Ziggo WifiSpots Disconnects elk uur.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 09:51
Zo maak ik al een tijdje gebruik van het huis van mijn broertje, helaas heeft hij geen inet, omdat hij er nooit is, en mijn enige optie dus gebruik van wifispots van Ziggo. De 1,5gb data bundel van mijn mobiel ben ik al in 1 dag doorheen, dus dat is geen optie.

Gelukkig kan ik dus gebruik maken van wifispots, maar heb ik wat opgemerkt, en dat is dat deze je elk uur gewoon er even afgooit, net lang genoeg om de connectie met bijvoorbeeld een spel kwijt te raken, speel veel Daiblo 3, met alle frustratie van dien, heeft ook even geduurd voordat ik door had wat het was in het begin. Zit een duidelijk patroon in.

Nu is mijn vraag. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? En mag Ziggo dit zomaar doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:56
En wat zegt Ziggo hier over?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben je ergens anders wel betalende klant van Ziggo? Wat zei de klantenservice toen je het voorlegde?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat verwacht je eigenlijk van WiFi spots ? Als er geen buur vlakbij is die zijn modem heeft aangemeld heb je er niks aan. Net als elke Spot, bijv op het station of...
En je moet wel zelf een abonnement hebben bij Ziggo, en je zou bij hun kunnen vragen of Ziggo mobiel ook recht heeft op toegang tot..

Dus, zoals boven al aangekaart, wat zegt Ziggo ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Ik heb zelf thuis een 2 in 1 abo van ziggo 50mbit en daarnaast heb ik mobiel ook van Ziggo.

Bij beide heb ik recht op Ziggo WifiSpots. En deze staan dan ook aan.

Zit nu dan ook te bellen met Ziggo. Een antwoord zal snel volgen, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Zoals het nu klinkt zit er geen beperking op wifispots, op de max 5 apparaten na. Hij kon mij ook niet vertellen waarom het gebeurt. Klinkt zoiets van dat het ip adres elk uur veranderd zei hij nog, maar ging daar niet verder op in. Hij is een casefile aan het maken, en verbrak opeens de telefoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Ik dacht nu zelf het probleem gevonden te hebben, iets me een certificaat van ziggo, maar dat lijkt het ook niet te zijn, nu zag ik iets van een lease, maar die klopt niet met de tijd dat ik elke connectie verlies, en dan enkel in spellen, het signaal blijft gewoon en valt dus niet weg. Heel vreemd allemaal, helaas kon ziggo mij ook niet verder helpen.

Nu vond ik toch nog iets met de lease:

DHCP-lease verkregen op: ‎dinsdag ‎22 ‎augustus ‎2017 22:49:09
DHCP-lease loopt af op: ‎ dinsdag ‎22 ‎augustus ‎2017 23:49:09

En dat is precies 2 minuten voordat ik disconnect. En dat gebeurd dus elk uur. Helaas kan ik niet bij de modem anders had hier wat aan kunnen doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Daysleeper op 22-08-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:55
Ik heb zelf dat probleem niet. Teamviewer's maximale tijdlimiet is veel langer dan 1 uur en meerdere malen via Ziggo's wifi-spots daar tegenaan gelopen. Ook downloads, zonder resume, van meerdere uren succesvol afgerond.

Heb je hier overal last van of via de router van een van je buren regelmatig de geest kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Ik denk nu zelf dat het aan de router van de buren ligt, en daar kan ik dus niks mee. Denk gewoon dat ik er mee moet leven zo lang ik hier bij mijn broertje in huis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Ik ga morgen nog een keer met ziggo bellen, kijken of ik iemand met meer technische kennis aan de lijn kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

Reptile209

- gers -

Je hebt er geen bal aan voor je probleem, maar wel leuk als technische achtergrond: https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc958919.aspx

Je computer probeert op de helft van de lease time (30 min) max 3x om zijn lease te verlengen bij de oorspronkelijke server. Dan nog een ultieme poging op 87.5% van de lease time (52:30 min, 3x via een broadcast op het hele netwerk) en na 60 min is het feest voorbij. Blijkbaar gaat er dus in het eerste renewal proces al wat mis. Zeggen je (Windows?) logs nog wat nuttigs rond deze tijden? Misschien een kwestie van een rotte driver?

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 22-08-2017 23:26 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Ik zal even gaan spitten. Misschien dat ik wat kan vinden.

Zal kijken naar de drivers.

