Goede kwaliteit stekkerdoos min 3 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 21:59
De laatste tijd gaat op onregelmatige tijden mijn ketel (Remeha) in storing met foutcode E3 "aardfout' (of besturingsautomaat defect...)

Eigenlijk is dit pas sinds de plaatsing van een zonneboiler vorig jaar. Kan natuurlijk toeval zijn, maar er is al een keer naar gekeken door de installateur en die kan niets vinden (meting is goed etc) Bedenk me net dat bij de plaatsing van de zonneboiler er een verdeelstekker is geplaatst (voor de pomp van de zonneboiler). Voordat ik een nieuwe ketel ;) danwel besturingsautomaat aanschaf, is het misschien een idee om te testen of een goede kwaliteit verdeelstekker zorgt dat de foutmelding niet meer terug komt... Probleem is dus dat de storing onregelmatig is.

ik zit nu een beetje rond te kijken en kom dan via google terecht op voornamelijk audio websites, maar een stekkerdoos van € 250 ( :X ) voor op zolder is mij iets te veel van het goede. ik dacht zelf aan iets van 20-25 euro.

Is brennenstuhl een aan te raden merk of zijn er nog andere (betere) merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Waarom maak je niet gewoon een wandcontactdoos (met 2 of 4 stopcontacten) waar beiden in kunnen? Dan heb je alles netjes bedraad, kost geen hol en is ook nuttig als je toch een keer een nieuwe ketel koopt. En terwijl je dat aanlegt heb je een mooie kans om te dubbelchecken dat de aarding fatsoenlijk is aangesloten. :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hoeveel stopcontacten zitten er nu? En zit die in de buurt of een eind verder?
Als die op de juiste plek zit kan je wellicht denken om die te vervangen voor een lasdoos met daar bovenop stopcontacten.
http://www.abb.com/produc...07130F0205&cid=9AAC201116
+
http://www.abb.com/produc...AF7130.260&cid=9AAC201116

[ Voor 12% gewijzigd door Frosty15 op 22-08-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:56
Bedenk me net dat bij de plaatsing van de zonneboiler er een verdeelstekker is geplaatst (voor de pomp van de zonneboiler).
Een verdeeldoos is een passief ding waar weinig aan kapot kan, je zou dan eerder verwachten dat de storing veroorzaakt wordt door de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Je kan ook even de stekker/lasdoos/WCD open schroeven (met de stroom er af ofc) om te kijken of alle schroefjes nog vast zitten.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb niet de indruk dat de kwaliteit van die stekkerdozen van tegenwoordig ter discussie staat. Die stekkers hebben tegenwoordig allemaal een keurige overmould en de doos vaak schroeven die wel dicht- maar niet meer opengedraaid kunnen worden, goed getest, etc. Die dingen van de Blokker of de Gamma is naar mijn idee helemaal niks mis mee. Een fout - zeker aardfouten - kun je heel eenvoudig meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Dank voor de reacties, is inderdaad misschien wel een goed (beter) idee om de WCD te vervangen door een exemplaar met meer aansluitingen, ziet er beter uit en gelijk goede check. Hoe simpel kan het soms zijn...nogmaals dank.

Wat betreft de aardfouten, de fout is niet reproduceerbaar en bij meten is/zijn de waardes goed. Het gaat soms weken goed en dan in één keer weer de foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Je kan ook eens de stekker andersom in het stopcontact doen. Ik heb een heletijd gehad dat door de wasmachine de aardlek uit viel. Soms maanden niet dan 2x achter elkaar. Stekker er andersom in en al een jaar zonder uitval :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 15:58
Mattie112 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:55:
Je kan ook eens de stekker andersom in het stopcontact doen. Ik heb een heletijd gehad dat door de wasmachine de aardlek uit viel. Soms maanden niet dan 2x achter elkaar. Stekker er andersom in en al een jaar zonder uitval :)
Dit. Is een bekend iets met sommige CV ketels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

TTLCrazy

Listen to Frankie

BB-One schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:15:
Is brennenstuhl een aan te raden merk of zijn er nog andere (betere) merken?
Ik gebruik zelf alleen maar stekkerdozen van dit merk, ze zijn betaalbaar en van goede kwaliteit. Die Gamma/Karwei etc. merk stekkerdozen komen er bij mij niet meer in, ze zullen best gekeurd zijn, maar als ik naar de bouwkwaliteit kijk van beide, dan weet ik genoeg.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou ketel en installatie maar eens na laten kijken want aardfouten zijn gevaarlijk om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
sebastius schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:42:
Ik zou ketel en installatie maar eens na laten kijken want aardfouten zijn gevaarlijk om te hebben.
Zie mijn openingspost: installateur is er al bij geweest en kan niets vinden, alle metingen zijn goed. Uit nieuwsgierigheid wat kan het gevolg zijn van een dergelijke aardfout? Dat de ketel onder stroom komt te staan? Of erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

het is meer de fase / 0 moet juiste op de ketel staan, stekker omdraaien.... dus anders krijg je dit soort fouten.. met name nefit is hier berucht om....

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Ik ga dan eerst de stekker omdraaien! Goede tip!
(als het werkt..)

[ Voor 26% gewijzigd door BB-One op 23-08-2017 11:26 ]

Pagina: 1