Advies gezocht welke 4K TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een goeie betaalbare 4K tv waarmee ik kan gamen zonder weinig input lag en een geweldig beeldkwaliteit ervaar voor de ongeveer 8 aankomende jaren.

Wat is je budget?
max 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil een nieuwe 4tv zoeken voor gaming / films / series, ik heb specifieke eisen over wat de tv moet beschikken.

- HDR
- 43 inch
- 100Hz of hoger
- No curved
- Minimale inputlag
- liefst Samsung omdat ik niks anders ben gewend maar sta open voor andere eventuele merken

Even wat extra informatie , ik heb maximaal 3 hdmi aansluitingen nodig. 1 voor de xbox en 1 voor het kastje van kpn, verder gebruik ik geen extra HDMI ingangen. ik heb een Logitech Z906 aangesloten via een optische kabel, kwa apps verwacht ik niet veel want ik kijk netflix of via de Xbox app of via de app die ingebouwd zit in het KPN kastje. Smart tv word momenteel weinig gebruikt, bij een nieuwe tv met gewoon normaal werkende software zal er waarschijnlijk gebruik gemaakt worden van bijv RTLXL :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kan niet achterhalen hoeveel Hz deze tv is ; https://www.expert.nl/samsung-ue43mu6120wxxn, ook sta ik open voor andere sugesties

[ Voor 37% gewijzigd door G_Dragon op 23-08-2017 11:36 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04:22
Afhankelijk van je zitafstand is curved toch echt wel een fijne bijkomstigheid.
Je kan eventueel ook naar de mediamarkt om te orienteren over de verschillende soorten tv's die er zijn en wat je echt prettig vind.
Ook heel belangrijk is het statisch contrast van de tv en het LCD-panel type. Dit bepaald hoe mooi de kleuren weergegeven worden.

Ik kan je niet een specifieke tv aanraden maar ik laat dit wel even achter zodat je er naar kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op basis van een bekende database, gok ik dat deze TV ergens tussen de 27ms en 40ms input lag heeft op 4K.

Ik denk trouwens wel dat je iets meer info moet geven; heb je 9x HDMI 2.0a nodig of loopt alles via een receiver. Verwacht je ook bepaalde smart apps in de TV te moeten hebben zoals NetFlix of doe je alles via een Chromecast of HTPC?

Aangezien ik weet dat je er een Xbox op wil aansluiten, denk ik ook dat je je even moet verdiepen in (mogelijk) HDR standaarden die door de Xbox worden aangeboden en dus wel/niet in de TV ondersteund worden.
7Sins schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:21:
Afhankelijk van je zitafstand is curved toch echt wel een fijne bijkomstigheid.
Curved is dodelijk voor je kijkhoeken; veel curved modellen zie je al kleurverschil bij grofweg 25 graden kijkhoek terwijl voor normale tests van flat-tv's men foto's/reviews op 45 graden publiceert. Ik vind de toevoeging curved & prettig toch uitermate verbazend.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
MAX3400 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:24:
Curved is dodelijk voor je kijkhoeken; veel curved modellen zie je al kleurverschil bij grofweg 25 graden kijkhoek terwijl voor normale tests van flat-tv's men foto's/reviews op 45 graden publiceert. Ik vind de toevoeging curved & prettig toch uitermate verbazend.
Daar zit het verschil in kwa LCD-panel type. Als je een IPS LCD hebt dan is dit al stukken beter.
Waarom curved prettig zou zijn is wanneer je relatief dichtbij het scherm zit. Dat het een 360 graden ervaring geeft. Je kan dus links en rechts op het scherm kijken en dan lijkt het alsof je er recht naar toe kijkt. Als je dichtbij een plat scherm zit dan kijk je dus schuin naar de zijkanten.
Curved is daarintegen dus ook voornamelijk bedoeld voor mensen die hun zitbank redelijk dichtbij de tv hebben in verhouding met het schermgrootte.
Als je een hoekbank hebt waar mensen op zitten dan is curved ook al gewoon niet interessant meer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wij hebben hier een LG OLED 55 en een Samsung 48JS9000 (curved) in huis staan. De OLED heeft de curved vervangen. Dit mede door de kijk hoek. Als je er recht voor zit dan is beeld echt top, maar bij een hoek vind ik deze persoonlijk minder worden. De Curved komt dan ook te hangen in mijn hobby kamer.

Zit je er recht voor dan is curved dan kan een curved zeker een toevoeging zijn. Mijn voorkeur gaat voor flat ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:24:
Op basis van een bekende database, gok ik dat deze TV ergens tussen de 27ms en 40ms input lag heeft op 4K.

