Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:00
Ik zoek een?

Opvolger voor mijn Lumia 930. Ik sta open voor zowel IOS als Android (meer keus is er niet aangezien W10M in feite overleden is).

Wat is je budget?

Rond de 600 euro, maar minder mag ook :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Standaard smartphone gebruik, internet, hockey/voetbal app voor wedstrijden van de kids, bellen. Al deze dingen zijn met beide platformen geen probleem. Daarnaast had de 930 een echt goede camera (de 950 van mijn vrouw heeft een nog betere) en dat wil ik weer in mijn nieuwe telefoon. De beste camera is degene die je bij je hebt en mijn telefoon heb ik altijd bij me.
Wat ik verder belangrijk vind zijn (security) updates. Mijn android tablet draait nog op 4.2 omdat de fabrikant geen updates geeft en Google te lamlendig is geweest dat af te dwingen.
Vandaar mijn keuze voor Nokia qua android. Samsung heb ik slechte ervaringen mee en nog steeds zijn ze traag met updates, als ze al komen. Nokia doet het tot nu toe goed. Ik wil zo'n 2 a 3 jaar met het toestel doen en dan moet deze nog steeds veilig zijn, aangezien ik hem ook gebruik voor bankieren ed.
De telefoon mag iets groter zijn dan mijn huidige 930, maar niet te veel, de oneplus3 van mijn collega vind ik te groot.

Wat heb je zelf al gevonden?

iPhone 7
Nokia 8

Welke vragen heb je hier nog over?

Zijn er nog toestellen die ik over het hoofd zie? Qua verbruik zou ik uitkunnen met een midrange telefoon met een snapdragon 63x oid, mits er maar een echt goede camera in zit

Een ander ding is privacy, met name richting Google. Ik gebruik geen Gmail, geen Google maps etc. Hoe goed kan ik mijn android telefoon afschermen van de datahonger van Google?

In hoeverre kan ik mijn contacten en agenda uit mijn windows live account overzetten/importeren naar IOS of Android?

En accuduur is belangrijk, in hoeverre kan ik een dikke dag doen met een acculading.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 20:05
Je kunt gewoon je MS account synchroniseren met Android, volgens mij zelfs van je Micrsosft mail account de inlog maken voor je Google account (dus zonder Gmail e.d. te gaan gebruiken), en alle MS apps zijn ook gewoon in de Google App Store beschikbaar.
Hetzelfde kun je ook doen bij een iPhone, en ook daar kun je je MS e-mail adres gebruiken om je aan te melden en mee te synchroniseren.

In de achtergrond zijn zowel Google als Apple grote verzamelaars van wat je gebruikt.

Zelf heb ik zowel iPhone (zakelijk), iPad (prive) Adnroid smartfoon (prive). Vind de Android telefoon (Oneplus) het fijnste.
Gezien je camera zou ik eerlijk voor een Samsung S7 of S8 gaan, dat zijn de beste die je vindt op elke telefoon op dit moment, e iPhone 7 zit daar vlak achter. Of de Nokia 8 dat gaat evenaren of verbeteren weet ik nog niet, die heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 16:54
Ik ben zelf van een Lumia 925 naar een LG G6 gegaan. (de china versie bij Eglobal voor €365)
Hier mijn aankoop advies topic

Deze kan ik je van harte aanbevelen, ook de camera is top.
Enige nadeel waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen is dat het aziatische model niet wordt ondersteund bij de Vodafone Wallet app om via nfc te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
@swhnld Camera en Samsung S7/S8 heb ik ook overwogen, maar Samsung valt wat mij betreft af vanwege slecht/traag update beleid.

@Olghur LG G6: hoe is het update beleid van LG, was altijd heel slecht, maar hoe het nu is weet ik het niet.

[ Voor 2% gewijzigd door motormuis op 22-08-2017 22:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
motormuis schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:59:
@swhnld Camera en Samsung S7/S8 heb ik ook overwogen, maar Samsung valt wat mij betreft af vanwege slecht/traag update beleid.

@Olghur LG G6: hoe is het update beleid van LG, was altijd heel slecht, maar hoe het nu is weet ik het niet.
Vlaggeschip toestellen update beleid van Samsung is niet traag of slecht te noemen vind ik, dat is wel bij de goedkopere Samsung toestellen het geval.

