Klantenkaart/pasjesapp met privacy

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-07 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een manier om de tientallen klantenkaarten en andere pasjes op onze telefoons te krijgen. Nu hebben we nooit het juiste pasje bij ons of bleken we korting te hebben die dan verloopt. Daarom ben ik opzoek naar een goede app die ook nog een beetje privacy heeft en waar je persoonsgegevens niet gedeeld worden. Dat mag ook wel iets kosten in euro's.
Verder heb ik nog wat eisen:
  • Android en iOS, liefst ook een web applicatie voor op de pc.
  • Privacy van gegevens, versleuteling.
  • Synchroniseren tussen de apparaten, maar ook offline te gebruiken.
  • Een online backup.
Dan nog wat wensen:
  • NFC, (weet niet of dit mogelijk is).
  • Camera op pasjes mee te scannen.
  • Handmatig invoeren van extra gegevens/opmerkingen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Verschillende Android of iOS telefoons, en Windows/MacOS computers.
Misschien later nog een smartwatch, maar nu nog niet belangrijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf heb ik Stocard gevonden, maar ik ben niet enthousiast over de privacy voorwaarden en weet niet of syncen tussen apparaten mogelijk is. Hopelijk heeft iemand een goed systeem dat alles kan wat ik wil en niet teveel kost.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Beste antwoord (via T.Kreeftmeijer op 22-08-2017 14:55)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik gebruik Stocards al tijden (aanbiedingenfolders staan er dan ook in) , deze is gratis maar er is geen synchronisatie tussen verschillende gebruikers (wat mij wel een handige functie lijkt, maar dat heb je nu ook niet als de pas in je eigen portemonnee zit)
Camera om pasjes in te scannen heeft Stocards, geen NFC en handmatig invoeren en bewerken kan ook.

Ik snap alleen niet je drukte om privacy in die app (volgens mij niet eens zo spannend) terwijl je wel gretig gebruik maakt van allerlei klantpassen die juist bedoelt zijn om je koop- en klikgedrag etc te volgen ? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 22-08-2017 13:17 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik gebruik Stocards al tijden (aanbiedingenfolders staan er dan ook in) , deze is gratis maar er is geen synchronisatie tussen verschillende gebruikers (wat mij wel een handige functie lijkt, maar dat heb je nu ook niet als de pas in je eigen portemonnee zit)
Camera om pasjes in te scannen heeft Stocards, geen NFC en handmatig invoeren en bewerken kan ook.

Ik snap alleen niet je drukte om privacy in die app (volgens mij niet eens zo spannend) terwijl je wel gretig gebruik maakt van allerlei klantpassen die juist bedoelt zijn om je koop- en klikgedrag etc te volgen ? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Breezers op 22-08-2017 13:17 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Breezers schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:15:
Ik gebruik Stocards al tijden, deze is gratis maar er is geen synchronisatie tussen verschillende gebruikers (wat mij wel een handige functie lijkt, maar dat heb je nu ook niet als de pas in je eigen portemonnee zit)
Juist omdat het digitaal is, kan je juist op elk apparaat je pasjes hebben, maar misschien is werkt de back-up functie wel goed genoeg.
Misschien omdat dan alle pasjes bij een partij zijn onder dezelfde naam en dergelijke. Maar verder denk ik aan de andere kant ook wel: het zal wel, heel veel kan er niet mee gedaan worden en als wel, de kans is dan niet heel groot.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stocard kan alleen pasjes vervangen waar een barcode op staat en uiteraard de standaard pasjes waar geen barcode op staat, geen magneetstrip op zit en geen ncf in zit. Hiermee kun je wel de meeste passen in de app zetten, er zijn maar weinig die met nfc werken of die geen barcode hebben.

Als je voor privacy gaat zou ik eerder stoppen met klantenpassen, dat zijn namelijk leuke databases vol info over jou. Een app weet misschien waar je boodschappen doet maar hoe vaak en welke locatie weten ze niet. Een winkel, bijvoorbeeld AH met de bonuskaart, weet veel meer van jou..

[ Voor 33% gewijzigd door sypie op 22-08-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
sypie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:27:
Stocard kan alleen pasjes vervangen waar een barcode op staat en uiteraard de standaard pasjes waar geen barcode op staat, geen magneetstrip op zit en geen ncf in zit. Hiermee kun je wel de meeste passen in de app zetten, er zijn maar weinig die met nfc werken of die geen barcode hebben.

Als je voor privacy gaat zou ik eerder stoppen met klantenpassen, dat zijn namelijk leuke databases vol info over jou. Een app weet misschien waar je boodschappen doet maar hoe vaak en welke locatie weten ze niet. Een winkel, bijvoorbeeld AH met de bonuskaart, weet veel meer van jou..
Het is gelukkig zo dat je bij stocard niets hoeft op te geven. Bij een andere app: cards, willen ze graag je hele naam, geboorte datum enzo. Ben dus voor Stocard gegaan. Is nu toch vrij anoniem, want heb geen naam hoeven invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sypie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:27:

Je volledige naam, geboortedatum en woonplaats opgeven in je profiel op een internetforum is ook niet zo goed voor de privacy :+

* Viper® geeft high five, Arnhemmer 8)

ik gebruik zelf pasnl, werkt volgens mij alleen voor streepjescodes, wel synchronisatie en backup. Email adres is dacht ik voldoende

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 22-08-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 15:50
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:23:
[...]
Juist omdat het digitaal is, kan je juist op elk apparaat je pasjes hebben, maar misschien is werkt de back-up functie wel goed genoeg.
Backupfunctie werkt goed. Ik heb de passen van m'n vrouw, en andersom ook, nadeel is wel dat beide Googleaccounts op de telefoon moeten staan. (Android).

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Je volledige naam, geboortedatum en woonplaats opgeven in je profiel op een internetforum is ook niet zo goed voor de privacy :+
Maar daar is dan geen interessante winkel informatie te vinden. Ik probeer een beetje bewust niet op één plek alle informatie te geven.
* Viper® geeft high five, Arnhemmer 8)

ik gebruik zelf pasnl, werkt volgens mij alleen voor streepjescodes, wel synchronisatie en backup. Email adres is dacht ik voldoende
Ga ik naar kijken.

* T.Kreeftmeijer is misschien een beetje te snel alles gaan inscannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Ik probeer een beetje bewust niet op één plek alle informatie te geven.
Met big data wordt en allerlei puzzelstukjes aan elkaar geknoopt, dus jouw versnippering maakt het misschien ietsje lastiger maar het is nog steeds te koppelen aan een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

PasNL kan maar één telefoon tegelijk actief hebben, dus dan zou je voor de verschillende telefoons ook verschillende accounts aan moeten maken. Waarschijnlijk kan je wel dezelfde pas in verschillende accounts onderbrengen (niet getest though).

Ik gebruik tegenwoordig Fidme, die ook synchronisatie heeft met een online account en wel te installeren is op meerdere toestellen tegelijk

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 23-08-2017 12:13 ]

Pagina: 1