Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik mijn Xperia XA Ultra mogen ontvangen en betreft formaat en inhoud ben ik zeer tevreden.

Alleen valt het mij op dat de telefoon bizar snel leeg is en zeer traag oplaad, terwijl dit een splinter nieuwe telefoon is..

Ik ben geen expert wanneer het smartphones aankomt maar dit lijkt mij toch echt niet kloppen..

De telefoon zelf kwam met een half opgeladen accu.

Nog geen halve dag later was de telefoon alweer leeg.
En ik heb 'm nu al 30 minuten aan de lader hangen en de telefoon is nog maar for 19% opgeladen.
Nu weet ik dat deze telefoons een grotere accu hebben en daarom dus langer moeten laden.
Maar dit lijkt mij wel een beetje te extreem..

Los van dat.. is het feit dat mijn telefoon na minimale gebruik al na 6 uur, volledig leeg was.

Klopt dit? of zou ik toch even de winkel moeten raadplegen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 21:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

De XA Ultra ondersteund quick charge 3.0, maar die lader moet je er los bij kopen.
Een half uur voor 19% is wel heel langzaam, gebruik je de telefoon terwijl je hem oplaad? Het 6" scherm verbruikt natuuurlijk veel van de accucapaciteit dus opladen met het scherm aan zal aanmerkelijk langzaam gaan, zeker zonder quick charger.

6 uur op een halfvolle batterij kan veel of weinig zijn, het ligt er aan wat jij onder 'minimaal gebruik' verstaat.
Normaal gezien als je net een telefoon heb ben je veel ermee in aan het stellen en spelen, dus dan kan hij hard leeglopen, volgens de tests zou je maximaal 8 uur screen-on-time moeten halen op een volle accu. In de praktijk zal dat op zo'n 4-6 uur neerkomen verdeeld over een hele dag.
Als je de telefoon vanochtend volledig heb opgeladen, bekijk dan eens de statistieken in het instellingenmenu bij batterij, daar kan je zien hoe lang het scherm aan is geweest en welke apps het meeste van de accu verbruikt hebben. Op basis daarvan kan je zeggen of de accu normaal presteert ja of nee.