Welke Budget Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02 21:24
Welke Budget Videokaart is het best voor mijn computer?

Op dit moment heb ik een AMD A4 5300 met 8Gb ram in mijn computer zitten en ik wil graag wat meer grafische kracht.

Ik heb een budget van ±150 Euro en heb op dit moment dit gevonden.

pricewatch: MSI Radeon RX 460 4G OC
pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI Aero ITX 4G OC

Alle reacties

Verwijderd

Wat wil je met die grafische kracht gaan doen? Gamen, beeldbewerking, naar 4K koekeloeren of iets anders? De cpu is immers behoorlijk traag en eigenlijk is elke nieuwe videokaart overkill. Meer dan een gebruikte HD 7750/7770/R7 250/250X is teveel.

• themaxxxx
Voornamelijk gaming, en ik ben in de toekomst van plan om de cpu en mobo te vervangen
maar ik wou eerst een betere videokaart hebben

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01
Van de videokaarten die je hebt opgenoemd is de GTX 1050 Ti de krachtigste en de RX 550 de zwakste. Die RX 550 scheelt niet veel in prijs met de RX 460 maar die RX 460 presteerd gigantisch beter (dus is de RX 550 z'n geld niet waard).

Je zou tweedehands een Core i3 Haswell met moederbord kunnen krijgen voor €100 en voor €50 staan er ook wel leuke tweedehands videokaarten te koop die significant beter presteren dan die A4. Echter moet je bij de videokaarten er ook aan denken dat je voeding de geschikte stekkers voor de videokaart heeft.

Wat voor voeding heb je (merk, model, leefftijd) ?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

themaxxxx schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:46:
Voornamelijk gaming, en ik ben in de toekomst van plan om de cpu en mobo te vervangen
maar ik wou eerst een betere videokaart hebben
Geen gekke gedachten. Een videokaart is namelijk makkelijk mee te nemen naar een nieuw systeem.

Maar goed. Om jou te kunnen adviseren over een videokaart, moeten we wel wat beter inzichtelijk hebben waarvoor je deze wenst te gebruiken.
Je het het over gamen.
Aan welke spellen moeten wij dan denken en op welke resolutie / grafische settings wens je deze te draaien met de nieuwe GPU?

Je moet er overigens wel direct rekening mee houden dat je huidige processor ook niet 'je van het' is.
Bij games spelen zowel de CPU als GPU een rol (onderlinge verhouding verschilt per game).
Je zou nu bij wijze van de meest dure grafische kaart kunnen aanschaffen maar de kans is groot dat jouw processor dit niet bij gaat benen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• themaxxxx
Ik heb een 500W Voeding dus dat moet niet zo'n probleem zijn, ik heb 1080P en wil graag medium/high settings spelen, Voornamelijk Fps maar ook gta in de toekomst. verder is het fijn als het renderen van video's niet een dag duurt. Ik zit erover te denken een Core i3 6e of 7e gen te nemen. (In de nabije toekomst)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

themaxxxx schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:35:
Op dit moment heb ik een AMD A4 5300 met 8Gb ram
Dan zou ik beginnen met meer dan 1GB RAM in je PC te zetten; dat is al een hele verbetering.

Ik zie trouwens niet geheel in wat je denk te bereiken; je hebt het in de toekomst ook over GTA (welk deel) en video-rendering maar gaat dan "maar" ooit upgraden naar een i3 of mogelijk een i5 terwijl net vandaag Coffee Lake al gelekt is en binnenkort uitkomt.

Gezien een aantal recente topics van je waar je nogal budget-technisch uitgedaagd wordt, denk ik dat het veeeel efficienter is om een aantal maanden te sparen, je huidige spullen te verkopen en mogelijk iets van reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 aan te schaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als je onder FPS een game als BF1 verstaat dan vrees ik dat je beter gelijk je hele systeem onder handen kunt nemen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• themaxxxx
Ik heb 8GB Ram in mijn PC Zitten op dit moment

Ik speel op het moment Paladins en CSGO, Maar wil ook graag Payday2 gaan spelen. Ook zou ik in de toekomst wat zwaardere Fps's spelen, maar omdat mijn PC dat op dit moment niet aan kan doe ik de investering in die games nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door themaxxxx op 21-08-2017 23:18 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

themaxxxx schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:18:
Ik heb 8GB Ram in mijn PC Zitten op dit moment

Ik speel op het moment Paladins en CSGO, Maar wil ook graag Payday2 gaan spelen. Ook zou ik in de toekomst wat zwaardere Fps's spelen, maar omdat mijn PC dat op dit moment niet aan kan doe ik de investering in die games nog niet.
8gb ram is hedendag prima. ware het niet dat ram ansich niet zo veel doet.
het voert geen berekeningen uit oid.

Maar je hebt het hierboven over cs:go.
Nu meen ik mij te herinneren dat deze vrij zwaar op de cpu leunt.
Heb voor de gein eens een vergelijkingen getrokken tussen jouw huidige CPU en een hedendaags semi-instapmodel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hG6fcGF6j3LJ97AgGKlknyMD/full.png

Pagina: 1