Aansluiten DAB Tuner

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander788
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09-2024
Wie kan mij helpen met het volgende; ik heb geprobeerd om een losse DAB tuner aan te sluiten op een losse (Sony/STR-DE197) tuner. Nu moet deze verbonden worden via een rood en witte tulp stekker. Op deze tuner zit geen speciaal aansluitpunt voor een dergelijke kabel, de enige vrije poort is video1. Bestaat er een verloopje om deze op de coax poort aan te sluiten of kan zo'n DAB tuner niet op een oude tuner worden aangesloten.

Alvast bedankt voor jullie hulp want ik heb er helaas weinig verstand van.

:) Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: https://img.usaudiomart.com/uploads/large/862932-sony-strde197-audio-video-am-fm-stereo-receiver-100-wchn-wremote.jpg
Ik zie 4 analoge inputs; heb je die allemaal al in gebruik of mag je die niet gebruiken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Video 1 is een tulp aansluiting? Dus waarom denk je dat er een coaxstekker nodig is?

[ Voor 25% gewijzigd door job op 21-08-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:32

g0tanks

Moderator CSA
Om wat voor DAB tuner gaat het en wat voor uitgang heeft deze precies? Video 1 is niet echt duidelijk.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander788
Bedankt voor de reactie's en de foto. De DAB tuner is de TechniSat DigitRadio 100. Op de sony tuner is nog 1 vrije uitgang namelijk de video1. Daar heb ik de rood witte stekker op aangesloten maar dat gaf geen resultaat. Op het display van de DAB tuner zie je wel dat deze zenders heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Je moet de dab tuner aansluiten op een ingang, niet een uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander788
Als je naar de foto kijkt van de Sony tuner, waar sluit je de rood witte stekker dan op aan, alleen de video 1 aansluiting is nog vrij?

[ Voor 18% gewijzigd door sander788 op 23-08-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sander788 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:03:
Als je naar de foto kijkt van de Sony tuner, waar sluit je de rood witte stekker dan op aan, alleen de video 1 aansluiting is nog vrij?
Lees nou eens.

Video1 staat in het plaatje duidelijk: Audio IN en Audio OUT.

Je kan dus proberen (!!!) de DAB aan te sluiten op Audio IN van de Sony en dan proberen de Sony op Video1 te zetten als bron en kijken of je wat hoort.

Zo niet, even deductief 2 kabels uit de Sony trekken en de DAB op CD, Tape IN of Video 2 aansluiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander788
Ok bedankt, dat begrijp ik. Op dit moment is alleen de audio out vrij, dus als ik hem in 1 van de IN aansluitingen doe dan kan ik 1 apparaat niet aansluiten. Is daar nog een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sander788 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:08:
Ok bedankt, dat begrijp ik. Op dit moment is alleen de audio out vrij, dus als ik hem in 1 van de IN aansluitingen doe dan kan ik 1 apparaat niet aansluiten. Is daar nog een oplossing voor?
genoeg

http://www.dx.com/s/audio...cateName=All%20Categories

Iperf

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:01
Misschien voor je begrip: een geluidsbron (tuner, cd-speler, platenspeler etc.) heeft een audio-uitgang. Er komt immers geluid uit. Met een kabeltje (veelal tulp, ook wel cinch-kabel genoemd - ja, de rood/witte, rood voor rechts kanaal en wit voor links kanaal) sluit je de bron aan op de versterker (in jouw geval een combinatie van een tuner en een versterker, ofwel tuner-versterker). Dat moet dan op de audio-ingang (audio-in).

Een versterker heeft in veel gevallen ook een audio uitgang voor een apparaat dat geluid kan opnemen (videorecorder, cassettedeck/tape etc.). Dat is allemaal op niet versterkt niveau. Een versterker heeft natuurlijk ook nog een audio-uitgang, namelijk die voor je luidsprekers. Dat is op versterkt niveau en kun je niet voor andere doelen gebruiken.

De meeste apparaten (tuner, cd, cassettedeck, video) hebben een vergelijkbaar signaalniveau, simpel gezegd er komt evenveel geluid uit en kun je daarom door elkaar aansluiten. Een CD-speler op een tuneringang werkt bijvoorbeeld prima. Alleen een platenspeler heeft een lager uitgangsniveau en heeft daarom een extra gevoelige ingang op de versterker nodig (phono). Niet veel versterkers hebben dat meer.

De coax-poort is voor de antenne-ingang - nodig om het FM-signaal voor de tuner uit de lucht of via de kabel binnen te halen. Daar kun je geen geluidsbron op aansluiten.

Bij jouw tuner-versterker zijn al je ingangen blijkbaar al bezet en heb je een geen audio-ingang meer over. Je kunt dan inderdaad een schakelaar gebruiken zoals Fish voorstelt, maar heb je echt een cd-speler, een taperecorder of minidisc (MD) en twee videorecorders aangesloten? Wat hangt er allemaal aan?

[ Voor 5% gewijzigd door coinman63 op 24-08-2017 10:39 ]

Pagina: 1