Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videospeler gebruikt ALTIJD automatische resolutie(Firefox)

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views

• dusty-2011
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 14-12 00:42
In Internet Explorer werkt jullie videospeler wat beter, omdat ie niet automatisch van resolutie wisselt op de 1080p-stand. Indien ik 1080p selecteer, pakt ie altijd 1080p. Dit levert dan de volgende beeldkwaliteit op: https://i.cubeupload.com/6Wzd6i.png Niet heel fraai eerlijk gezegd, maar dit is de normale 1080p kwaliteit van Tweakers (let wel: de scène in de screenshot beweegt vrij snel). Link video: nieuws: Sea of Thieves wordt crossplatform speelbaar op Windows en Xbox One

In Firefox daarentegen, werkt jullie videospeler hier helemaal niet goed. Ongeacht welke resolutie je hem op instelt (720p of 1080p), pakt ie altijd een automatische resolutie die de hele tijd verandert. Stel je hem op 1080p in, krijg je deze kwaliteit: https://i.cubeupload.com/tCC8rf.png Even later kan het beeld heel mooi scherp zijn, om dan een minuut later weer super-blurry te zijn. Dit automatisch wisselen van resolutie kan ik hier niet uitschakelen.

Daarom kijk ik alle video's maar op YouTube. YouTube buffert hier op 1440p resolutie probleemloos in, ik hoef nooit te wachten. En dan is het beeld nog best scherp en mooi ook.
Tweakers in Firefox verandert de resolutie de hele tijd. Onkijkbaar dus. De video minutenlang laten bufferen heeft geen nut, terwijl je daarna kijkt verandert de resolutie nog steeds de hele tijd. (Wat is dat raar geprogrammeerd?? Als ik 1080p instel en de video 2 minuten laat voorbufferen en hem daarna kijk, krijg ik nog steeds een hoop verschillende resoluties te zien onderwijl het kijken. Je zou toch zeggen dat de videospeler onderwijl het voorbufferen netjes de hele tijd 1080p voorbuffert?)
Tweakers in Internet Explorer buffert wat traag in op 1080p. Maar laat je hem voldoende bufferen van tevoren, dan kun je daarna de hele video op 1080p kijken, de resolutie blijft hetzelfde. Maar waarom zou ik zo video's kijken, als de video's op 1440p YouTube er veel beter uitzien en veel sneller inbufferen?

PS. Internetsnelheidstest van Google / Measurement Lab drie keren uitgevoerd:

18.6 Mbps down
20.0 Mbps down
15.7 Mbps down

Specs:
W10 x64
16GB RAM
GTX 1070
i5-4590
Toshiba DT01ACA300, 3TB
Crucial MX100 512GB
Gigabyte GA-Z97-D3H moederbord
Firefox 55.0.2.
Telfort internet met bijgeleverde router
TP-Link TL-WDN4800

Resetten router helpt niet.
Videospelers van alle andere websites werken prima. Online gamen werkt ook prima. Games als Battlefield 1, Overwatch, Star Wars Battlefront, Lawbreakers, Ghost Recon Wildlands. Werken allemaal prima, en ik heb vaak nog de laagste ping van de server ook.

Ik hoop dus op een code-wijziging bij Tweakers. In Firefox kunnen mensen die dat willen zelf kiezen voor een automatische resolutie. Dan kunnen ze het op "auto" instellen. Ik wil dat niet, en vind het héél vervelend dat het niet uitmaakt of je nu "auto" of "720p" of "1080p" instelt. In de praktijk is het allemaal auto. Dat vind ik een erg kwalijke zaak. Ik wil gewoon de resolutie kunnen instellen op 1080p, de video even laten voorbufferen, en dan de hele video op 1080p bekijken.

