Toon posts:

Gaming monitor waar je ook TV op kan kijken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een game monitor met 1ms response time. Ik stuitte op de BenQ monitors die me echt goed lijken, alleen kun je hier geen TV op kijken. Zijn er TV's/monitors met een response time van 1ms waar je zowel goed op kan gamen als TV kijken?

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-08-2017 19:18)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
Het verschil tussen 1 ms en 5 ms is niet te zien naar mijn mening. Dit heeft te maken met een grijze pixel naar grijs verkleuring. Dit kan je als een soort blur zien. Er zijn echter wel mensen die beweren het te kunnen zien dus ja... of jij het gaat merken is altijd maar de vraag. Zolang je geen blur effecten ziet bij TV's ka nje veilig aannemen dat je het op een monitor ook niet gaat zien.

Waar je echter op doelt zo waarschijnlijk input lag zijn. Dit is wel merkbaar als die hoog ligt en is in games zoals twitch shooters, competitieve fighting games wel merkbaar. Maarja daar valt Fifa niet onder :+

Of het slim is dat je een monitor of TV koopt is aan jezelf in dit geval. Als je kan leven met 5 ms (omdat je het niet kan zien) is de makkelijkste optie een tv te nemen en die op game modus te zetten. Wil je 1 ms dan zit je toch echt vast aan een monitor met setup box. Die kan dan van je analoog een digitaal signaal maken en dit via HDMI naar je monitor sturen. Nadeel... extra afstandbediening.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 15:36
Op elke monitor kan je TV kijken, het hangt er alleen vanaf op welke manier je het wil doen.
Als de monitor een HDMI ingang heeft kan je hier een setupbox op aansluiten om TV te kijken.

Tv kijken via bv uitzending gemist om een ander steaming(IPTV) medium zal ook geen probleem zijn.

Als je met een CI+ kaart wil gaan werken dan zal je het niet snel vinden, dan krijg je een normale TV en die zijn er niet met 1ms.

Dus op welke manier wil je TV kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Equazor_ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:12:
Op elke monitor kan je TV kijken, het hangt er alleen vanaf op welke manier je het wil doen.
Als de monitor een HDMI ingang heeft kan je hier een setupbox op aansluiten om TV te kijken.

Tv kijken via bv uitzending gemist om een ander steaming(IPTV) medium zal ook geen probleem zijn.

Als je met een CI+ kaart wil gaan werken dan zal je het niet snel vinden, dan krijg je een normale TV en die zijn er niet met 1ms.

Dus op welke manier wil je TV kijken?
Had het inderdaad wat beter aan moeten geven. Op dit moment kijk ik via zo'n kabel: http://imgur.com/dIJD8as

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 15:36
Dan kijk je dus via analoge kabel tv.

Een computer monitor heeft helaas geen analoge tv tuner en dan zal je toch uitkomen op een TV hiervoor.
Of je zou moeten overschakelen naar digitale TV, dan kan je met een setupbox hem op de HDMI van de monitor aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Equazor_ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:48:
Dan kijk je dus via analoge kabel tv.

Een computer monitor heeft helaas geen analoge tv tuner en dan zal je toch uitkomen op een TV hiervoor.
Of je zou moeten overschakelen naar digitale TV, dan kan je met een setupbox hem op de HDMI van de monitor aansluiten.
Ik heb ook wel zo'n box van Caiway die ik met HDMI zou kunnen aansluiten, maar is het niet zo dat een monitor moet beschikken over een TV tuner wil je er TV op kijken? De gaming monitors die ik heb gezien hebben geen TV tuner namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09
Nee want dan heet het een TV en geen monitor als een TV kabel erin kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:49:
[...]

Ik heb ook wel zo'n box van Caiway die ik met HDMI zou kunnen aansluiten, maar is het niet zo dat een monitor moet beschikken over een TV tuner wil je er TV op kijken? De gaming monitors die ik heb gezien hebben geen TV tuner namelijk.
Nee, want de box van Caiway is dan de TV tuner. Die stuurt het beeld dan door naar jouw monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iFez schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Nee, want de box van Caiway is dan de TV tuner. Die stuurt het beeld dan door naar jouw monitor
Ah, oké, dan zal ik binnenkort zo'n monitor gaan kopen. Heb je een aanrader van <€200? Weet je toevallig ook of het verschil tussen een 1ms en een 5ms response time merkbaar is in een potje FIFA?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
Het verschil tussen 1 ms en 5 ms is niet te zien naar mijn mening. Dit heeft te maken met een grijze pixel naar grijs verkleuring. Dit kan je als een soort blur zien. Er zijn echter wel mensen die beweren het te kunnen zien dus ja... of jij het gaat merken is altijd maar de vraag. Zolang je geen blur effecten ziet bij TV's ka nje veilig aannemen dat je het op een monitor ook niet gaat zien.

Waar je echter op doelt zo waarschijnlijk input lag zijn. Dit is wel merkbaar als die hoog ligt en is in games zoals twitch shooters, competitieve fighting games wel merkbaar. Maarja daar valt Fifa niet onder :+

Of het slim is dat je een monitor of TV koopt is aan jezelf in dit geval. Als je kan leven met 5 ms (omdat je het niet kan zien) is de makkelijkste optie een tv te nemen en die op game modus te zetten. Wil je 1 ms dan zit je toch echt vast aan een monitor met setup box. Die kan dan van je analoog een digitaal signaal maken en dit via HDMI naar je monitor sturen. Nadeel... extra afstandbediening.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Pagina: 1