Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android.fan1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-01-2018
zijn de standaard wachtwoorden van Ziggo routers veilig bij de laaste de nieuwste soorten ?? zoals bijvoorbeeld Connect Box .Ziggo heeft standaard WPA2 wachtwoorden en Ook bij login is het gebruiks naam Ziggo en Wachtwoord Draadloos. mijn Vraag is zijn die standaard WPA2 wachtwoorden Makkelijk te kraken ? is het raadzaam om het netwerk naam en de het WPA2 wachtwoord te veranderen ?? ook bij de de laaste de nieuwste soorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Lijkt me altijd raadzaam.

Overigens dat ziggo en wachtwoord draadloos dat kunnen ze pas gebruiken als ze daadwerkelijk op je netwerk zitten. Dus ofwel met kabel in je modem, dat valt wel op denk ik als er ineens een nerd met laptop naast je op de bank je vakantiefoto's aan het bekijken is, ofwel door je draadloos wachtwoord te kraken. In principe zijn die wel veilig, maar ik kies altijd voor veiliger. :)

En die inlog op je modem kan je zelf ook aanpassen. Ook raadzaam. :)

Kleine moeite om even aan te passen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android.fan1
Kunnen ze ook zomaar je WPA 2 code achterhalen. Hoe doen ze dat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over netwerken horen in... Netwerken

Move OH -> NT

Inhoudelijk:
Android.fan1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:06:
zijn de standaard wachtwoorden van Ziggo routers veilig bij de laaste de nieuwste soorten ?? zoals bijvoorbeeld Connect Box .Ziggo heeft standaard WPA2 wachtwoorden en Ook bij login is het gebruiks naam Ziggo en Wachtwoord Draadloos.
Niet met de ConnectBox. Daar heeft elke modem een eigen unieke login, per default een reeks van 8 cijfers. Bij eerste login wordt gevraagd om die aan te passen.
mijn Vraag is zijn die standaard WPA2 wachtwoorden Makkelijk te kraken ? is het raadzaam om het netwerk naam en de het WPA2 wachtwoord te veranderen ?? ook bij de de laaste de nieuwste soorten?
Ook hier: er staat een uniek PSK op de sticker, maar bij eerste GUI login wordt ook gevraagd om die te wijzigen.

Wijzigen van defaults is altijd een goed idee. Ook al zijn de default nu niet te kraken, in de toekomst kan dat altijd nog veranderen. Kies een SSID waar jouw naam en adres niet uit te herleiden zijn, je internetprovider en het type apparatuur wil je er ook niet in noemen. Kies vervolgens een PSK dat geen van bovenstaande zaken bevat. Dan zit je behoorlijk veilig. Bedenk dat een lang maar makkelijk leesbaar en onthoudbaar wachtwoord (bijv "DitIisEenBehoorlijkVeiligWachtwoord") aanzienlijk veiliger is dan een korter wachtwoord met veel vreemde tekens (bijv "D1t!sMind3r").

Het is bovendien verstandig deze gegevens met een post-it-je op de modem te noteren. Dan kun je een complexere kiezen (veiliger), en iemand die fysiek toegang heeft tot de modem kan altijd nog dat ding een factory reset geven en dan inloggen onder defaults die onderop modem staan, dus eigen post-it is niet minder veilig.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 22-08-2017 01:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android.fan1
welke progamaa gerbuiken ze om de WPA 2 codes te achterhalen van ziggo ?? hoe werkt zo tol dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Android.fan1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 01:15:
welke progamaa gerbuiken ze om de WPA 2 codes te achterhalen van ziggo ?? hoe werkt zo tol dan ??
Misschien beginnen met de antwoorden te lezen ?

