welke harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 05:38
Wat is de beste harde schijf voor mijn computer?
...

software windows 10 i7 3770 16 gb medion
...

Ik heb al verschillende soorten harde schijven nagekeken van verschillende website sites shops.
Mijn keuze gaat uit naar seagate barracuda maar mijn vraag is is dat wel een goede harde schijf voor mijn pc.
De huidige harde schijf loopt op het laats en kreeg via een progje een waarschuwing dat er veel foute op zaten.
Met western digital slechte ervaring gehad.Budget geen probleem maar wel een sata 3 of sata 600 schijf liefst geen ssd vanwege opslag capaciteit.
Liefst dus een sata 3 met 7200 omweltelingen en minimaal 1 tb of meer desktop harde schijf.
Wat kunnen jullie me aanraden? :)
Nog een vraag erbij accepteert die medion een nieuwe harde schijf?
...

[ Voor 4% gewijzigd door rjmno1 op 22-08-2017 20:11 ]

Beste antwoord (via rjmno1 op 23-08-2017 14:54)

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 21:48
In het verleden heb ik een schijf moeten vervangen van een Medion pc en dat ging zonder problemen, het was allemaal standaard hardware. Uiteraard is dat geen garantie dat jouw Medion pc ook zonder problemen gewisseld kan worden.

Indien je Medion pc meerdere sata aansluitingen heeft zou ik je willen adviseren een SSD en harde schijf aan te schaffen. De gebruikerservaring van het besturingssysteem op SSD is een wereld van verschil in vergelijking met een harde schijf. In mijn opinie is het aanschaffen van een SSD de beste koop voor je PC. Op de SSD installeer je Windows, andere programmatuur, eventueel enkele spellen en de harde schijf gebruik je voor opslag van (bulk) data, spellen, etc.

Verder sluit ik mij aan bij TommyboyNL. Overigens zijn Seagate en Western Digital tegenwoordig het zelfde bedrijf.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
categorie: Interne harde schijven
Één van deze schijven zal wel prima zijn. Naar mijn idee zijn er tegenwoordig geen slechte schijven, en zolang je er bij aanschaf rekening mee houdt dat je ze aan het eind van de garantietermijn moet vervangen is er niks om je zorgen over te maken. Je maakt immers backups dus mag de disk op elk moment kapot gaan zonder significant verlies van data.
Disks van 1TB zou ik overigens niet doen, financieel is dat gewoon een slecht idee. Voor minder dan het dubbele heb je al een 3TB disk.
Zonder dat je aangeeft wélke Medion computer je hebt, kunnen we daar uiteraard geen antwoord op geven.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyboyNL op 22-08-2017 22:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
In het verleden heb ik een schijf moeten vervangen van een Medion pc en dat ging zonder problemen, het was allemaal standaard hardware. Uiteraard is dat geen garantie dat jouw Medion pc ook zonder problemen gewisseld kan worden.

Indien je Medion pc meerdere sata aansluitingen heeft zou ik je willen adviseren een SSD en harde schijf aan te schaffen. De gebruikerservaring van het besturingssysteem op SSD is een wereld van verschil in vergelijking met een harde schijf. In mijn opinie is het aanschaffen van een SSD de beste koop voor je PC. Op de SSD installeer je Windows, andere programmatuur, eventueel enkele spellen en de harde schijf gebruik je voor opslag van (bulk) data, spellen, etc.

Verder sluit ik mij aan bij TommyboyNL. Overigens zijn Seagate en Western Digital tegenwoordig het zelfde bedrijf.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:06
Combinatie van een kleine SSD en een kleinere HDD een optie?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
Nat-Water schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:53:
Combinatie van een kleine SSD en een kleinere HDD een optie?
Nee is geen optie ik wil graag een rappe magneet schijf.
Ja je hebt ook schijven wat deze 2 werlelden bij elkaar roept 128 gb ssd en de rest gewoon magneet schijven de zogenaamde hybride schijven.
Trouwens voor mij is de snelheid geen isue voor mij ik denk dat ik inderdaad de 3 tb of de 4 tb seagate ga kopen.Ik had er eentje gezien die heeft 1,2 miljoen uren mtbf maar kost dan wel bijna 200 euro.
En je krijcht er 5 jaar garantie op,het zijn allemaal keuzes om rekening mee te houden.
Ik zit niet te springen op een schijf die maar 3 a 4 jaar meegaat.
Ik had ergens gelezen dat die ssd schijven ook niet zolang meegaan ik vind het vreemd omdat er geen draaiende onderdelen inzitten.