Ik merk vaak in Firefox, dat in een mum van tijd een groot deel van de video voorgebufferd wordt. Dan wordt bijvoorbeeld in 5-10 seconden de eerste 30 seconden van de video voorgebufferd. Heel netjes denk je dan. Totdat je op Play klikt, en dan ziet dat de resolutie helemaal niet 1080p is, maar een lagere resolutie. Vanaf dat moment is het alleen maar ergernis. En hier valt dus niets aan te doen.

dusty-2011 wijzigde deze reactie 22-08-2017 22:21 (50%)

• dusty-2011
*bump*

Wanneer gaat hier eens aan gewerkt worden? Ik moet steeds de tweakers-video's in Internet Explorer openen omdat ie daar op één vaste resolutie valt in te stellen. Ik stel hem dan in op 1080p, en kijk de hele video in 1080p. In Firefox doet ie regelmatig wisselen van resolutie.

Ook bij de Firefox-browser hoort hij alleen maar van resolutie te wisselen indien "auto" staat ingesteld. Stel ik handmatig 720p in, dan wil ik de hele video in 720p kijken. Stel ik handmatig 1080p in, dan wil ik de hele video in 1080p kijken.

Dit is overduidelijk verkeerd geprogrammeerd door Tweakers en hier moet aan gewerkt worden.

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:31

crisp

Devver

Pixelated

De instellingen voor een 'vaste' resolutie zijn eigenlijk een maximum voor de adaptive rate. Er is dus helaas geen manier om een vaste resolutie te kiezen wanneer de bandbreedte niet altijd toereikend is. Je IE pakt waarschijnlijk (?) wel de progressive streams.
quote:
Dit is overduidelijk verkeerd geprogrammeerd door Tweakers en hier moet aan gewerkt worden.
De videoplayer is niet van onszelf maar van StreamOne ;) Deze issue is ook wel bekend, maar ik heb geen idee wat hier precies nog mee/aan gedaan gaat worden...

Intentionally left blank

• dusty-2011
quote:
crisp schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:58:
Je IE pakt waarschijnlijk (?) wel de progressive streams.
Wat bedoel je hiermee? Wat zijn progressive streams?

Ik heb hier allemaal geen verstand van hoor. Maar ik dacht gewoon heel simpel, het volgende:

1) Jullie videospeler werkt goed in Internet Explorer
2) In Firefox bieden jullie duidelijk een andere videospeler aan. Dat gaat zo: er wordt gedetecteerd dat Firefox draait, en vervolgens bieden jullie een andere videospeler aan.
3) Verander dat!!! Biedt gewoon de videospeler die jullie voor Internet Explorer gebruiken aan in Firefox!
4) Probleem opgelost.

Of is dat te simpel gedacht?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wij gebruiken geen andere player voor Firefox. Misschien dat de player zelf dingen anders doet in Firefox (bijvoorbeeld door verschil in ondersteuning van verschillende technieken), maar ik heb daar weinig inzicht in...

Intentionally left blank

• dusty-2011
quote:
crisp schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:39:
Wij gebruiken geen andere player voor Firefox. Misschien dat de player zelf dingen anders doet in Firefox (bijvoorbeeld door verschil in ondersteuning van verschillende technieken), maar ik heb daar weinig inzicht in...
Dus ik ben eigenlijk op de verkeerde plaats voor mijn bug-report wil je zeggen? :+

Ondanks dat Tweakers deze videospeler gebruikt, hebben jullie er geen inzicht in wat de videospeler precies doet?

Het is voor Tweakers gewoon:

wij hebben een video => Black box => de bezoeker van tweakers bekijkt de video :+

Op die manier schiet het lekker op met bug reports ;)

Het is toch gewoon erg vervelend dat ik in Internet Explorer wel handmatig de resolutie kan instellen op 720p of 1080p, maar dat in Firefox niet kan? En dat probleem is bekend bij Tweakers maar jullie willen daar niets aan doen?

Ik begrijp dat jullie niet zelf de videospeler ontwikkelen... maar het is wel de speler die jullie gekozen hebben voor op jullie website. En dan is het handig als ie goed werkt :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We geven de feedback door en StreamOne leest hier soms ook mee. Ik zal ze van de week even op dit topic wijzen :)

Intentionally left blank

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@crisp Kun je dan niet beter @StreamOne doen? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dusty-2011
quote:
crisp schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:18:
We geven de feedback door en StreamOne leest hier soms ook mee. Ik zal ze van de week even op dit topic wijzen :)
Is StreamOne van plan om hier iets aan te gaan doen? :)

In Mooie features is trouwens een nieuw topic geopend met vrijwel dezelfde klachten erin:

StreamOne Player: Niet steeds terugvallen op lage resolutie

• Dicebar
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12:25
Deze hele topic suggereerd dat StreamOne misschien hun capaciteit iets moet verbeteren...