Ik denk trouwens wel dat je iets meer info moet geven; heb je 9x HDMI 2.0a nodig of loopt alles via een receiver. Verwacht je ook bepaalde smart apps in de TV te moeten hebben zoals NetFlix of doe je alles via een Chromecast of HTPC?

Aangezien ik weet dat je er een Xbox op wil aansluiten, denk ik ook dat je je even moet verdiepen in (mogelijk) HDR standaarden die door de Xbox worden aangeboden en dus wel/niet in de TV ondersteund worden.

[...]

Zoals u aangaf heb ik even een kleine aanvulling gedaan in mijn topic, hoop dat dit is wat u bedoelde? Anders hoor ik het natuurlijk graag, bedankt voor uw reactie!

Ik wil inderdaad geen curved om die reden, mijn oude Samsung Smart tv met de allereerste smart software is nu 6 jaar oud en toe aan vervanging. Ik zoek daarom ook een 4K TV waarmee ik het vergelijkbare aantal jaren door kan of misschien langer!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kan alweer een slot op: die tv bestaat niet ;) (100Hz is sowieso het hoogste en die MU6120 is het niet)
De enige tv's die 100Hz 43 inch zijn, zijn van Sony (XD83xx) en Philips (65xx en hoger) en hebben allemaal een IPS paneel.

[ Voor 74% gewijzigd door apis29 op 23-08-2017 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
apis29 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:17:
Kan alweer een slot op: die tv bestaat niet ;) (100Hz is sowieso het hoogste en die MU6120 is het niet)
De enige tv's die 100Hz 43 inch zijn, zijn van Sony (XD83xx) en Philips (65xx en hoger) en hebben allemaal een IPS paneel.
wacht, wat? :')
Dus omdat er geen tv is die aan zn eisen voldoet dan moet er maar een slotje op?
Er kan dus niet gepraat worden over welke dan het meest geschikt zou zijn...?
:w

Hij vraagt hier om aankoop advies. Dus niet alleen of de genoemde tv wel aan zn eisen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
@G_Dragon
Als ik de pricewatch open en je eisen instel dan kom ik uit op 3 tv's. 2 waarvan binnen je budget zijn, en de andere een curved samsung die wat duurder is.
Klik: categorie: Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:28
Gezien je eisen en het format van 43 inch raad ik je sowieso UHD af. Je kan wel een TV vinden met FULL HD welke aan je andere eisen voldoet. Je kan niet alles hebben met 700€.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
7Sins schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

wacht, wat? :')
Dus omdat er geen tv is die aan zn eisen voldoet dan moet er maar een slotje op?
Er kan dus niet gepraat worden over welke dan het meest geschikt zou zijn...?
:w

Hij vraagt hier om aankoop advies. Dus niet alleen of de genoemde tv wel aan zn eisen voldoet.
Aankoopadvies voor een tv van 700 euro die 8 jaar geweldige beeldwaliteit moet geven, nog met 100Hz én HDR?

Die Samsung 7500 is idd sowieso niet plat en geen 100Hz en 600 euro boven budget en alleen verkrijgbaar bij een winkel die er bekend om staat die oudere modellen juist niet meer te hebben maar ze als lokkertje te gebruiken om je een andere aan te smeren ...
Philips IPS weinig contrast, lage piekhelderheid, nauwlijks vergroot kleurbereik. Sony idem maar wel vergroot kleurbereik ... dus ze kunnen "HDR".

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 23-08-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
7Sins schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:35:
@G_Dragon
Als ik de pricewatch open en je eisen instel dan kom ik uit op 3 tv's. 2 waarvan binnen je budget zijn, en de andere een curved samsung die wat duurder is.
Klik: categorie: Televisies
ik heb er even naar gekeken en zal straks nog even dieper erna kijken en wat reviews gaan bekijken, bedankt voor je tip! Ik ben vanmiddag zelf nog even langs de mediamarkt gegaan en zag daar de Sony bravia XD83 43inch die ook voldoet aan al mijn eisen.

Ben nu research aan het doen naar die tv, iemand ervaring met deze of min/plus punten?

Tot nu toe iedereen alvast bedankt voor de moeite en hulp, als jullie wat vinden het is altijd welkom.
Ik neem er namelijk echt de tijd voor, wil een goeie koop doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
@G_Dragon Er is een review door de redactie geschreven. Het zelfde model alleen dan de 49" uitvoering. reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek

[ Voor 9% gewijzigd door 7Sins op 23-08-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
7Sins schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:27:
@G_Dragon Er is een review door de redactie geschreven. Het zelfde model alleen dan de 49" uitvoering. reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek
Thanks ,

hmm denk dat deze overgaat helaas

Minpunten
- Matige zwartweergave
- Beperkt contrast
- Voor de hdr-weergave hoef je deze tv niet te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
Laten we even wat dingen verduidelijken. Want wellicht is er meer keuze.

