Maximale duur overschrijving?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, voordat ik het daadwerkelijk die naam wil geven, ik begin het gevoel te krijgen dat ik ben opgelicht via V&A.
Ik heb een vraagadvertentie geplaatst voor een upgrade-kaart. Gezien de huidige markt zijn die lastig te krijgen, en ik dacht; misschien lukt het hier. Altijd blind op kunnen vertrouwen, dus voelt voor mij beter dan Marktplaats.

Op een goed moment werd ik door een medetweaker gecontacteerd dat hij wel een 1070 kaart had liggen. Beetje heen en weer contact gehad. User had weinig posts en ratings die (op het oog door miscommunicatie) niet best waren. Maargoed, een mens kan leren, en hij had al wel een tijd dezelfde account. In combinatie met de resultaten van een korte zoektocht op internet dus voordeel van de twijfel gegeven. Uiteindelijk afgesproken dat ik de helft van de kaart voor ontvangst en de helft erna zou ontvangen.

Dus ik heb dat bedrag vorige week dinsdagavond overgemaakt naar het opgegeven rekeningnummer.
Zou er een dag later wel zijn, dus ik vraag op een gegeven moment na of dat ook zo is. Volgens de ontvanger was dit niet het geval. Ook de donderdag en vrijdag bleek dit het verhaal.
Ik heb vrijdag contact gehad met mijn bank (ABN) en die verzekerden mij dat het geld is overgemaakt. Ze hebben dit nagezocht, maar kunnen natuurlijk alleen zien wanneer het bij hun weg is.

De RABO (ontvangende partij) heb ik ook gecontacteerd, maar die willen mij niet tewoord staan.

Heb vandaag de volgende drie opties gegeven:
- Geld terug storten
- Kaart leveren
- Ik ga verdere stappen ondernemen

Logischerwijs beticht deze tweaker nu mij van oplichting omdat ik het geld niet heb overgemaakt :?

Lang verhaal kort, mijn vraag is nu; is het op enige manier mogelijk dat een overschrijving er een week over doet?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee dat lijkt me vrij sterk. Als je het 's avonds overgemaakt hebt zou het er uiterlijk rond het middaguur de dag erna erop moeten staan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:16

Rmg

Soms loopt het een dag uit maar dat is zelden, Loop de rekeningnummers nog een keer na. Anders is het tijd om verdere stappen te gaan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een beetje GTX1070 kost 400+ in V&A en ik begrijp uit je verhaal dat je grofweg 200 Euro hebt aanbetaald maar dat dat niet is aangekomen bij de verkoper.

Tenzij je geen eigen vervoer hebt en/of 200km verderop woont; is het geen idee om met de verkoper af te spreken en ter plekke de zaken verder af te handelen?

- jij geen problemen met de overige 50% over te schrijven
- verkoper geen problemen met niet hebben/leveren kaart

En je kan samen nog even goed kijken wat er is misgegaan op de bankrekeningen.

Maar wat @Rmg aangeeft; zit er echt nergens een tikfout in het rekeningnummer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 14:56 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:59:
Een beetje GTX1070 kost 400+ in V&A en ik begrijp uit je verhaal dat je grofweg 200 Euro hebt aanbetaald maar dat dat niet is aangekomen bij de verkoper.

Tenzij je geen eigen vervoer hebt en/of 200km verderop woont; is het geen idee om met de verkoper af te spreken en ter plekke de zaken verder af te handelen?

- jij geen problemen met de overige 50% over te schrijven
- verkoper geen problemen met niet hebben/leveren kaart

En je kan samen nog even goed kijken wat er is misgegaan op de bankrekeningen.

Maar wat @Rmg aangeeft; zit er echt nergens een tikfout in het rekeningnummer?
Ik had me eigenlijk helemaal niet op 1070's gericht, dus daar ook totaal geen vooronderzoek naar gedaan. Afgesproken prijs is 250 euro, waarvan ik de helft heb overgemaakt. In hindsight ook al een teken aan de wand.
Ik heb ook geen probleem met het overschrijven van de resterende 50%, maar als ie -zoals beweerd- de eerste helft niet heeft gehad, zal ik die kaart ook niet van hem meekrijgen natuurlijk.

Enige discrepantie met het rekeningnummer zou kunnen zijn dat de naam niet bij het nummer klopt. Maar ik heb inmiddels de halve stamboom van de tweaker boven water, dus enige optie zou dan zijn dat er een identiteit gekaapt is.

edit: Krijg je overigens nog bevestiging als je, zoals in het 'opgelicht topic' een email stuurt naar VA@Tweakers.net?