De app die momenteel het meest gebruikt wordt daarvoor is de camera.
Je richt hem op de achterzijde van je modem, en drukt op de burstopname.
Binnen één seconde staat je netwerk naam & de wachtwoorden op je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android.fan1
der moest een progamaa zijn waar bij het heel simel voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
Het WiFi wachtwoord wordt in een router door 99% van de gevallen gegenereerd adv uniek kenmerk in de hardware, meestal het mac adres van de wifi kaart. Als jij achter dit algorithme weet te komen, dan kan jij het wachtwoord dus achterhalen. Dit is in het verleden al vaker ontdekt met Ziggo/Upc/Speedtouch modems. De enige manier om dit te voorkomen is zelf invullen, dan heb je true random.

Voor die type netwerken zijn ook simpele apps ontwikkeld waarmee je inderdaad eenvoudig op het netwerk kunt inloggen. Als de fabrikanten hun algoritme hebben geupdate (en geheim gehouden) werken deze apps natuurlijk ook niet meer.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Klinkt een beetje alsof ts zin heeft om in te loggen in de router van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 14:35
Trek bericht in wordt niet op prijs gesteld

[ Voor 87% gewijzigd door Raoul.TLS op 22-08-2017 10:56 . Reden: wordt niet op prijs gesteld ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raoul.TLS schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:36:
Ik zet elke keer Wifi van Ziggo uit maar lijkt na een firmware update weer aan te gaan
Hebben meer mensen hier last van ?
Iemand een oplossing gevonden hiervoor
Me modem staat in Bridge modes dus tja is een beetje een goedoe om erbij te komen
1) zonder glazen bol hebben we geen idee welk modem je hebt, welke firmwares het betreft en wat de situatie verder is.
2) dit is topickaping, de vraag van TS gaat over totaal iets anders. Als je vraag geen eigen topic waard is, is het zeker geen offtopic-post in andermans topic waard. Vind je het wel topicwaardig? Maak dan een degelijke eigen topicstart aan met alle relevante info, zoals type(s) apparaat en firmwares, waarom je bepaalde dingen vermoedt en wat je zelf gedaan hebt om het op te proberen te lossen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-04 14:35
Sorry hoor trek mijn bericht wel in
dion_b schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

1) zonder glazen bol hebben we geen idee welk modem je hebt, welke firmwares het betreft en wat de situatie verder is.
2) dit is topickaping, de vraag van TS gaat over totaal iets anders. Als je vraag geen eigen topic waard is, is het zeker geen offtopic-post in andermans topic waard. Vind je het wel topicwaardig? Maak dan een degelijke eigen topicstart aan met alle relevante info, zoals type(s) apparaat en firmwares, waarom je bepaalde dingen vermoedt en wat je zelf gedaan hebt om het op te proberen te lossen.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:53
Raoul.TLS schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:36:
Trek bericht in wordt niet op prijs gesteld
offtopic: hihi, kon het nog net lezen, jouw fenomeen heb ik ook hoor met tc7210 in bridge. /offtopic

ontopic. Zoek maar eens op kali linux, dat bevat wel tools om een wifi wachtwoord te kraken. Het kan wel als je het echt wilt, maar het kost wel moeite. En enige skills zijn noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 10:13
Android.fan1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:33:
der moest een progamaa zijn waar bij het heel simel voor zijn
Dat programma ken ik inderdaad, geld alleen voor oudere (wifi) modems waar laurens0619 al over schreef en is niet meer bruikbaar aangezien iedere ISP vaak deze modems al heeft omgewisseld voor modernere.
laurens0619 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:21:
Het WiFi wachtwoord wordt in een router door 99% van de gevallen gegenereerd adv uniek kenmerk in de hardware, meestal het mac adres van de wifi kaart. Als jij achter dit algorithme weet te komen, dan kan jij het wachtwoord dus achterhalen. Dit is in het verleden al vaker ontdekt met Ziggo/Upc/Speedtouch modems. De enige manier om dit te voorkomen is zelf invullen, dan heb je true random.

