Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 13:32
Dag Tweakers,

Sinds het eerste gebruik van mijn Audio-Technica ATH-M40x is een hoge pieptoon te horen (met name als er geen geluid afspeelt). Het geluid is wat moeilijk te beschrijven, het is een erg hoog, 'electronisch' klinkend geluid dat ook soms van toon verspringt.

Het geluid is bijna altijd te horen als ik bijvoorbeeld een video op YouTube uitzet, waarop de pieptoon plots een geluid maakt op verschillende tonen en daarna zacht te horen blijft op een toonhoogte. Vermoedelijk is het geluid weg als er iets afgespeeld wordt, of het wordt verdronken door het andere geluid.

Zelf vermoed ik enige elektronische straling vanuit de PC die hoorbaar is, gek genoeg heb het probleem niet met andere koptelefoons. Iemand die toevallig weet wat de oorzaak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-04 08:24
Als je de desbetreffende koptelefoon op iets anders aan sluit hoor je het dan ook? Indien ja dan zou ik de koptelefoon voor garantie opsturen indien niet en het is alleen op je pc hoe sluit je deze aan, gebruik je de onboard geluids kaart of heb je een versterker voor ernaast.

Onboard geluids kaarten zijn niet altijd goed afgeschermd en dan kun je dit soort geluiden horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 20:48
Geheid dat dat uit de elektronica van je laptop/PC komt. T is een goeie koptelefoon dus dat soort hoogfrequente storing zal je waarschijnlijk sneller horen dan met een (mindere/andere) koptelefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:22

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik had het als ik mijn muis bewoog: geluidskaart in een ander PCI slot hielp.

Bij een laptop: een losse geluidskaart / portable DAC (ala Schiit Fulla, Dragonfly, Meridian Explorer of hoe gek je het maar wil maken) zal helpen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 13:32
Het lijkt inderdaad niet een probleem in een andere PC. Ik zal eens kijken of ik het e.a. kan verplaatsen in de PC. Er zit inderdaad wel een geluidskaart in, wellicht dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Is het ook te horen als je de koptelefoon op je telefoon gebruikt?

Waarschijnlijk is het trouwens een ground loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:22

mr.paaJ

generatie cmd+z

een aardlus manifesteert zich, in mijn ervaringen althans, als een lage constante brom, niet als een hoog geluid dat verandert.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 19:59

job

Zou het kunnen zijn dat het aansluitsnoer een signaal oppikt van naburige bekabeling?
Kijk eens of de kabel tegen een andere kabel aanligt en of het verplaatsen van de kabel het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:20
TopsNL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:30:
Als je de desbetreffende koptelefoon op iets anders aan sluit hoor je het dan ook? Indien ja dan zou ik de koptelefoon voor garantie opsturen indien niet en het is alleen op je pc hoe sluit je deze aan, gebruik je de onboard geluids kaart of heb je een versterker voor ernaast.
Aangezien een koptelefoon een passief apparaat is kan het geluid hier niet vandaan komen, en kunnen ze bij reparatie ook niets voor je doen lijkt me. Waarom je dit probleem met deze koptelefoon hebt zal te maken hebben met de gevoeligheid van dit ding op die frequenties (combinatie van frequentiekarakteristiek, efficiency en impedantie) heeft.

Oplossingen zouden kunnen liggen in:
- een andere geluidskaart met betere afscherming (of zelfs extern); of
- een losse versterker die je inzet als verzwakker. Dan stuur je maximaal uit vanuit je PC om vervolgens al het signaal naar beneden te trekken naar een luisterbaar niveau. Werkt alleen als het geluid niet harder wordt als je het volume omhoog gooit.
- Een koptelefoon met wat minder gevoeligheid nemen.

Wellicht dat het herplaatsen van je kaart ook helpt. :)
Pagina: 1