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 13:05
MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Ik had me eigenlijk helemaal niet op 1070's gericht, dus daar ook totaal geen vooronderzoek naar gedaan. Afgesproken prijs is 250 euro, waarvan ik de helft heb overgemaakt. In hindsight ook al een teken aan de wand.
Ik heb ook geen probleem met het overschrijven van de resterende 50%, maar als ie -zoals beweerd- de eerste helft niet heeft gehad, zal ik die kaart ook niet van hem meekrijgen natuurlijk.
Je hebt een 1070 voor in totaal 250 euro op de kop getikt, of het bedrag wat je vooraf betaald hebt is 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Toxic_Dreams schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Je hebt een 1070 voor in totaal 250 euro op de koop getikt, of het bedrag wat je vooraf hebt betaald is 250 euro?
Nee, totaal 250, heb nu 125 betaald.
Naar nu blijkt gaan 1070's voor meer over de toonbank, had me eigenlijk alleen verdiept in 1080's. Prijsverschil blijkt nihil te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:23:
[...]

Nee, totaal 250, heb nu 125 betaald.
Naar nu blijkt gaan 1070's voor meer over de toonbank, had me eigenlijk alleen verdiept in 1080's.
Een 1070 wordt inderdaad zelden ( waarschijnlijk zelfs nooit ) voor 250 euro verkocht :+

Dit lijkt mij toch wel eerder oplichting dan dat het geld niet is aangekomen, of hij had een slecht idee van de waarde, waardoor hij de kaart niet meer wil verkopen, maar dan zou altijd nog het geld terug kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ja, ik wil het aan alle kanten het voordeel van de twijfel geven, maar ik kan er gewoon niet bij dat dat geld niet is aangekomen. :X

De username is gebaseerd op een echte naam, die persoon heb ik ook gevonden her en der. Inclusief ouders etc. Mocht het zo zijn dat er sprake is van oplichting is dit of een hele domme actie, of het is een identiteitskaping.

[ Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Je geld is heus wel aan gekomen. En dat hij jou uitmaakt als oplichter is natuurlijk onzin want als hij pas die kaart verstuurd wanneer hij de eerste helft binnen heeft, kan hij moeilijk opgelicht worden.

Ik denk eerder dat je aan hem moet vragen of je de kaart mag ophalen dan. En dat je dan contant het hele bedrag betaald. Zuur voor die extra 125 euro. Maar uiteindelijk betaal je nog steeds een redelijke prijs dan voor de 1070.
Mocht hij dus aangeven dat hij aan de grens of in een uithoek van nederland woont, dan is dit natuurlijk ook een teken.
Als hij eerst aan jou vraagt welke bank je gebruikt, kan hij makkelijk zeggen dat hij een andere gebruikt.
Zo zijn er veel kleine dingen die op kunnen tellen.

Zelfs als je geen vervoer hebt, is het slim om zn adres na te vragen en kijken hoe hij daar op reageert. En vanuit daar kan je beslissen of je de kaart gewoon gaat ophalen en cash te betalen.

EDIT: Kan je mij anders even een pb sturen? Dan help ik je e.e.a. uit te zoeken / regelen

[ Voor 5% gewijzigd door 7Sins op 23-08-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Adres heb ik ook, gaf hij gelijk. Vind het ook zo raar, in de communicatie lijkt hij heel open en eerlijk te zijn. Heb ook een vrij flexibele baan door heel Nederland. Dus dat zou een optie kunnen zijn.
Misschien is het dan handig om te eisen dat we samen inloggen op zijn bankapplicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toxic_Dreams
MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:37:
Adres heb ik ook, gaf hij gelijk. Vind het ook zo raar, in de communicatie lijkt hij heel open en eerlijk te zijn. Heb ook een vrij flexibele baan door heel Nederland. Dus dat zou een optie kunnen zijn.
Misschien is het dan handig om te eisen dat we samen inloggen op zijn bankapplicatie.
Alhoewel dat wel duidelijkheid zou geven, zou het mij ook niet verbazen als hij dat niet wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Beste optie is om dan toch langs te gaan. Zelfs internationale overboekingen die ik uitgevoerd heb duren nooit zo lang. Of er moet een storing zijn bij de bank maar dat zou dan al lang in het nieuws zijn.
Check wel nog even het adres. Kijk of het echt een woonadres is en eventueel of het overeenkomt met de woonplaats die hij of zn ouders op Facebook hebben staan.

