Ja, daar hebben we nog zo'n topic, maar nu met een iets lager budget.
Voor mijn studie volgend jaar heb ik een laptop nodig die niet te zwaar is en een goede accu heeft, het liefst heb ik een model van 14", maar dat bespreken we later.
Mijn opleiding heeft het volgende gegeven:
Netwerkaansluiting + WIFI
Minimaal Quad-core processor
Goede accu
Ondersteuning van VT- X of AMD-V hardware virtualisatie extensies
Minimaal 8 GB geheugen, liefst 16 GB
Solid State Drive (SSD)
Vaak hoor ik alleen dat elke I5 van de nieuwe generatie het voldoet van de eerste jaars die ik heb gesproken dus hier loop ik vast, moet ik gaan voor een U- of een HQ-Processor.
Wat ga je met je laptop doen?
School, gamen is totaal geen prioriteit, heb hier thuis al een gamePC staan, een grafische kaart is niet nodig, draai alleen geen virtual machines dus weet ook niet of een grafische kaart daar noodzakelijk voor is.
Wat is je budget?
Titel: 800+-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
elke dag naar school ja, dus licht en niet te groot zou fijn zijn,
Zelf ben ik al op het volgende gekomen:
Maar zo heeft elke laptop zijn voordelen en nadelen, de ASUS heeft als enige een HQ processor maar is voor mij te zwaar om elke dag mee te nemen, de HP van 900 euro ligt eigenlijk boven me budget maar met kantelbaar scherm wel handig, de Lenovo ligt dan weer onder mijn budget en heeft geen videokaart.
Ik vind de keuze voor mijn laptop, miss heeft iemand die al ICT doet tips voor mij of een andere goede keuze.
EDIT: als ik van plan was de HP te nemen nam ik wss het model met 128GB ssd en 1TB HDD, of is dit niet handig (zelfde prijs).
Alvast bedankt
Voor mijn studie volgend jaar heb ik een laptop nodig die niet te zwaar is en een goede accu heeft, het liefst heb ik een model van 14", maar dat bespreken we later.
Mijn opleiding heeft het volgende gegeven:
Netwerkaansluiting + WIFI
Minimaal Quad-core processor
Goede accu
Ondersteuning van VT- X of AMD-V hardware virtualisatie extensies
Minimaal 8 GB geheugen, liefst 16 GB
Solid State Drive (SSD)
Vaak hoor ik alleen dat elke I5 van de nieuwe generatie het voldoet van de eerste jaars die ik heb gesproken dus hier loop ik vast, moet ik gaan voor een U- of een HQ-Processor.
Wat ga je met je laptop doen?
School, gamen is totaal geen prioriteit, heb hier thuis al een gamePC staan, een grafische kaart is niet nodig, draai alleen geen virtual machines dus weet ook niet of een grafische kaart daar noodzakelijk voor is.
Wat is je budget?
Titel: 800+-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
elke dag naar school ja, dus licht en niet te groot zou fijn zijn,
Zelf ben ik al op het volgende gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus VivoBook A550VX-DM660T | € 799,- | € 799,- |
| 1 | HP Pavilion x360 14-ba025nd | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Lenovo IdeaPad 320S-14IKB 80X40097MH | € 699,- | € 699,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.497,- | |
Maar zo heeft elke laptop zijn voordelen en nadelen, de ASUS heeft als enige een HQ processor maar is voor mij te zwaar om elke dag mee te nemen, de HP van 900 euro ligt eigenlijk boven me budget maar met kantelbaar scherm wel handig, de Lenovo ligt dan weer onder mijn budget en heeft geen videokaart.
Ik vind de keuze voor mijn laptop, miss heeft iemand die al ICT doet tips voor mij of een andere goede keuze.
EDIT: als ik van plan was de HP te nemen nam ik wss het model met 128GB ssd en 1TB HDD, of is dit niet handig (zelfde prijs).
Alvast bedankt