[ Voor 3% gewijzigd door rjmno1 op 22-08-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Een harddisk is gewoon een ding met bewegende delen. Disks zijn onderhevig aan slijtage, kunnen productiefouten bevatten of kunnen door externe krachten schade oplopen. Of een disk die nu nieuw te koop staat het 3-4 jaar uithoudt kan niemand je vertellen, want die dingen worden regelmatig opgevolgd door nieuwe modellen. Kijk even in de pricewatch, stel een paar criteria in en zoek dan een disk uit. Als een disk echt snel kapot gaat staat dat ook wel in de pricewatch met reviews (mensen zijn toch eerder geneigd hun onvrede over een product te delen)

Verder zou ik niet teveel focus leggen op MTBF-specificaties. Waarschijnlijk heb je dit bij een enterprise schijf gevonden, die dingen zijn bedoeld voor servers, meestal in RAID. Standaard zijn die dingen vaak ook met TLER ingeschakeld geleverd, wat inhoudt dat je disk bij een slecht leesbare sector na 7 seconden de recovery staakt en vervolgens geeft Windows een leesfout, terwijl de recovery waarschijnlijk na 30 seconden wel gewoon was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-07 00:33

KDL

rjmno1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:50:
[...]

Ja je hebt ook schijven wat deze 2 werlelden bij elkaar roept 128 gb ssd en de rest gewoon magneet schijven de zogenaamde hybride schijven.

Ik had ergens gelezen dat die ssd schijven ook niet zolang meegaan ik vind het vreemd omdat er geen draaiende onderdelen inzitten.
Je lijkt al goed ingelezen.

Zo'n 128gb ssd en rest 'magneetschijf' ga je niet vinden in 1 schijf, je gaf aan niet met 2 schijven te willen werken.

Het is ook vreemd dat je gelezen hebt dat ze niet lang mee zouden gaan, je krijgt er meestal juist langere garantieperiodes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07 13:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Tweede schijf werd bij mij echter als sata 2 en niet als sata 3 herkent.
Ik heb gewoon Seagate 1 TB gehaald.

Ik sluit aan bij anderen. een SSD en een HDD.

[ Voor 18% gewijzigd door MedionAkoya op 23-08-2017 00:13 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Laatst online: 23:42
Waarom is een SSD geen optie ?
Een HDD is erg erg erg traag als je hier het OS op gaat draaien.

Als je goed kijkt dan heeft een SSD gewoon "Total Bytes Written (TBW)" dat geeft goed aan hoe veel je weg kan schrijven tijdens de levens duur van een SSD.

De Evo 850 250Gb bijvoorbeeld, hier kan je 75Tb naar weg schrijven voordat de sectoren over hun levens duur zijn...

En garantie is leuk op een HDD/SSD schijf maar verwacht je ook dat ze je data voor je gaan redden als de schijf stuk is ?

Maar goed, als je echt naar een HDD opzoek bent dan kan je denk ik iets in de richting van de WD Black series zoeken, zo iets bijvoorbeeld: pricewatch: WD Black (2016, SATA-600), 2TB
MedionAkoya schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:12:

Tussen sata 2 en sata 3 ga je met een HDD geen snelheid verschil merken, wellicht als de schijf meer dan 250MB/sec lees/schrijf haalt dat hij daar op tegen wordt gehouden.

[ Voor 36% gewijzigd door dylan111111 op 23-08-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

MedionAkoya schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:12:

Ik sluit aan bij anderen. een SSD en een HDD.
Met HDD is dit niet zo erg.

Misschien Sata2 omdat je het in oorspronkelijke DVD poort hebt gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07 13:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

KDL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:20:
[...]

Met HDD is dit niet zo erg.

Misschien Sata2 omdat je het in oorspronkelijke DVD poort hebt gebruikt
Nee omdat, er op de moederbord maar 4 SATA-aansluitingen opzitten (een SATA 3 en drie SATA 2). Hoofdschijf zit op SATA 3. Ander drie: DVD, tweede schijf en een cardreader zitten in SATA 2.

Typisch Medion. :P

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

MedionAkoya schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Nee omdat, er op de moederbord maar 4 SATA-aansluitingen opzitten (een SATA 3 en drie SATA 2). Hoofdschijf zit op SATA 3. Ander drie: DVD, tweede schijf en een cardreader zitten in SATA 2.

Typisch Medion. :P
Dat bedoelde ik ook met 'dvd poort'. Tenminste weet je waar je de ssd moet plaatsen in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
dylan111111 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 00:12:
Waarom is een SSD geen optie ?
Een HDD is erg erg erg traag als je hier het OS op gaat draaien.

Als je goed kijkt dan heeft een SSD gewoon "Total Bytes Written (TBW)" dat geeft goed aan hoe veel je weg kan schrijven tijdens de levens duur van een SSD.

De Evo 850 250Gb bijvoorbeeld, hier kan je 75Tb naar weg schrijven voordat de sectoren over hun levens duur zijn...

En garantie is leuk op een HDD/SSD schijf maar verwacht je ook dat ze je data voor je gaan redden als de schijf stuk is ?