Ik sluit me aan bij Toxic dat je niet hoeft te verwachten dat hij je zn bankrekening laat zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Toxic_Dreams schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Alhoewel dat wel duidelijkheid zou geven, zou het mij ook niet verbazen als hij dat niet wil ;)
Nee, maar ik ben vrij groot, daar komen we wel uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
7Sins schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:40:
Beste optie is om dan toch langs te gaan. Zelfs internationale overboekingen die ik uitgevoerd heb duren nooit zo lang. Of er moet een storing zijn bij de bank maar dat zou dan al lang in het nieuws zijn.
Check wel nog even het adres. Kijk of het echt een woonadres is en eventueel of het overeenkomt met de woonplaats die hij of zn ouders op Facebook hebben staan.

Ik sluit me aan bij Toxic dat je niet hoeft te verwachten dat hij je zn bankrekening laat zien.
Al gedaan... Adres bestaat, en er woont ook iemand met die achternaam, die ook een kind heeft met die naam. Zou wel een hele gerafineerde scam zijn, maar ik verbaas me tegenwoordig nergens meer over. Is wel een eind weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-10 19:12
naam/rekeningnummer wordt door de bank niet (meer) als check gebruikt.
Je kan wel even een kennis vragen welke ook een rekening heeft bij de Rabo-bank, om één cent over te maken naar dat rekening nummer, met de naam "jansen". Aangezien het een overboeking van Rabo ==> Rabo is, wordt dan de naam automatisch gecorrigeerd naar de juiste naam, kan je zien of dat dezelfde naam is als de opgegeven naam.

[ Voor 7% gewijzigd door Bushie op 23-08-2017 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Naam rekeningnummer check komt terug of is zelfs weer ingevoerd. De TS is opgelicht, einde verhaal.
Aangifte formulier invullen op mijnpolitie en vergeet dat je de 125 ooit weer ziet. Dure les.

Jammer dat een ervaren tweaker zich zo makkelijk de bos in laat sturen...

Verdere stappen ondernemen is natuurlijk kul en dat weet de verkopende (in dit geval = oplichtende) partij wel. Behalve een internetformuliertje invullen die vervolgens in de prullenbak belandt bij de politie, kun je echt niks doen.
Als je naar het adres toe rijdt kom je wildvreemde mensen tegen die van niks weten als je dan iets flikt, wordt jij bestraft.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:18

Standeman

Prutser 1e klasse

Als het rekeningnummer echt correct is (en dus niet net een ander nummer dat ook door de 11-proef heenkomt) zou ik uitgaan van identiteitsfraude. Zeker gezien het gemak waarmee persoonlijke informatie gevonden wordt. Een te misbruiken identiteit heb je op facebook natuurlijk zo gevonden.

Dus voordat je daar boos voor de deur staat, zal ik dat wel in mijn achterhoofd houden ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Standeman
Ik heb dit al zoo vaak meegemaakt, er is inderdaad sprake indentiteitsfraude of zelf verzonnen gegevens/profielen om goede indruk op te wekken. Die oplichters zijn bij lange na niet zo dom iemand zou denken.

TS, voortaan ALTIJD het rekeningnummer checken en 0 beoordelingen + pas geregistreerd + lage prijs = NOOIT doen. Er worden dagelijks veel profielen aangemaakt en fake VA advertenties geplaatst.
Ohja en nog iets - 50/50 betaling doet niemand aan.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Enige wat ik vreemd vind is dat voor identiteitsfraude een Tweakers profiel gebruikt wordt wat al zo lang bestaat. Lijkt me een hoop moeite?

Maar jullie bevestigen mijn vermoeden in deze... Enige geluk is misschien dat ik vrij veel vrienden bij de politie heb. Die zullen me eerst hartelijk uitlachen overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft iemand zijn account aan een oplichter verkocht, gebeurt regelmatig. Of lopen zij simpelweg het lijstje door van lang niet aktieve profielen en doen daar een dictionary attack op.

Politie zit ook met de handen vast hoor, er zit een hele procedure achter voordat ook zij wat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:15:
TS, voortaan ALTIJD het rekeningnummer checken en 0 beoordelingen + pas geregistreerd + lage prijs = NOOIT doen. Er worden dagelijks veel profielen aangemaakt en fake VA advertenties geplaatst.
Rekeningnummer heb ik gecheckd op de oplichtingssites, en de registratie is ruim een jaar oud.
50/50 doet niemand aan? Maar volledig vooruitbetalen is redelijk gangbaar bij online transacties? Tenmiste, doe het niet heel veel, maar dat is bij mijn eerdere tweakers transacties wel het geval geweest.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, volledige vooruitbetaling is normaal. 50/50 niet (die is nadelig voor beide partijen).
Internetaankopen bij particulieren blijft altijd spelen op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rare zaak !

Wie accepteert er 50/50 en van wie komt dat voorstel ?

