Ik wil een Lenovo ThinkPad X1 Carbon aanschaffen maar zit erg te twijfelen of ik de 500 euro extra wil uitgeven voor de versie met de i7 processor (en uitgebreider geheugen). Iemand ervaring met de "eenvoudige" versie? Meeste reviews van de 2017 variant hebben het alleen over de i7 processor.
Waarom denk je een i7 nodig te hebben?
De rest van de componenten is in laptops bijna altijd gelijk dus de enige reden is: wat ga je de komende maanden/jaren allemaal doen met de laptop dat de "exacte i5" niet voldoet ten opzichte van de "exacte i7" in hetzelfde modeljaar?
De rest van de componenten is in laptops bijna altijd gelijk dus de enige reden is: wat ga je de komende maanden/jaren allemaal doen met de laptop dat de "exacte i5" niet voldoet ten opzichte van de "exacte i7" in hetzelfde modeljaar?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Alleen voor de i7 gaan als je 16GB ram wilt hebben. De X1 Carbon kan je alleen met 16GB ram krijgen als je een i7 variant kiest.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:00:
Ik wil een Lenovo ThinkPad X1 Carbon aanschaffen maar zit erg te twijfelen of ik de 500 euro extra wil uitgeven voor de versie met de i7 processor (en uitgebreider geheugen). Iemand ervaring met de "eenvoudige" versie? Meeste reviews van de 2017 variant hebben het alleen over de i7 processor.
Heb je geen 16GB ram nodig dan zou ik het geld ergens anders investeren. De i5 (zeker de ULV processoren) verschillen niet veel met de i7 qua performance.
Aangezien de SSD ook vervangbaar is, zou ik wellicht de kleinst mogelijke opslag kiezen en zelf een PCI-e SSD aanschaffen.
Thnx, eigenlijk al bevestiging van wat ik al wist, ben geen zware gebruiker, zal dan het extraatje van de i7 niet gaan merken...
Onthoud wel dat er binnenkort een KabyLake R processor upgrade aan komt. Volgens deze review is het mogelijk wel de moeite waard: https://www.notebookcheck...-comparison.244318.0.html
Die i7 throttled overigens enorm in de X1 Carbon, dus ben je met een i5 waarschijnlijk beter af...
Ik ben zelf ook aan het kijken naar deze latop en zie dat momenteel in de US er een 25% kortings aktie is. Ik heb vanochtend met Lenovo gebeld maar daar weten ze niet of die korting er hier ook gaat komen...
Die i7 throttled overigens enorm in de X1 Carbon, dus ben je met een i5 waarschijnlijk beter af...
Ik ben zelf ook aan het kijken naar deze latop en zie dat momenteel in de US er een 25% kortings aktie is. Ik heb vanochtend met Lenovo gebeld maar daar weten ze niet of die korting er hier ook gaat komen...
[ Voor 10% gewijzigd door jjobar op 09-10-2017 11:54 ]
Ik heb nu een X230 (met 16GB en een samsung 840EVO ssd van 1TB).
ik vraag me af of een upgrade naar een X1 met 7600u of over een paar maanden 8650u, danwel een x270 mij een flinke performance winst gaat geven. of dat het maar marginaal verschilt.
ik werk veel met hele grote spreadsheets in excel 2016 64bits
ik vraag me af of een upgrade naar een X1 met 7600u of over een paar maanden 8650u, danwel een x270 mij een flinke performance winst gaat geven. of dat het maar marginaal verschilt.
ik werk veel met hele grote spreadsheets in excel 2016 64bits
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Pagina: 1