Nieuwe videokaart, advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tombijlsma
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-01-2024
Sinds een paar dagen heb ik een oude desktop overgenomen van een familielid.
Dit is de HP P6580nl.
pricewatch: HP Pavilion P6580 desktop

Nu zou ik graag deze pc een aantal updates willen geven, een SSD, voeding, videokaart en uiteindelijk een processor.
Helaas merk ik dat bij het gamen mijn pc uitvalt. Ik heb daarnaast een stresstest gedaan met Furmark, en weer valt de pc uit. Het scherm spring op zwart maar de pc blijft wel lopen.
Ik denk dat hierbij gaat om een videokaart probleem (of toch voeding)?
Nu wil ik graag een nieuwe videokaart aanschaffen van rond de 75/125eu.

Ik ben op dat gebied een leek en heb geen idee wat mijn moederbord/voeding aankan...

Zouden jullie mij een videokaart willen adviseren in die prijsklasse?
Er zit nu een GeForce GT230 in met een Intel Mobile HM57 moederbord.

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou zelf niet al te veel meer investeren in dit systeem.
Een nieuwe voeding en grafische kaart zou je kunnen migreren naar een nieuw systeem dus zijn wellicht de moeite waard.
Hetzelfde geldt uiteraard voor een ssd. Mocht je deze nog niet hebben dan is dit sowieso een no-brainer :)

De processor vervangen zal je relatief weinig brengen. Tenzij je voor een tientje ergens een i7 kunt scoren is het haast niet de moeite waard.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• tombijlsma
Bedankt voor de snelle reactie, maar kan je mij een videokaart en voeding adviseren?
Ik wil natuurlijk gaan voorkomen dat deze pc uitvalt in toekomst en zit nu met een defecte kaart (of voeding).

[ Voor 12% gewijzigd door tombijlsma op 22-08-2017 01:48 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik denk dan iets in de buurt van een gtx 1030

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Prebuilds van HP hebben vaak een andere voedingsaansluiting op het moederbord dan de standaard 24 pins ATX. Zonder een juiste adapter is het dan niet mogelijk een ATX voeding aan te sluiten. Dit zal je eerst na moeten gaan of post wat foto's van het moederbord in dit topic.

Het komt regelmatig voor dat oudere moederborden, en ook hier met name in prebuilds, niet overweg kunnen met het fastboot bios van recente videokaarten. Soms is er een biosupdate voor het moederbord beschikbaar om dat te fixen. Werking van bijv. een GT 1030 is dus niet gegarandeerd.

• tombijlsma
Ik kan een GTX 750 overnemen voor een leuke prijs, is deze compitabel?

De verkoper geeft o.a. aan:
''Hij krijgt stroom via het moederbord dus je hebt geen extra 6-pin of 8-pin nodig''.

Daarnaast weet ik te weinig over videokaarten om te weten of deze compitabel is, help!
Ik heb wel al gekeken wat voor voeding ik heb, deze is een 300watt, zou voldoende moeten zijn voor deze videokaart.

[ Voor 77% gewijzigd door tombijlsma op 22-08-2017 10:31 ]

• DennyV
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-02-2023
Wat wil je er eigenlijk mee doen ?
Pagina: 1