Even een korte aanleiding voor dit topic:
Ik heb laatst de overstap van triple screen naar VR (oculus rift cv1) gemaakt voor assetto corsa en iracing. Dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen maar dat ter zijde
. Nu merk ik wel dat mijn PC op zijn hielen loopt, dit had ik al enigszins ingecalculeerd. Het valt me eigenlijk alles mee dat ik de 'gangbare' vr-games gewoon prima kan spelen. In principe kan iracing/assetto corsa nét maar het houd absoluut niet over en ik kan iracing niet op de graphics spelen die ik wens. Daarnaast heb ik toch af en toe wat fps-drops wat resulteert in pijnlijke ogen.
Huidig systeem: (cpu @ 4.2ghz)
Met andere woorden: Ik zoek een manier om het systeem zo goedkoop mogelijk te upgraden. De voeding, kast en harde schijven wil ik gewoon blijven gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Assetto/iRacing op VR op high settings met degelijke FPS (>90)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-750euro, niet teveel uitloop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's, kast, voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, geheugen vrees ik (ivm ddr4), videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen zoals stroomverbruik oid.
Ga je overklokken?
Ja. Maar niet extreem (geen waterkoeling nodig)
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf al een tijdje 'uit de running' in hardware land zoals je kan zien aan mijn huidig systeem. In verband met de vele nieuwe processoren kan ik zelf niet goed beoordelen wat voor mijn budget de meest verstandige keuze is.
Heb hieronder zelf wat in elkaar geprutst.. Wat is dat geheugen tegenwoordig belachelijk duur zeg..
Is er misschien goedkoper geheugen wat ik zelf gemakkelijker hoger kan klokken ?
Ik heb laatst de overstap van triple screen naar VR (oculus rift cv1) gemaakt voor assetto corsa en iracing. Dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen maar dat ter zijde
Huidig systeem: (cpu @ 4.2ghz)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI 970 Gaming | € 95,30 | € 95,30 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 770 2GB ACX Cooler | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 57,50 | € 57,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 295,75 | |
Met andere woorden: Ik zoek een manier om het systeem zo goedkoop mogelijk te upgraden. De voeding, kast en harde schijven wil ik gewoon blijven gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Assetto/iRacing op VR op high settings met degelijke FPS (>90)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-750euro, niet teveel uitloop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's, kast, voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, geheugen vrees ik (ivm ddr4), videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen zoals stroomverbruik oid.
Ga je overklokken?
Ja. Maar niet extreem (geen waterkoeling nodig)
Wat verwacht je van ons?
Ik ben zelf al een tijdje 'uit de running' in hardware land zoals je kan zien aan mijn huidig systeem. In verband met de vele nieuwe processoren kan ik zelf niet goed beoordelen wat voor mijn budget de meest verstandige keuze is.
Heb hieronder zelf wat in elkaar geprutst.. Wat is dat geheugen tegenwoordig belachelijk duur zeg..
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 106,95 | € 106,95 |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 78,75 | € 78,75 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC | € 432,50 | € 432,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 149,95 | € 149,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 768,15 | |