- HDR
Waarom perse HDR? Gaat het er om dat er mooie kleurweergave is?

- 43 inch
Vanwaar perse 43 inch?? Is er mogelijkheid voor een iets groter/kleiner scherm? (39-47 inch)

- 100Hz of hoger
Is dit een harde eis? Verklaar je wens hiervoor.

- No curved
al besproken

- Minimale inputlag
Is dit vanwege gaming? Want om eerlijk te zijn, de tv's die je zou willen zullen allemaal een response van 40+ms hebben. Dit terwijl een full hd 60-144hz game monitortje met TN panel al 1ms heeft (of IPS 4ms ongeveer).

- budget 700 pleuro
Zit hier ruimte in? Wat zou het bedrag zijn als je een maandje extra kon sparen bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
En ik vermoed het volgende. Die Sony bravia XD83 heb je vermoedelijk vanmiddag in de mediamarkt gezien? En die vond je daar toen de beste voor het geld?
Als je bij die tv toen een zeer tevreden gevoel bij kreeg. Waarom zou je hem dan niet meer kopen omdat de review zegt dat hij gebrekkig is bij bepaalde aspecten?
Jij vond m blijkbaar bij de mediamarkt wel mooi beeld geven anders had je m waarschijnlijk nieteens genoteerd of onthouden.
(of misschien komt de sony keuze ergens anders vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Laten we even wat dingen verduidelijken. Want wellicht is er meer keuze.

- HDR
Waarom perse HDR? Gaat het er om dat er mooie kleurweergave is? Omdat het inderdaad een groot verschil is en kan het er beter gelijk bijkopen dan later spijt hebben dat ik niet gelijk een goeie heb gekocht, ben kieskeurig kwa tv's en voorzichtig. wil er later geen spijt van hebben

- 43 inch
Vanwaar perse 43 inch?? Is er mogelijkheid voor een iets groter/kleiner scherm? (39-47 inch) omdat 43 inch hier het beste staat en groter niet mooi in is mijn woonkamer

- 100Hz of hoger
Is dit een harde eis? Verklaar je wens hiervoor: mijn wens voor 100hz is omdat het fijner werkt in games en een stuk fijner speelt. ik game nu op een 60hz en wil er toch graag op vooruit als ik een nieuw koop ga doen

- No curved
al besproken

- Minimale inputlag
Is dit vanwege gaming? Want om eerlijk te zijn, de tv's die je zou willen zullen allemaal een response van 40+ms hebben. Dit terwijl een full hd 60-144hz game monitortje met TN panel al 1ms heeft (of IPS 4ms ongeveer). Ja dit is vanwege gaming op de xbox one en ik heb geen zin een monitor als tv te gebruiken in mijn woonkamer :P

- budget 700 pleuro
Zit hier ruimte in? Wat zou het bedrag zijn als je een maandje extra kon sparen bijvoorbeeld? eerlijk gezegd is 700 euro gewoon mijn max voor een tv, anders word het wel extreem duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
@G_Dragon Kijk eens hier naar categorie: Televisies

Dit is eigenlijk alles wat je wilt behalve je 100hz eis. Dan is er ineens veel meer keuze.
Waarom ik 100hz niet als filter heb gezet? omdat je xbox one (no offense of pc master race intended), gewoon niet hoger dan 60fps gaat. Volgens mij is het zelfs per game afhankelijk. Sommige kunnen maar full-hd 30fps. Sommige full-hd 60fps.
Sowieso is de xbox one (non-x) niet in staat 4k te gamen. De X variant kan vooralsnog maximaal 60fps op 4k. Dus in realiteit heb je niks aan die extra hz voor console gameplay.
(correct me if im wrong.... ik heb me er niet veel in verdiept)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@7Sins Als we het dan op 60Hz gooien, ik ga jou link even doorlezen zodat ik er een stuk wijzer uit word :).

