Fabrieksinstellingen Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TThemen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-06 15:48

TThemen

TThemen#2163

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Mijn vraag:

Ik wil mijn laptop met Windows 10 door middel van een fabrieksherstel weer schoon krijgen maar als ik dat doe dan krijg ik elke keer een melding dat er een probleem was en dat het niet is gelukt, en dat er niets is gewijzigd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn laptop https://tweakers.net/pric...0jk-cn360h/specificaties/

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Wat ik al heb geprobeerd is om het via de standaard methoden de doen en dat werkte niet daarnaast ben ik niet in het bezit van een cd met Windows 10 :-(

Kunnen jullie mij helpen. _/-\o_

Beste antwoord (via TThemen op 22-08-2017 19:58)

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

TThemen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:21:
Ik heb de laptop gereset dmv Windows op een usb te zetten en daarna te installeren daarna heb Windows old verwijderd omdat alles weg mag. Daarnaast staan de C en D schijf op de ssd die in de laptop zit. De D schrijf zit er van het begin op.

Kan ik deze schijven samenvoegen of beter de D schijf als standaard locatie gebruiken voor opslag? Zoja hoe moet ik dat doen.
Windows gereset.
Doe een clean installatie van Windows.
Als je dan een schijf moet aan wijzen waar op Windows geinstalleerd moet worden
verwijder dan alle partities tot dat een 1 grote over houd en installeer Windows op deze schijf.

Als je de schijf wilt behouden verwijde alle partities behalve de D schijf.

44

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:48
Windows 10 ISO kan je gewoon (legaal) van Microsoft downloaden tegenwoordig. Die op een USB/DVD zetten en installeren?

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TThemen

TThemen

TThemen#2163

Topicstarter
Nadat ik heb gedaan staat mijn geheugen nog vol wat zijn de overtollige oude dingen die ik kan verwijderen? Op de c schrijf heb ik Windows old verwijderd maar de D schrijf staat nog helemaal vol kan ik hier alles van verwijderen?

Laatste vraag: kan ik de C en D schrijf niet beter samenvoegen zodat ik 1 grote schijf krijg en dan ook geen problemen heb waar het opgeslagen word, en dan Windows maar een halve C schijf gebruikt

Als iemand mij kan helpen bij voorbaat dank.
_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door TThemen op 22-08-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:12

Da Rock

DevOps

Je D schijf is een door het systeem aangemaakte schijf als ik het goed heb, hier hoef je niet persee naar te kijken. Asus heeft standaard ook een systeem recovery tool, deze kan je vinden in je program files. Anders zou je windows opnieuw kunnen installeren en je windows.old delete. Of tijdens de installatie alle partities verwijderen en windows automatisch laten kiezen.

[ Voor 28% gewijzigd door Da Rock op 22-08-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Staan C en D op dezelfde HDD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Da Rock schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:36:
Je D schijf is een door het systeem aangemaakte schijf als ik het goed heb, hier hoef je niet persee naar te kijken.
Ehrm... nee. Recovery en systeem-partities krijgen geen schijfletter, en zijn niet vanuit de verkenner te benaderen als opslaglokatie.
Asus heeft standaard ook een systeem recovery tool, deze kan je vinden in je program files. Anders zou je windows opnieuw kunnen installeren en je windows.old delete.
Het feit date er een windows.old is aangemaakt wijst erop dat er installatie is uitgevoerd zonder de oude windows te verwijderen. In Windows.old staan onder andere de oude user-profielen en daarin opgeslagen bestanden. Zomaar weggooien is niet (onmiddellijk) aan te raden... tenzij er niets bewaard hoeft te blijven
Of tijdens de installatie alle partities verwijderen en windows automatisch laten kiezen.
Daarmee worden ook alle bestanden verwijderd... niet alleen van C: maar ook van D:... zorg dus eerst voor een backup!!!

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TThemen

TThemen

TThemen#2163

Topicstarter
Ik heb de laptop gereset dmv Windows op een usb te zetten en daarna te installeren daarna heb Windows old verwijderd omdat alles weg mag. Daarnaast staan de C en D schijf op de ssd die in de laptop zit. De D schrijf zit er van het begin op.

Kan ik deze schijven samenvoegen of beter de D schijf als standaard locatie gebruiken voor opslag? Zoja hoe moet ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:12

Da Rock

DevOps

@Jester-NL

Wat ik bedoel te zeggen dat er zeker wel een partitie bestaat voor recovery. Is idd niet altijd zichtbaar.
Wel heb je gelijk over de windows.old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats je topic even van Client Software Algemeen naar Windows Clients, aangezien het puur over Windows zelf gaat.

Wat staat er op D?

Over samenvoegen: wees eerst heel zeker dat er niets op de machine staat waar je niet een backup van hebt. En wees zeker dat die backup ook werkt, heb liefst twee geteste backups. Had ik backuppen al benoemd? ;)

Samenvoegen is het makkelijkste als alle data van D af mag, maar samenvoegen kan ook. Er zijn gratis partitie tools die mergen van partities mogelijk maken. Google wees me naar http://www.disk-partition.com/download-home.html, maar die heb ik niet geprobeerd.

Programma's die op D stonden en instellingen van programma's die verwijzen naar bestanden op de D-schijf, gaan niet meer correct werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TThemen

TThemen

TThemen#2163

Topicstarter
De D schrijf is helemaal leeg ongeveer 150 gb ik zal zo eens kijken of dat programma werkt en blijven die parties dan permanent ook als je je laptop ook als je het reset?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

TThemen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:21:

Windows gereset.
Doe een clean installatie van Windows.
Als je dan een schijf moet aan wijzen waar op Windows geinstalleerd moet worden
verwijder dan alle partities tot dat een 1 grote over houd en installeer Windows op deze schijf.

Als je de schijf wilt behouden verwijde alle partities behalve de D schijf.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TThemen

TThemen

TThemen#2163

Topicstarter
Ja dat is gelukt bedankt
Pagina: 1