Vraag zijn Iban nog eens, zodat je kunt controleren of je aan de juiste persoon hebt overgemaakt.

Een Iban is niet aan naam gekoppeld, je kunt zomaar Jan Patat invoeren, dus zijn echte naam weet je niet. (bij oplichting)
Wat is zijn feedbackstatus bij verkopen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Voorstel kwam bij mij vandaan. Achteraf maar goed ook, maar had ook een teken aan de wand moeten zijn...

Feedbackstatus was niet goed, maar vooral communicatiedingen uit het verleden. Had er gewoon vanaf moeten zien op voorhand, dat is inmiddels wel duidelijk.

De tijd dat je blind kon vertrouwen op V&A is duidelijk long-gone...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:18

Standeman

Prutser 1e klasse

MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:47:
....

De tijd dat je blind kon vertrouwen op V&A is duidelijk long-gone...
Die er eigenlijk nooit geweest. :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:53:
[...]

Die er eigenlijk nooit geweest. :/
Mjah, je hebt gelijk...

Zo voelde het in ieder geval altijd... Maar helaas...

Ga denk ik eerst maar eens bellen naar het vaste nummer wat ik heb gevonden. Zal dan het verhaal uitleggen aan (waarschijnlijk) vaders. Als het identiteitsfraude is, is dat aan die kant natuurlijk ook ruk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zou gewoon die kant oprijden.
Dat zou ik voor 1e al doen, dus voor 125e zeker.
Oplichters laten lopen omdat het maar om een paar euro gaat, geeft ze alleen maar aanleiding het vaker te proberen.

Niets over afspreken, maar aan de deur om de pinpas vragen, dan heb je alvast een check. ook kan je dan laten zien dat je geld naar die rekening hebt overgemaakt (als je dit op de telefoon kan/wilt, anders printje mee).

Wie weet is er wel een papa/mama, die niet zo op dit soort dingen zit te wachten, of die gaan ook lekker moeilijk doen. Als je dan toch al helemaal die kant op bent gereden, en er komt niets leuks uit, dan kan je altijd nog creatief worden. Zou in elk geval het financieel gewin wegnemen.

Zou moeten zeggen doe aangifte en dat kan je doen, maar mijn ervaring is dat daar bar weinig mee gebeurd.

identiteitsfraude, zou kunnen maar lijkt me er zo niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Powrskin op 23-08-2017 12:09 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Powrskin schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:08:
zou gewoon die kant oprijden.
Dat zou ik voor 1e al doen, dus voor 125e zeker.
Oplichters laten lopen omdat het maar om een paar euro gaat, geeft ze alleen maar aanleiding het vaker te proberen.

Niets over afspreken, maar aan de deur om de pinpas vragen, dan heb je alvast een check. ook kan je dan laten zien dat je geld naar die rekening hebt overgemaakt (als je dit op de telefoon kan/wilt, anders printje mee).

Wie weet is er wel een papa/mama, die niet zo op dit soort dingen zit te wachten, of die gaan ook lekker moeilijk doen. Als je dan toch al helemaal die kant op bent gereden, en er komt niets leuks uit, dan kan je altijd nog creatief worden. Zou in elk geval het financieel gewin wegnemen.

Zou moeten zeggen doe aangifte en dat kan je doen, maar mijn ervaring is dat daar bar weinig mee gebeurd.

identiteitsfraude, zou kunnen maar lijkt me er zo niet op.
Er vanuitgaande dat het inderdaad die persoon is klopt je verhaal... :)

Het zou hier zo kunnen zijn dat zij ook de dupe zijn. Maar ik denk dat ik morgen inderdaad even langs rij...

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:10:
[...]

Er vanuitgaande dat het inderdaad die persoon is klopt je verhaal... :)

Het zou hier zo kunnen zijn dat zij ook de dupe zijn.
owja en geef het ook bij tweakers aan dat je bent opgelicht. kan je via IP adres of inlog misschien nog wat verder komen. En accountje bannen :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ja heb ik gedaan. Heb een mail naar va@tweakers.net gestuurd eergisteren. Maar nog niks vernomen tot op heden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een bericht gestuurd naar verkoper, en zijn in afwachting van reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:25:
Wij hebben een bericht gestuurd naar verkoper, en zijn in afwachting van reactie.
Doet Tweakers ook ip tracing e.d.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wij houden uitgebreide logs bij, ja. Die verstrekken we ook altijd zodra er een verzoek binnenkomt van instanties, ondertekend door de Officier van Justitie. Bij communicatie via e-mail worden IPs meegegeven, bij communicatie via DM staan die in onze logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Laat me raden, niet uit de buurt die werd gemeld?