Zat zelf nog te denken dat tijdens het gamen de verbinding zo belast is dat deze niks anders meer doorlaat, wat beetje vreemd zou zijn, maar je weet maar nooit. Volgens Ziggo levert een wifi spot max 10mbit down en 2mbit up. Wat nou niet echt geweldig is, maar genoeg zou moeten zijn lijkt mij om de meest dagelijkse dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Nog niet helemaal uit wat wat is, maar het lijkt er op dat her vernieuwen van der lease dus mislukt. Heb dan meerder logs gevonden van gisteren, en der zijn er 5 die allemaal precies een uur van elkaar verschillen.

Nu van mij de vraag wat kan dit veroorzaken? Toch brakke drivers? Zal deze updaten zodra ik de nieuwe drivers heb gedownload, gaat niet zo hard hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A2I
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06-2023

A2I

Jouw Wifi Signal RSSI: moet liggen tussen de -35dBm en preferred onder de -65dBm(Badest connectiePeaks) waarbij vaak -70 als limiet word gehouden(theoretisch), moet de realtime(praktijk) value echter onder de -65dBm (peaks liefst only) blijven. (Test met inSSider(programma/app) wat dit onderling van je wifiadapter naar de te connecten SSID "Ziggo" wifiHOTspot is.) Zet ook hierbij het ontvangstpunt zo dichtbij mogenlijk voor de best mogelijke optie t.o.v. het "Ziggo" hotspotPunt, vaak heb je meerdere ziggo hotspotpunten waarbij het overspringen van "Ziggo" naar "Ziggo" te vermijden is door je ontvangst punt naar het sterkste ontvangst punt te blijven verbinden dit zie je doordat ieder hotspotpunt (in dit geval "ziggo")een afzondelijk mac adres heeft en valt dit dus boven de -65dBm dan zal je ontvangst wifi adapter dus proberen te herverbinden naar een beter dichtbijzijnde hotspot punt, dit vermijdt je dus zo door de kiezen voor het beste punt en zo dichtbij mogelijk je ontvanger te plaatsen voor dit hotspotpunt.

Om bv in een programma als pingplotter (3.40.2s) 100% connectie wifi te behouden.
Ping je realltime naar www.xx/xX.com (Xx variable keus). Via de realtime graphics line (in pingplotter) kun je zien of de verbinding openblijft.

Het uizetten van powersavings bij je wifinetwerk adapter (latest drivers) helpen hierbij ook.
Met dus compleet je analyse optie van je eigen wifi verbinding heb je hier boven al je antwoord.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

SambalBij

We're all MAD here

Check ook even je firewall.
Bij het maken van de connectie krijg je een DHCP lease van (in dit geval) 1 uur.
Halverwege die tijd (dus ruim voordat de lease verloopt) wordt die normaal gesproken al verlengd bij de DHCP server van wie het adres komt. Het lijkt er dus op dat dat niet gebeurt, omdat je het einde van de lease bereikt. Daarnaast wordt er wanneer er op 87.5% van de leasetijd nog steeds niet is verlengd, ook een volledige request gedaan, die dan ook van een andere DHCP server zou mogen komen. Ook die lukt blijkbaar niet.
Daarna valt dus je IP weg, en wordt er een hele nieuwe DHCP request gedaan. (Die dan vervolgens wel weer lukt)

Het zou kunnen zijn dat je firewall in de weg zit. Een nieuwe lease lukt wel, maar die gaat voornamelijk via broadcastadressen (omdat je dan nog geen IP hebt)
Waarschijnlijk wordt het verlengen van de lease halverwege de leasetijd echter geblokkeerd.

Controleer eens of in- en uitgaand verkeer van en naar UDP poorten 67 en 68 toegestaan is in de firewall. Anders eens testen met alle firewalls uitgeschakeld. (Zowel die van Windows als van eventuele virusscanners)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Ondanks nieuwe drivers dacht ik even dat dat de oplossing was, blijkt toch niet so the zijn, en lijkt het er ook op dat de lease gewoon op tijd verlengt word.

Ga kijken of het aan de firewall ligt.

Dank jullie allemaal voor het meedenken, toch een beetje vreemd probleem, en google kan me bij deze niet helpen helaas. Ik laat weten of ik een oplossing vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

Reptile209

- gers -

Daysleeper schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:51:
[..], en lijkt het er ook op dat de lease gewoon NIET op tijd verlengt word. [...]
Niet verlengd bedoel je?
Probeer dan idd eens zonder firewall, je zou het na 30 min al moeten zien. Maar een firewall die dhcp renew tegenhoudt, lijkt me ook gek. Probeer eens een handmatige
ipconfig /renew 

om te zien wat er dan gebeurt?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
Ik had even mijn firewall uitgezet, dat is het ook niet, precies op tijd was ik dus even het inet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daysleeper
An error occurred while renewing interface Wi-Fi : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.

Dat zegt hij paar minuten nadat inet kwijt was met ipconfig /renew.
Pagina: 1