Is update beleid de maatstaf, moet je een Google Pixel nemen, die krijgt elke maand updates (ter vergelijking, bij Apple, OnePlus, etc. heb je ongeveer max 3 keer per jaar een update te verwachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:54
swhnld schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:55:
In de achtergrond zijn zowel Google als Apple grote verzamelaars van wat je gebruikt.
Dat is niet helemaal juist, Apple geeft hier aan op welke manier ze met je persoonlijke informatie omgaan: https://www.apple.com/nl/privacy/approach-to-privacy/
Ze lijken hun best te doen om zo min mogelijk data te verzamelen. De data die wel wordt verzameld, wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd.
De pagina van Google (https://www.google.nl/intl/nl/policies/privacy/) laat geen vergelijkbare ambities zien.
Differential Privacy is een goed voorbeeld van een techniek die Apple bijvoorbeeld inzet om Siri slimmer te maken, zonder de privacy van de gebruiker aan te tasten.
swhnld schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:20:
[...]

Vlaggeschip toestellen update beleid van Samsung is niet traag of slecht te noemen vind ik, dat is wel bij de goedkopere Samsung toestellen het geval.
De Galaxy S5 (vlaggenschip uit 2014) heeft sinds mid 2016 geen Android updates meer gehad, dat vind ik niet een bijzonder goed update-beleid.
Is update beleid de maatstaf, moet je een Google Pixel nemen, die krijgt elke maand updates (ter vergelijking, bij Apple, OnePlus, etc. heb je ongeveer max 3 keer per jaar een update te verwachten)
Het gaat er natuurlijk niet om hoeveel updates je krijgt, als je maar niet ver achter loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-04 16:54
motormuis schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:59:

Ik heb het toestel natuurlijk nog niet zo lang, maar heb de afgelopen maand 1 veiligheids update gehad en er is bekend gemaakt dat dit toestel een update krijgt naar Android 8.

[ Voor 28% gewijzigd door Olghur op 23-08-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@motormuis Valt het onderwerp aan te passen? Nokia N8 is een model uit 2010...

De camera, dat is nog wachten tot hij echt leverbaar is. Voor mij ook de grote vraag.

Samsung S8 is ook nu aardig gezakt en bijna net zo duur als Nokia 8. Maar ja hoe doet de accu en camera het tegen over de S8. Wat nokia wel als voordeel heeft vlotte updates bijna gelijk aan de Nexus (heb nu momenteel de Nexus 5X, heerlijk die kaalheid zonder bloatware dan kies ik liever iets mindere camera dan iets beter met bloatware) en Pixel daar kan Samsung nog en (andere merken) iets van leren.

Verder geen idee als je nog zoekt naar een nieuw abbo Bij Belsimpel is het toestel los dan nog geen 500 euro als je T-Mobile pakt (hoe dat prijs verschil kan geen idee).
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/4b0104eff49231b8af3be42035ccb8696de3e20f/?url=http%3A%2F%2Fs2.postimg.org%2Fwhsfm6h6h%2F2017_08_21_12_23_10_Nokia_8_Blue_met_abonnement.png

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 23-08-2017 11:35 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• motormuis
Het is uiteindelijk toch een andere telefoon geworden. Ik heb afgelopen week een iphone 8 gekocht.
Mijn reden:

1) goed update beleid, met mijn huidige telefoon heb ik bijna 3 jaar gedaan en bij goede ondersteuning door app makers had ik nog geen andere gekocht.
2) goede camera
3) iets kleiner dan mijn L930 en dat vind ik fijn.
4) Laatste model, iphone 7 had ook gekund, maar de meerprijs over de 128 GB iphone 7 voor 64 GB iphone vond ik klein genoeg. Ben ik meteen helemaal bij.
5) goed update beleid. Dat moet je met android nog steeds maar afwachten.

Ik ga zeker de W10M live tiles missen, blijf het een briljante interface vinden, Iphone voelt als terug naar Windows 95 met de icoontjes.

Als ik de tijd vind zal ik een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
motormuis schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:00:
Het is uiteindelijk toch een andere telefoon geworden. Ik heb afgelopen week een iphone 8 gekocht.
.....
Als ik de tijd vind zal ik een review schrijven.
iPhones zijn ook gewoon goede toestellen, succes ermee! Enne die review zien we graag tegemoet!
Pagina: 1