Iemand die uit medelijden een grakatje aan me wil slijten? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het profiel van het account is in ieder geval niet het typische voorbeeld van een oplichtersaccount. Maar rare dingen kunnen gebeuren. Laten we even afwachten wat er eventueel aan reactie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:04:
Laat me raden, niet uit de buurt die werd gemeld?
Alsof een IP-adres aan een buurt gekoppeld is?

Ik heb meerdere KPN-IP's tot mijn beschikking; allen worden (middels wat tooltjes op internet) nog niet eens op 10km van mijn huis getraceerd. Gemiddeld stad, 10km verschil qua afstand, rustig 400.000 mensen te huisvesten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

IP heb je niks aan. Maar weet je wel waar hij woont dan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik heb een adres, waar ook iemand met die naam woont ja... Laten we het zo zeggen, ik moet er anderhalf uur voor rijden... Dus 20km zou al helpen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 23-08-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bushie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:56:
naam/rekeningnummer wordt door de bank niet (meer) als check gebruikt.
Je kan wel even een kennis vragen welke ook een rekening heeft bij de Rabo-bank, om één cent over te maken naar dat rekening nummer, met de naam "jansen". Aangezien het een overboeking van Rabo ==> Rabo is, wordt dan de naam automatisch gecorrigeerd naar de juiste naam, kan je zien of dat dezelfde naam is als de opgegeven naam.
Dit even doen. (Heb het eerder niet gezien,was mobiel online.) Dan weet je welke naam er aan het iban is geregistreerd, en ben benieuwd of dat alle overeen komt

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 23-08-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ja, das op zich wel een goed idee. Echter, ik ken werkelijk niemand met een Rabo rekening.

Overigens ook een risico voor de 'oplichter', aangezien hij zijn nummer eerst gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:24:
Ja, das op zich wel een goed idee. Echter, ik ken werkelijk niemand met een Rabo rekening.

Overigens ook een risico voor de 'oplichter', aangezien hij zijn nummer eerst gaf.
Als ik een bestaande naam bij adres opgeef en mijn eigen Iban...... Ik vraag welke bank heb jij en geef een andere. als je beide dezelfde bank hebt, lukt het niet

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik heb inmiddels zelfs een foto ontvangen van de betreffende bankpas. Nu kan die gevonden zijn natuurlijk, maar dat maakt het wel heel erg vreemd.
Is een redelijk verweerde pas, dus die photoshop je ook niet zomaar...

Heel raar verhaal is het aan het worden!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MikeyMan schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:27:
Ik heb inmiddels zelfs een foto ontvangen van de betreffende bankpas. Nu kan die gevonden zijn natuurlijk, maar dat maakt het wel heel erg vreemd.
Is een redelijk verweerde pas, dus die photoshop je ook niet zomaar...

Heel raar verhaal is het aan het worden!
Als die overeenkomen met aan welk Iban jij hebt betaald, is de kans klein dat het mis gaat.
Hij heeft dus het geld ontvangen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Als die overeenkomen met aan welk Iban jij hebt betaald, is de kans klein dat het mis gaat.
Hij heeft dus het geld ontvangen
Yup, 100% gelijk...

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 00:51
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:15:
@Standeman
Das onzin, heb ik al eens gedaan toen ik Mn kaart verkocht. Wou eerst Mn nieuwe kaart hebben voordat ik Mn oude weg zou doen. Om te voorkomen dat de koper toch nog even een ander had gefixt terwijl we een overeenkomst hadden heb ik hem 50% laten aanbetalen. Wel heb ik een kopie van Mn paspoort gestuurd (met dikke regenboog watermark ofc.)

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 00:51
MikeyMan schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:24:

Ik heb wel een RABO rekening

Verwijderd

Dat heb je dan extreem onverstandig gedaan, of het nou met watermerk of niet is, stuur never, NOOIT een kopie van je ID naar niemand. Je vraagt gewoon om identiteitsfraude, idem wanneer een kopie van je rijbewijs/bankpas of een ander document.

Stel je het volgende voor - jij stuurt iemand een kopie van jouw ID met watermerk, diegene blijkt een oplichter en slaat het op, biedt vervolgens een niet bestaande PS4/mobieltje op internet aan, er meldt zich een koper aan en wat doet de oplichter?
Stuurt gewoon het kopie van jouw ID en zegt daarbij dat hij zelf erg voorzichtig is op internet en daarom een watermerk op heeft gezet. Makkelijk toch?
Politie/bank komt dan direct bij jou aankloppen en voordat je een verklaring kunt leggen heb je al de nodige gezeik gehad.

