EVGA 1070 vs Gigabyte 1070 G1 Gaming

Pagina: 1
Acties:

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-02 19:01
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand hier mij kan vertellen wat het verschil is. Als ik kijk in artikelen is de fps gelijk, eveneens de benchmarks. Ook gpuboss weet jij niks te vertellen.

Ook vraag ik me af welk van de 2 merken beter aan te raadden is, en waarom. Ook vroeg ik me af welke betere koeling heeft.

Ik ben niet een expert in videokaarten, dus ik zou het niet precies weten.

Ik las ook dat de gigabyte een coil whine heeft, maar dit hoor ik waarschijnlijk niet met een headset op.

Vergelijking:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/547973;553975/

Met vriendelijke groet,
Niels

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

NielsG schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:32:
Ik vroeg me af of iemand hier mij kan vertellen wat het verschil is. Als ik kijk in artikelen is de fps gelijk, eveneens de benchmarks. Ook gpuboss weet jij niks te vertellen.
In principe zijn alle kaarten gebouwd rondom dezelfde kern. Namelijk een 1070 gpu chipje uit de fabriek van Nvidia.

De ene fabrikant zet er deftige fans op, de ander schroeft de snelheid wat omhoog in het bios en partij nummer 3 wil zich onderscheiden door er een extra HDMI poort op de zetten.
Basis blijft hetzelfde :)
Ook vraag ik me af welk van de 2 merken beter aan te raadden is, en waarom. Ook vroeg ik me af welke betere koeling heeft.
Definieer "beter"
Accepteer je 100 db zolang de gpu max 50C aantikt of accepteer je max 40db en vind je het prima dat de gpu richting de 90c gaat? (even zwart/wit gesteld)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NielsG
Beter is misschien inderdaad niet het beste woord ervoor. Ik bedoel het meer in de richting van betrouwbaar, stabiel. Ik heb bijvoorbeeld problemen gehad met MSI kaarten, terwijl Sapphire helemaal smooth ging. Ik vroeg me af of iemand wist welke echt aan te raden zijn als het gaat om de 1070.
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 05:45:
Accepteer je 100 db zolang de gpu max 50C aantikt of accepteer je max 40db en vind je het prima dat de gpu richting de 90c gaat? (even zwart/wit gesteld)
Met betere koeling bedoel ik in feite gewoon welke het beste koelt, al is dat moeilijk af te zien (afgezien van het feit dat de een 2 fans heeft en de ander 3). Het maakt mij niet uit, zolang de videokaart maar max 70 - 75 graden is, maar dat kun je wederom moeilijk af zien van een plaatje..

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
De grootste verschillen zijn de koelers en de turbo clocks, de G1 Gaming heeft een hogere turbo kloksnelheid. Ik moet zeggen dat de koeling van mijn 1080 G1 Gaming bevalt, relatief stil en koelt goed.

Voor EVGA is dan weer te zeggen dat ik uit ervaring hun service heb mogen meemaken en deze is toen bij mij ZEER goed geweest. Kaart opgestuurd op randje van de 3 jaar garantie (max maand nog tot einde) en ze hebben gewoon een vervanger opgestuurd (betere want zelfde was niet meer verkrijgbaar).

Ik denk dat je een persoonlijke keuze moet gaan maken, iets meer clock of niet. De koelers zouden niet al teveel voor elkaar onder moeten doen en garantie van GigaByte ben ik niet bekend mee, zal toch wel prima zijn???

Succes met je keuze

• NielsG
Ik heb besloten om te gaan voor een Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming, omdat ik de 60 euro extra voor een 1080 ipv 1070 het wel waard vind. Bedankt voor alle feedback hier!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1