Ik zelf zat met buffering problemen bij de video review van Call of Duty: WWII, inclusief de hierboven genoemde automatische downscaling. Maar zelfs als ik de video op 270p zette wilde de video niet doorspelen.

Aan mijn kant lag het niet. Ik had vlak voor deze video een Steam download op 5MB/s gepauzeerd, dat moet genoeg zijn voor een 270p videotje.

En nog vreemder, terwijl ik dit aan het tikken was en de video in de achtergrond doorging met bufferen, hoorde ik opeens het de laatste tiende van een seconde van de video. Alsof hij tijdens het bufferen de video wel 'doorspeelde', en alleen bij het beeindigen van de video nog even een piep gaf.

(Chrome 62 64-bit, Windows 10)

• dusty-2011
quote:
Dicebar schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:00:

Aan mijn kant lag het niet. Ik had vlak voor deze video een Steam download op 5MB/s gepauzeerd, dat moet genoeg zijn voor een 270p videotje.
5 MB/s komt neer op 40 Mbit/s. Ik weet niet welke bitrate tweakers gebruikt voor 1080p, maar dat zal nog steeds ver onder de 40 Mbit/s liggen. Ik verwacht dat 1080p op Tweakers een bitrate van hooguit 8 Mbit/s heeft. Jouw 5 MB/s is dus in principe vijf keer zoveel als nodig is voor een 1080p Tweakers-stream. Dan heb je wel een hele ruime marge en zou 1080p dus geen probleem mogen zijn.

Een capaciteitprobleem zal het echter niet zijn. Open dezelfde video in Internet Explorer, en hij buffert met tientallen Megabits per seconde in.

Het probleem zit hem dus in de code van de videospeler, voor Firefox en Chrome. Die is compleet bagger. Verbeter de code, of vervang hem voor de code die ze voor Internet Explorer gebruiken, en het probleem zou meteen opgelost zijn.

dusty-2011 wijzigde deze reactie 15-11-2017 02:41 (22%)

• Zeus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:41
quote:
crisp schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 10:18:
Is er al een reactie van ze geweest?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Zeus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:37:
[...]

Is er al een reactie van ze geweest?
Niet dat ik weet... In principe ligt dit ook bij ons productteam, maar blijkbaar is het alweer ondergesneeuwd...

Intentionally left blank

• wells.p
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-11 13:27
Het probleem is nog steeds aanwezig en niet alleen in FireFox maar ook in Chrome. En de oplossing is om IE te gebruiken.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Nu met vrolijke kerstavatar

wells.p schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:54:
Het probleem is nog steeds aanwezig en niet alleen in FireFox maar ook in Chrome. En de oplossing is om IE te gebruiken.
Welke player heb jij het over dan? Want tegenwoordig plaatsen ze eigenlijk overal Youtube-video's. Dit naar aanleiding van dit topic: StreamOne Player waardeloos, graag youtube player gebruiken

• wells.p
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-11 13:27
Evanescent schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:58:
[...]

Welke player heb jij het over dan? Want tegenwoordig plaatsen ze eigenlijk overal Youtube-video's. Dit naar aanleiding van dit topic: StreamOne Player waardeloos, graag youtube player gebruiken
Ja het verschilt inderdaad, Techjuwelen en de podcast staan op Youtube maar bij het filmpje:concertregistratie weer niet. En daar had ik weer het probleem.
video: Concertregistratie met smartphone - Welke maakt de beste opnames?

Techjuwelen - 3dfx Voodoo 2 - Youtube
Techjuwelen - Commodore 64 - StreamOne player(?)

wells.p wijzigde deze reactie 16-09-2018 19:18 (28%)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nog even wachten, dan gebruiken we overal de YouTube player ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Niet meer relevant :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True