Als je ook nog eens social media gebruikt met je echte NAW gegevens kun je jezelf veel koppijn bezorgen ala de oplichter ook jouw woonadres misbruikt.

Nogmaals, 50/50 deals zijn zéér zeldzaam en al helemaal als jij de verkopende partij bent.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 23:30 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:19:
Dat heb je dan extreem onverstandig gedaan, of het nou met watermerk of niet is, stuur never, NOOIT een kopie van je ID naar niemand. Je vraagt gewoon om identiteitsfraude, idem wanneer een kopie van je rijbewijs/bankpas of een ander document.

Stel je het volgende voor - jij stuurt iemand een kopie van jouw ID met watermerk, diegene blijkt een oplichter en slaat het op, biedt vervolgens een niet bestaande PS4/mobieltje op internet aan, er meldt zich een koper aan en wat doet de oplichter?
Stuurt gewoon het kopie van jouw ID en zegt daarbij dat hij zelf erg voorzichtig is op internet en daarom een watermerk op heeft gezet. Makkelijk toch?
Politie/bank komt dan direct bij jou aankloppen en voordat je een verklaring kunt leggen heb je al de nodige gezeik gehad.

Als je ook nog eens social media gebruikt met je echte NAW gegevens kun je jezelf veel koppijn bezorgen ala de oplichter ook jouw woonadres misbruikt.

Nogmaals, 50/50 deals zijn zéér zeldzaam en al helemaal als jij de kopende partij bent.
Ehh? Waar haal jij vandaan dat ik mijn id gestuurd heb? Ik heb alleen een schermprint van m'n internet bankieren gestuurd, met daarop info die hij als ontvangende partij toch al heeft...

Verwijderd

Niet jij, maar diegene die boven mij had gepost. Direct onder elkaar quoten is niet zo overzichtelijk. ;)

Quote:
Wel heb ik een kopie van Mn paspoort gestuurd (met dikke regenboog watermark ofc.)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 23:33 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:31:
Niet jij maar diegene die boven mij had gepost.

Wel heb ik een kopie van Mn paspoort gestuurd (met dikke regenboog watermark ofc.)
Ah, zo... Als het daarop aankomt, laat zelfs ik de deal schieten :+

Verwijderd

Ik ben extreem voorzichtig met handel via internet nadat ik een keer of 5/6 de boot in was gegaan op spullen waar je het nooit zou verwachten dat iemand je daarop wilt belazeren zoals 2 oude, roestige omroepversterkers van 2 tientjes die ik voor onderdelen wilde kopen...bah :(
Ook jarenlang lid geweest van het OOI forum, helaas zijn ze in juli dit jaar ermee gestopt. Altijd interessant om te lezen wat voor trucjes oplichters allemaal konden verzinnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mijn persoonlijke zoektocht heeft me inmiddels in contact gebracht met de broer van degene die het zou betreffen.

Uit zijn reacties haal ik dat het verhaal niet veel verbazing wekt... Gok dat de beste man vaker rare sprongen uithaalt. Wordt vervolgd!

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 25-08-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:28
Fijn dat er iig vorderingen zijn!

Is het ook zo dat je de overboeking hebt gedaan met de juiste naam? Als dat niet het geval is, kan je dat aangeven met bij de bank, die zullen hem dan een brief sturen, als hij het geld dan niet terugstort kan je uiteindelijk zijn gegevens krijgen en een procedure aanspannen. Ook niet helemaal waar je op zit te wachten, maar iig wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
L0we schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:59:
Fijn dat er iig vorderingen zijn!

Is het ook zo dat je de overboeking hebt gedaan met de juiste naam? Als dat niet het geval is, kan je dat aangeven met bij de bank, die zullen hem dan een brief sturen, als hij het geld dan niet terugstort kan je uiteindelijk zijn gegevens krijgen en een procedure aanspannen. Ook niet helemaal waar je op zit te wachten, maar iig wel een optie.
Nouja, ik heb een foto van de bankpas, dus ik denk dat dat wel klopt. Hoewel ook dat gefabriekt kan zijn.
Begrijp ik goed dat je meer rechten hebt als naam en nummer niet kloppen dan als een oplichter je bewust naait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
MikeyMan schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:01:
[...]

Nouja, ik heb een foto van de bankpas, dus ik denk dat dat wel klopt. Hoewel ook dat gefabriekt kan zijn.
Begrijp ik goed dat je meer rechten hebt als naam en nummer niet kloppen dan als een oplichter je bewust naait?
Wat de bank me vertelde is dat als je een fout maakt (hoe onrealistisch dat ook is met de 11-proef), en naar het verkeerde rekeningnummer geld overmaakt, klopt de tenaamstelling en het rekeningnummer niet met elkaar in die overboeking. In zo'n geval kan je het verzoek doen bij de bank, als de tenaamstelling inderdaad niet overeen komt, zullen ze zo'n brief gaan sturen.

