Toon posts:

Na plaatsen cooler start systeem niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het plaatsen van een nieuwe cooler op mijn cel533 op een gigabyte GA-^VXE+ doet de computer niets meer. De proc heb ik op een ander bord getest en deze werkt gewoon even als de andere onderdelen. Hoe is dit mogelijk. Bord net 1 jaar oud. Heeft iemand een iedee???

Verwijderd

alle stekkers goed nagekeken?
voedingsstekker tijdje eraf laten en weer proberen

Verwijderd

bios clearen??

weet niet of dat op dit moederbord kan

anders alles goed aandrukken en stekkers nakijken.

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 19:02 schreef bercopc het volgende:
Na het plaatsen van een nieuwe cooler op mijn cel533 op een gigabyte GA-^VXE+ doet de computer niets meer. De proc heb ik op een ander bord getest en deze werkt gewoon even als de andere onderdelen. Hoe is dit mogelijk. Bord net 1 jaar oud. Heeft iemand een iedee???
1 of meer SMD componenten geraakt op je moederbord ofzo.... beetje wild en onvoorzichtig geweest bij het monteren ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee erg voorzichtig geweest alles ontladen voordat ik de boel ging vervangen

Verwijderd

Topicstarter
Bios ook ge reset voeding ook goed maar dat stomme ding doet niets alleen cooler gaat draaien dat is alles

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Het lijkt erop dat je toch iets per ongeluk hebt gesloopt op je mobo..

tijdens het eraf halen van de oude cooler ging erook niets mis?

nog speciaal gereedschap gebruikt, zo ja wat?

Verwijderd

Topicstarter
nee cooler ging er erg simpel af. Het mobo is een slot-1 ik gebruik een slot-1 naar socket 370 deze is er wel even uit ge weest.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Op zondag 08 juli 2001 19:53 schreef bercopc het volgende:
nee cooler ging er erg simpel af. Het mobo is een slot-1 ik gebruik een slot-1 naar socket 370 deze is er wel even uit ge weest.
hmm ..
contacten van je slotket es schoon maken !?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Bij sommige mobo's moet je proc koeler op de 1e fan aansluiting zitten, kijk is of dat ook bij jou het geval is.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

hmm, kan het misschien zijn dat je nieuwe cooler
* geen RPM metingen ondersteunt
of juist
* Een hele hoge RPM heeft

Sommige biossen schakelen namelijk meteen de comp uit als de fan niet draait of te hard (volgens de normen van het mobo ;) )

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
maakt niet uit waar ik de stekker van de cooler op stop. ik heb er nu een pII 266 slot1 op gezet maar hij wil gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog verschillende coolers geplaatst maar het werkt niet. goed spul dat Gigabyte heb gelukkig verder alleen A7V's dit werkt altijd!!
Pagina: 1