Tweedehands of nieuwe televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024
Momenteel ben ik opzoek naar een andere televisie en ik ben aan het twijfelen of ik een nieuwe of tweedehandse televisie moet kopen.

Ik wil een 55 inch TV kopen met 4K resolutie, budget 700-800 euro.

Nu vraag ik mij af of de technologie zo snel verbeterd dat een tv die in 2015-2016 rond de € 2.000-2.500 heeft gekost, nu minderwaardig is aan een televisie met een nieuwprijs heeft van ca. € 800?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 13:37
Nee die technologie gaat zeker niet zo hard al wil de marketingmachine je dat wel laten denken. Van de week nog een 2017 samsung uit de 6400 serie (instappertje) geinstalleerd bij familie en die komt niet eens in de buurt van een samsung f8000 van 3 jaar oud. 4k bij zo'n instapmodel is ook redelijk nutteloos als je een waardeloos contrast hebt.

Enige waarvoor een recent model wel de voorkeur heeft is software. Ondersteuning blijkt veelal erg kort te zijn. Duurzaamheid van tv's is overigens ook niet wat het geweest is, ik lees veel over jonge tv's met gebreken, dus daar moet je ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 23:39

KDL

Malt007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:35:

Enige waarvoor een recent model wel de voorkeur heeft is software. Ondersteuning blijkt veelal erg kort te zijn. Duurzaamheid van tv's is overigens ook niet wat het geweest is, ik lees veel over jonge tv's met gebreken, dus daar moet je ook rekening mee houden.
En garantie niet te vergeten ivm bezuiniging op duurzaamheid, ook bij de duurdere modellen die je nu 2ehands kunt kopen met je budget kun je beter voor nieuwe instap LG ofzo gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxy
Malt007 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:35:
Nee die technologie gaat zeker niet zo hard al wil de marketingmachine je dat wel laten denken. Van de week nog een 2017 samsung uit de 6400 serie (instappertje) geinstalleerd bij familie en die komt niet eens in de buurt van een samsung f8000 van 3 jaar oud. 4k bij zo'n instapmodel is ook redelijk nutteloos als je een waardeloos contrast hebt.

Ik gebruik de televisie enkel in combinatie met mijn pc, waardoor ik weinig interesse heb in allemeegeleverde software.
Mij gaat het voornamelijk om het beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:18
V&A aangeboden: Samsung UE55HU7500L Zwart

Zoiets niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxy
Verder nog een vraag ik zie dat alle nieuwe televisie's beschikken over HDR en de oudere modelen uit 2015 hier niet over beschikken.

Nu vraag ik mij af of HDR het beeld dusdanig verbeterd dat wanneer ik een tijdje met mijn volgende tv wil doen dat deze functionaliteit wel een must is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 13:55
Nu nog zeg 8 jaar ermee doen....ik vind het ook dan geen must. Maarja, ligt eraan wie je het vraagt. :)
Pagina: 1