Omdat de banken nu geen check meer doen op tenaamstelling, zijn ze dit min of meer wel verplicht.

Als je opgelicht bent is het een zaak voor de politie. Die hebben de mogelijkheid om NAW gegevens op te vragen. Ik zou er niet aan moeten denken dat de banken daar de verantwoordelijkheid over hebben...

Het heeft dus niet echt te maken met je rechten, meer met totaal verschillende rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
L0we schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:09:
[...]
Omdat de banken nu geen check meer doen op tenaamstelling, zijn ze dit min of meer wel verplicht.
Die check was er voorheen alleen bij Postbank vanwege hun 7 cijferige rekeningnummers. Dan was een foutje zo gemaakt.

Banken zullen je geen info geven over de rekeninghouder als je zelf bewust naar het rekeningnummer overgemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Jimster schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Die check was er voorheen alleen bij Postbank vanwege hun 7 cijferige rekeningnummers. Dan was een foutje zo gemaakt.

Banken zullen je geen info geven over de rekeninghouder als je zelf bewust naar het rekeningnummer overgemaakt hebt.
Check. Ik dacht dat meerdere banken dat deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
In het weekend weinig verder gekomen, laatste ultimatum gesteld dat als ik woensdag m'n geld niet heb, dat ik aangifte ga doen. Hierop kwam de reactie dat ik een oplichter ben.

Dus ben inmiddels aan de slag gegaan met het samenstellen van de documentatie voor de aangifte.
Ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk wordt opgepakt. Vrees dat ik sowieso mijn geld niet terug ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:47
Niet meer langsgereden dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nee, wel een poging gedaan om tot een afspraak te komen, maar daar kwamen zaken als 'familiebezoek', 'werk tot 22:00', 'je mag best langs komen, maar wat wil je bereiken' op terug.

En paste uiteindelijk niet lekker in de agenda, dus gekozen voor een weekendje weg met mijn vrouw en formule 1 kijken. Ben er klaar mee, ga lekker aangifte doen en dan zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien heeft @Verwijderd nog een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:47
MikeyMan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:09:
[...]

Nee, wel een poging gedaan om tot een afspraak te komen, maar daar kwamen zaken als 'familiebezoek', 'werk tot 22:00', 'je mag best langs komen, maar wat wil je bereiken' op terug.

En paste uiteindelijk niet lekker in de agenda, dus gekozen voor een weekendje weg met mijn vrouw en formule 1 kijken. Ben er klaar mee, ga lekker aangifte doen en dan zien we het wel.
Verstandige keuze. Maar ik als ervaren lurker was stiekem wel een beetje benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Vorkie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:13:
Misschien heeft @Verwijderd nog een manier?
Tweakers heeft het dossier inmiddels afgesloten en de betreffende persoon afgesloten. Enige wat zij nog kunnen doen is de politie van ip-adressen voorzien als er een zaak van wordt gemaakt.

Maar ik blijf erbij dat het een hele rare kwestie is. M.I. is het geen professionele oplichter, en is het daadwerkelijk de persoon die hij zegt dat ie is. Daarmee is het een hele domme manier geweest om wat geld binnen te krijgen. Óf de Rabobank doet hem geen plezier door inderdaad de overschrijving al twee weken vast te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 28-08-2017 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard houden we zaken wel in de gaten. Die aangifte kan je sowieso doen - er is geen reactie meer geweest, maar er is wel een nieuw account aangemaakt waarbij hij zich ook in communicatie van een andere naam bedient.

Ik heb inmiddels de telefoon maar gepakt, en verdere informatie kunnen we beter in DM even doornemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Wel grappig dat jullie dan zo snel doorhebben dat het dezelfde persoon is :D

Ik ben nu mijn documentatie bij elkaar aan het sprokkelen. Zal morgenochtend de aangifte in gaan dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:22:
Wel grappig dat jullie dan zo snel doorhebben dat het dezelfde persoon is :D
Wij hakken al wat langer met dit bijltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, ik krijg zojuist een Mea Culpa... 'Is nummer 00 ABNA XXX van u?', 'Klopt het dat dit niet op uw Eigen naam staat'?

'In dat geval stond het geld er op 16 augustus al op, en heb ik het over het hoofd gezien'.

Lijkt me dat als je het bedrag weet dat je daar twee weken eerder al even naar kijkt. Maargoed, ik ga er vanuit dat het geld terug komt. Al met al alsnog een heel vaag verhaal natuurlijk, maar ik ben er vanaf.