Voor die type netwerken zijn ook simpele apps ontwikkeld waarmee je inderdaad eenvoudig op het netwerk kunt inloggen. Als de fabrikanten hun algoritme hebben geupdate (en geheim gehouden) werken deze apps natuurlijk ook niet meer.
WalnootX schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:23:
Klinkt een beetje alsof ts zin heeft om in te loggen in de router van de buren.
Heb licht hetzelfde vermoeden.
@Android.fan1 Mocht je dit willen doen vanwege vandalisme of "gratis internet" dan valt dat onder computervredebreuk en is dus strafbaar. :+

Zie https://blog.iusmentis.co...h-wel-computervredebreuk/

Indien je dit gebruik om de beveiliging van je eigen wifi netwerk te testen is het legaal.
Zoals valkenier al schreef, kijk naar kali linux en speciaal naar de aircrack-ng commandline tools.

Anoniem: 976411

Hoi, ik heb een probleem met Ziggo internet. Ik wil mijn slingbox aansluiten op de lan van horizonmodem maar alles werkt behalve de slingbox die wil hij niet zien.
Nu vraag ik mij af als ik er een universeel modem tussem plaats zou slingbox dan wel gezien worden. Wie weet de oplossing voor mij vast bedankt voor je antwoord
Dirkza

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 976411 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:48:
Hoi, ik heb een probleem met Ziggo internet. Ik wil mijn slingbox aansluiten op de lan van horizonmodem maar alles werkt behalve de slingbox die wil hij niet zien.
Nu vraag ik mij af als ik er een universeel modem tussem plaats zou slingbox dan wel gezien worden. Wie weet de oplossing voor mij vast bedankt voor je antwoord
Dirkza
Dit is topickaping. Jouw vraag heeft niets te maken met waar dit topic in eerste instantie over ging. Je kunt beter een eigen topic aanmaken waarin je alle relevante info plaatst. Een "universeel modem" wat dan ook dat moge zijn kun je niet gebruiken, bij Ziggo's kabelinternet zijn uit beveiligingsoogpunt alleen modems van Ziggo zelf toegestaan.

Maar begin eens met het probleem duidelijk te schetsen (in je eigen topic). Lukraak ander hardware inzetten zonder een flauw idee te hebben wat je probleem eigenlijk is, is zelden een goed idee.

Oslik blyat! Oslik!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:13
dion_b schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 01:08:
Bedenk dat een lang maar makkelijk leesbaar en onthoudbaar wachtwoord (bijv "DitIisEenBehoorlijkVeiligWachtwoord") aanzienlijk veiliger is dan een korter wachtwoord met veel vreemde tekens (bijv "D1t!sMind3r").
Ik ben absoluut geen expert maar is dat niet afhankelijk van de manier van hacken? Ik snap dat, wanneer een brute force word gebruikt, DitIisEenBehoorlijkVeiligWachtwoord lastiger te kraken is. Maar wat nu als ze ook gebruik maken van een 'veel gebruikte wachtwoorden' database?

Nogmaals, ik ben geen expert. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Anoniem: 203842

Er zijn tig sites, die een "random" WPA2 wachtwoord kunnen genereren.

Kijk hier maar:

http://www.yellowpipe.com/yis/tools/WPA_key/

Druk het wachtwoord af op een papiertje, en plak deze ONDER aan de router / modem. Zodoende kan je het altijd later terugvinden. Als je PC / laptop gecrashed is enz....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ChojinZ schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:06:
[...]

Ik ben absoluut geen expert maar is dat niet afhankelijk van de manier van hacken? Ik snap dat, wanneer een brute force word gebruikt, DitIisEenBehoorlijkVeiligWachtwoord lastiger te kraken is. Maar wat nu als ze ook gebruik maken van een 'veel gebruikte wachtwoorden' database?

Nogmaals, ik ben geen expert. :)
Uiteraard worden woordenlijsten gebruikt, maar bedenk dat je individuele woorden op zo'n lijst kunt zien als letters in een alfabet met tienduizenden letters ipv 26. Als je vier of vijf woorden achter elkaar plakt is dat zelfs met woordenlijst nog altijd moeilijker te raden dan een reeks van 8 volstrekt willekeurige tekens.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 28-09-2017 21:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1