Laptop voor studie ±€300-350

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GkkeGerrit
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt gebruikt voor mijn studie. Ik zal regelmatig gebruik gaan maken van MS Office en Maple (reken/wiskunde programma) en af en toe Photoshop, Cura (3D printsoftware) en SPSS (statistiek software). En ik ga natuurlijk ook surfen en mailen.

Ik koop de laptop voornamelijk om niet afhankelijk te zijn van het beperkte aantal computers en dat ik overal samen met studiegenoten kan gaan zitten werken bij groepsopdrachten.

Wat is je budget?
±€300-350, in eerste instantie was ik van plan de goedkoopste laptop te kopen. Maar ik heb besloten mijn budget te verhogen zodat ik meer keuze heb, maar daarom verwacht ik wel iets meer van de laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, waarschijnlijk 4-5 keer per week, met de trein. 15.6" vind ik daarom te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Wensen:
  • Beeldscherm maximaal 15"
  • Minimaal 120GB opslag
  • SD-kaart reader, voor 3D printen
  • Een redelijke processor, Celeron lijkt me niet voldoende
Met deze wensen en het budget lijkt het mij het beste om voor een 'refurbished' laptop te gaan.
Ik ben op deze uitgekomen:
(eerste is niet refurbished)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EeeBook E402SA-WX205T€ 419,-€ 419,-
1HP EliteBook 840 G1 (F1R88AW)€ 369,-€ 369,-
1HP EliteBook Folio 9470m (C7Q21AW)€ 339,-€ 339,-
1Lenovo ThinkPad 20B6009EMH€ 292,-€ 292,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,-

De versies van de refurbished laptops zullen niet precies kloppen, aangezien die soms niet op Pricewatch stonden.

Ik heb ook nog een nieuwe laptop ter vergelijking erbij gezet, de ASUS E402SA, de processor is echter zwakker dan de rest en de laptop heeft maar 4GB. Acer ES1-332-P7SA en HP Pavilion 11-n055nd zijn even interessant.

De HP 840 G1 heeft 500 GB opslag, maar dan wel HDD, i5-4 processor en 8GB geheugen.

De HP Elitebook Folio 9470m heeft een 180GB SSD, een Intel Core i5-3427U processor en maar 4GB geheugen.

De Lenovo Thinkpad T440 heeft 500 GB opslag, maar dan wel HDD, i5-4 processor en 4GB geheugen, voor €50 is dit uit te breiden tot 8GB.

Eerlijk gezegd weet ik geen eens of Asbascomputers een 'goed' bedrijf is en of de refurbished laptops ook echt refurbished zijn en niet alleen afgestoft. Als iemand nog een goed en betrouwbaar refurbishing bedrijf kent hoor ik het ook graag.

Wat zouden jullie doen? Wat is jullie advies?

Bij voorbaat dank! _/-\o_
Groetjes, Gekke Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonas-ventje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
je moet wel weten dat je voor 350 euro niet zo'n goeie laptop hebt, als ik dan toch zou moeten kiezen zou ik gaan voor de De HP 840 G1

of kijk anders eens naar hier
https://tweakers.net/pricewatch/compare/563853;776785/

[ Voor 24% gewijzigd door jonas-ventje op 23-08-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

GkkeGerrit schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:47:
Wat zouden jullie doen? Wat is jullie advies?
Ik zou kijken of je nog ergens 3 tientjes vandaan kunt toveren voor zoiets:
pricewatch: Hp 14-bs060nd

Hoe klein het budget ook is, zorg in ieder geval dat je er een ssd in hebt liggen.

Onderschat daarnaast ook de recente Celerons/Pentiums niet. Ze missen wellicht wat fysieke cores maar single core tikken ze best een leuke clock aan.
Daarnaast heb je met de nieuwste igp's nog best wat grafische spierballen in huis.

Een refurbished laptop lijkt wellicht leuk op papier maar staar je niet blind op enkel de CPU.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantendoos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05 09:48

Plantendoos

Startende ITér

Asbas computers heb ik 1 ervaring mee gehad, en deze was niet goed.

1 keer verkeerd systeem, 1 keer een kapot doos geleverd gekregen, deze niet aangenomen en de klantenservice is slecht, veel miscommunicatie...

Kijk vooral eens op de V&A voor een passend systeem, hier krijg je het meeste waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

[b][message=52333269,noline]Kijk vooral eens op de V&A voor een passend systeem, hier krijg je het meeste waar voor je geld.
Zeker doen....
zoiets?
https://tweakers.net/aanb...U38QKJSsTUzg3M0_JytjUoBYA
Detmer heeft ook voordelige laptops, mss net iets te oud? Kijk de specs na of mail hem of hij nog recentere krijgt?
https://tweakers.net/aanb...U38QKJSsjI1MYNzMPyDUwqAUA

ik heb hier goede ervaringen. Ik ken 4 mensen (incl mijzelf) die hier naar tevredenheid er een gekocht hebben.
https://www.laptopcentrale.nl/laptops/gebruikte-laptops/

[ Voor 44% gewijzigd door route99 op 23-08-2017 13:29 ]

• GkkeGerrit
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Beide zijn wel groter dan ik wens, maar ik zal kijken of 15.6" toch niet te doen is, dat zou meer mogelijkheden geven.
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Ik zou kijken of je nog ergens 3 tientjes vandaan kunt toveren voor zoiets:
pricewatch: Hp 14-bs060nd

Hoe klein het budget ook is, zorg in ieder geval dat je er een ssd in hebt liggen.

Onderschat daarnaast ook de recente Celerons/Pentiums niet. Ze missen wellicht wat fysieke cores maar single core tikken ze best een leuke clock aan.
Daarnaast heb je met de nieuwste igp's nog best wat grafische spierballen in huis.

Een refurbished laptop lijkt wellicht leuk op papier maar staar je niet blind op enkel de CPU.
Ik hoor toch vaak dat ook de moderne Celeron-processors het lastig hebben, ik zou persoonlijk gevoelsmatig dan eerder voor Pentium kiezen. Zou die Acer in dat geval niet iets zijn? Die heeft SSD voor Windows en een Pentium processor. Ik moet me inderdaad niet blind staren op de CPU, maar ik ben toch bang dat een Celeron niet genoeg zal zijn voor Maple en SPSS.
Plantendoos schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:14:
Asbas computers heb ik 1 ervaring mee gehad, en deze was niet goed.

1 keer verkeerd systeem, 1 keer een kapot doos geleverd gekregen, deze niet aangenomen en de klantenservice is slecht, veel miscommunicatie...

Kijk vooral eens op de V&A voor een passend systeem, hier krijg je het meeste waar voor je geld.
Bedankt voor het delen van je ervaring!
route99 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:19:
[...]
Zeker doen....
zoiets?
https://tweakers.net/aanb...U38QKJSsTUzg3M0_JytjUoBYA
Detmer heeft ook voordelige laptops, mss net iets te oud? Kijk de specs na of mail hem of hij nog recentere krijgt?
https://tweakers.net/aanb...U38QKJSsjI1MYNzMPyDUwqAUA

ik heb hier goede ervaringen. Ik ken 4 mensen (incl mijzelf) die hier naar tevredenheid er een gekocht hebben.
https://www.laptopcentrale.nl/laptops/gebruikte-laptops/
Ik zal op V&A kijken. Maar ik ben om een of andere reden toch wat huiverig om het bij een particulier te kopen.
Pagina: 1