Moet eerlijk zeggen; het was nieteens een bedrag waar ik heel erg van wakker van hoef te liggen, maar ik voel me wel enorm opgelucht zeg...

[ Voor 47% gewijzigd door MikeyMan op 28-08-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00
Niet om je iets te verwijten, maar heb je niet al een week geleden een screenshot van online bankieren opgestuurd als bewijs (tegenrekening, naam tegenrekening, omschrijving, bedrag etc) dat je het overgemaakt hebt? Dan had hij toen al kunnen zien dat de rekening niet op naam van Mikey staat maar op naam van M. Man :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
Ik heb ooit eens een keer een groot bedrag met spoed overgemaakt (rond de 15k) welke een week lang was blijven liggen bij de ontvangende bank 8)7

Dat was wel even zweten.

Begrijp ik nou goed dat de persoon waar je geld naar hebt overgemaakt niet de persoon is die de videokaart aanbood maar nu het geld wilt terugstorten omdat het geld niet van hem/haar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
RedHat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:18:
Ik heb ooit eens een keer een groot bedrag met spoed overgemaakt (rond de 15k) welke een week lang was blijven liggen bij de ontvangende bank 8)7

Dat was wel even zweten.

Begrijp ik nou goed dat de persoon waar je geld naar hebt overgemaakt niet de persoon is die de videokaart aanbood maar nu het geld wilt terugstorten omdat het geld niet van hem/haar is :?
Ehhh... Het officiele verhaal is dat het wel zijn kaart was, maar dat deze bij een kennis lag om tzt te verkopen... Ik snap nog steeds niets van de gang van zaken, maar het zal mij zogezegd aan mijn derriere oxideren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Of hij heeft gemerkt dat dit toch geen goede actie was en wil nu aangifte voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Paul schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:17:
Niet om je iets te verwijten, maar heb je niet al een week geleden een screenshot van online bankieren opgestuurd als bewijs (tegenrekening, naam tegenrekening, omschrijving, bedrag etc) dat je het overgemaakt hebt? Dan had hij toen al kunnen zien dat de rekening niet op naam van Mikey staat maar op naam van M. Man :P
In his defence; het screenshot waarop dat te zien was heb ik pas vorige week woensdag gestuurd... :+
Mythio schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:20:
Of hij heeft gemerkt dat dit toch geen goede actie was en wil nu aangifte voorkomen..
Ben echt benieuwd naar de gedachtengang, maar ik ga daar niet zoveel tijd meer in steken als je het niet erg vindt.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 28-08-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00
Gekregen van wie? Die kun je toch zelf maken op de internet bankieren site van de ABN?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Paul schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:27:
Gekregen van wie? Die kun je toch zelf maken op de internet bankieren site van de ABN?
Ahem... Ik bedoelde gestuurd...

Edit: het geld is zojuist terug gestort. Hij heeft er zelfs 130 van gemaakt, maar die 5,- krijgt ie fijn terug :F

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 28-08-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
Wel van hetzelfde rekeningnummer terug ontvangen waar jij het op over had gemaakt?

Niet dat hij er een leuke driehoeks-verkoop van maakt om jou snel terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
RaMoon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:45:
Wel van hetzelfde rekeningnummer terug ontvangen waar jij het op over had gemaakt?

Niet dat hij er een leuke driehoeks-verkoop van maakt om jou snel terug te betalen.
Nieteens naar gekeken eerst, maar blijkt wel het geval te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
MikeyMan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:46:
[...]

Nieteens naar gekeken eerst, maar blijkt wel het geval te zijn :D
Top, gelukkig opgelost. Verloren tijd en energie aan dat soort mensen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
RaMoon schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:47:
[...]

Top, gelukkig opgelost. Verloren tijd en energie aan dat soort mensen :(
Ja zonder meer... Overigens hulde voor de efforts van Tweakers / @Verwijderd in deze!

En het idee van een gfx upgrade uit mijn hoofd zetten. Niet te betalen momenteel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
MikeyMan schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

In his defence; het screenshot waarop dat te zien was heb ik pas vorige week woensdag gestuurd... :+

[...]

Ben echt benieuwd naar de gedachtengang, maar ik ga daar niet zoveel tijd meer in steken als je het niet erg vindt.
Mijn gedachtgang of die van hem? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mythio schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:23:
[...]

Mijn gedachtgang of die van hem? 8)7
Nee, van onze vriendelijke vriend natuurlijk. Kan er echt niet bij wat de strategie was. ;)
Pagina: 1