Je bent behoolijk behulpzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59
tJa, dan is die 43XD8005 vrij ideaal, als je 100Hz laat varen, die heeft VA scherm met wel goed contrast. Maarja ik vind hem eigenlijk te duur voor wat die is, met zijn 739, voor 600 had ik hem aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:03:
tJa, dan is die 43XD8005 vrij ideaal, als je 100Hz laat varen, die heeft VA scherm met wel goed contrast. Maarja ik vind hem eigenlijk te duur voor wat die is, met zijn 739, voor 600 had ik hem aangeraden.
DIe 43XD8005 is toevalllig ook 100hz haha, hij trok mij erg aan en ook voor de prijs.Ik ben op internet op het moment veel reviews aan het doorlezen erover, ben kieskeurig en voorzichtig voordat ik iets koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Nuo dan zou ik ook maar de spec op sony.nl doorlezen, dan WEET je dat die 50Hz is... ;)

https://www.sony.nl/elect...005-series/specifications

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:22:
Nuo dan zou ik ook maar de spec op sony.nl doorlezen, dan WEET je dat die 50Hz is... ;)

https://www.sony.nl/elect...005-series/specifications
haha mijn excusses haalde hem door de war met de Sony bravia XD83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach ik denk dat het nog steeds vrij goede Tv is, er zijn voorbeelden van 50Hz tv's die een plaatje van een beeld hebben. En dit toestel, zal, omdat die niet goedkoop is, echt goed afgewerkt zijn, plus hij heeft android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
pricewatch: Samsung UE43KU6400S Zilver (die opmerking over HDR bij de XD83 geldt voor alle tv's in deze prijsklasse; tv's met VA panelen hebben dan nog relatief een betere resultaat waarbij de KU6400 nog de hoogste helderheid* en kleurbereik* heeft en lage/laagste input lag).
Hele lijst met resultaten uit de pricewatch en uitgerekend dit model ontbreekt erin :D (zal vast door de 'HDR10' filter komen wat ie wel gewoon kan natuurlijk)

* afhankelijk van welke review je leest; de 43XD8005 is vrij gelijkwaardig en zoals boven gezegd een 'luxere' afwerking (maar het scheelt wel 90 euro)

[ Voor 94% gewijzigd door apis29 op 23-08-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
apis29 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:35:
pricewatch: Samsung UE43KU6400S Zilver (die opmerking over HDR bij de XD83 geldt voor alle tv's in deze prijsklasse; tv's met VA panelen hebben dan nog relatief een betere resultaat waarbij de KU6400 nog de hoogste helderheid* en kleurbereik* heeft en lage/laagste input lag).
Hele lijst met resultaten uit de pricewatch en uitgerekend dit model ontbreekt erin :D (zal vast door de 'HDR10' filter komen wat ie wel gewoon kan natuurlijk)

* afhankelijk van welke review je leest; de 43XD8005 is vrij gelijkwaardig en zoals boven gezegd een 'luxere' afwerking (maar het scheelt wel 90 euro)
Bedankt voor uw reactie ! die tv heb ik ook al een tijdje op het oog, alleen viel bij mij af door de 50Hz. maar aangezien we dat hebben laten vallen past die er nu mooi bij , ik heb de meeste ervaring met Samsung tv's en 0 ervaring met Sony dus het is een beetje moeilijk om daar tussen te vergelijken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
@G_Dragon Ga anders weer langs de mediamarkt en vraag om een afstandsbediening van een leuke sony tv. beetje uitproberen

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
7Sins schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:00:
@G_Dragon Ga anders weer langs de mediamarkt en vraag om een afstandsbediening van een leuke sony tv. beetje uitproberen
Dat was ik ook zeker van plan haha, tot nu toe een aantal tvs wijzer geworden.
Ben benieuwd wat er nog meer komt

Deze twee dan?

https://www.wehkamp.nl/el...avState=/_/N-1y5t&IsSeg=0

https://www.wehkamp.nl/el...avState=/_/N-1y5t&IsSeg=0

[ Voor 47% gewijzigd door G_Dragon op 24-08-2017 11:28 ]

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 12:52
Twijfel tussen deze 3:

pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart

pricewatch: LG 55UH850V Zilver

product: Samsung Series 8 MU8000

Wens: beste bang for buck qua hdr, beeldkwaliteit. Zwartwaarden e.d.

Oled koop ik wel een paar jaar later als het minder "nieuw" is. Nu nog te duur.
Heb zelf atv4 en ps4. Netflix 4k abbo en hulu.

Budget rond de prijzen zoals gepost.

Suggesties of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, tip is om je eigen topic te beginnen met een fatsoenlijke topicstart.

Klakkeloos aanhaken op een bestaand topic en/of een ander budget helpt niet. Sterker nog; je budget schommelt bijna 50% tussen goedkoopste en duurste model, dat is ook een rare redenering om een bepaald model uit te zoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1