Maar goed, als je echt naar een HDD opzoek bent dan kan je denk ik iets in de richting van de WD Black series zoeken, zo iets bijvoorbeeld: pricewatch: WD Black (2016, SATA-600), 2TB

[...]

Tussen sata 2 en sata 3 ga je met een HDD geen snelheid verschil merken, wellicht als de schijf meer dan 250MB/sec lees/schrijf haalt dat hij daar op tegen wordt gehouden.
toon volledige bericht
Ik heb ook met nog eens goed gekeken voor een ssd schijf het is zeker een optie maar dan moet ik wel minimaal een 512 gb schijf hebben,omdat ik dan de windows schijf meer ruimte heb om te installeren.
Ik denk dat het een ssd word in combinatie met een magneet schijf.
Heb nog een terabite schijf in het systeem die het ook nog goed doet maar volgens mij is deze sata 150.
deze schijf is dus trager.
Ik wil graag in de toekomst ook nog een nieuwe videokaart kopen, maar deze optie heeft geen haast en kan nog goed gamen met de spellen die ik heb op de huidige videokaart.
Het heeft allemaal geen urgentie, maar wil graag toch een ssd schijf ,ik wil wel eens weten hoeveel sneller het systeem word.Op sommige websites hebben ze alleen 2,5 inch drives maar ik wil graag een 3,5 inch drive dan hebben.Deze ssd schijf komt dus in de sata 600 poort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Bij de "standaard" gebruikers als ik daar een schone installatie uitvoer en alle dingetjes die de gebruiker wil hebben hebt geinstalleerd is er gemiddeld 30 tot 50 GB in gebruik, vanuit die optiek vraag ik me af of 512 GB nodig hebt, maar goed ik heb geen inzage in het gebruik van je pc dus laat je vooral niet door mij tegenhouden.

Er zijn genoeg benchmarks op internet te vinden hoeveel sneller een pc opstart met een SSD in vergelijking met een harde schijf. Dat de pc sneller opstart is op zich prettig, maar voor mij het argument is dat het besturingssysteem vrijwel direct reageert als ik de verkenner of browser open. Dat als ik meerdere dingen tegelijkertijd doe dat niet direct mn hele pc vertraagd omdat de harde schijf dit niet kan bijbenen.

Wat betreft je vraag over het vastzetten van de SSD, je hebt drie opties:
- Laten bungelen, er zitten geen bewegende onderdelen in dus hij gaat niet stuk van loshangen, maar persoonlijk niet mij voorkeur.
- Low budget, de SSD met bijvoorbeeld een stuk dubbelzijdig plakband ergens vastplakken in de kast.
- Nette oplossing, zoiets kopen: pricewatch: Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjmno1
squaddie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:30:
Bij de "standaard" gebruikers als ik daar een schone installatie uitvoer en alle dingetjes die de gebruiker wil hebben hebt geinstalleerd is er gemiddeld 30 tot 50 GB in gebruik, vanuit die optiek vraag ik me af of 512 GB nodig hebt, maar goed ik heb geen inzage in het gebruik van je pc dus laat je vooral niet door mij tegenhouden.

Er zijn genoeg benchmarks op internet te vinden hoeveel sneller een pc opstart met een SSD in vergelijking met een harde schijf. Dat de pc sneller opstart is op zich prettig, maar voor mij het argument is dat het besturingssysteem vrijwel direct reageert als ik de verkenner of browser open. Dat als ik meerdere dingen tegelijkertijd doe dat niet direct mn hele pc vertraagd omdat de harde schijf dit niet kan bijbenen.

Wat betreft je vraag over het vastzetten van de SSD, je hebt drie opties:
- Laten bungelen, er zitten geen bewegende onderdelen in dus hij gaat niet stuk van loshangen, maar persoonlijk niet mij voorkeur.
- Low budget, de SSD met bijvoorbeeld een stuk dubbelzijdig plakband ergens vastplakken in de kast.
- Nette oplossing, zoiets kopen: pricewatch: Corsair Bracket van 2,5 naar 3,5 inch
Ja zo een bracket had ik ook al gezien , dubbelzijdige plakband was ik nog niet opgekomen maar net zoals je zech als het toch een ssd is dan zitten er geen bewegende delen, alles word opgelost door de geheugen cellen.Dan komen we bij de ssd uit ik had ergens gelezen dat die intel ssd het beste waren daar had ik ook al naar uitgeken maar zijn toch een slok duurder dan bijvoorbeeld samsung.
Zou samsung voor ssd schijf ook een optie zijnwat kunnen julie me aanraden voor een ssd schijf merk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Samsung/Crucial is allemaal prima ;)
Alvast niet blind staren op de MB/s snelheden, dat maakt in de praktijk niks uit.

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1