Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij niet de NAS functie werkend te krijgen. Ik heb 2 HD's aangesloten waarvan 1 geformatteerd in HFS+ en de ander Ex Fat (Gewoon FAT is onbruikbaar vanwege 4GB beperking). Volgende gedaan:

- Storage NAS enabled aangevinkt.
- Access via FTP enabled aangevinkt.
- Access via Networkdrive aangevinkt.

Onder USB devices:

- zie ik geen HD's.

Geprobeerd met en zonder USB remote connection (vanwege formattering) aangevinkt.

Wat ik ook doe: ik zie in Finder geen HD's.

Iemand die mij op weg kan helpen?????

Beste antwoord (via rens-br op 08-01-2018 10:24)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Het gaat zo te horen om de NAS functie van de Fritzbox zelf, waarbij een USB HDD kan worden aangesloten en via de Fritzbox gedeeld kan worden over het netwerk.

Op de AVM site (https://nl.avm.de/service...t-FRITZ-Box-is-verbonden/) lees ik:

"Het USB-opslagmedium moet zijn geformatteerd met het bestandssysteem NTFS, FAT/FAT32 of ext2 en mag maximaal vier partities hebben. Elke partitie mag tot 4 terabyte groot zijn."

Daar staat geen HFS+ of Ex Fat bij... Dus, ander bestandsysteem gebruiken lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-01-2018 13:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 16:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

welk type nas is het?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Het gaat zo te horen om de NAS functie van de Fritzbox zelf, waarbij een USB HDD kan worden aangesloten en via de Fritzbox gedeeld kan worden over het netwerk.

Op de AVM site (https://nl.avm.de/service...t-FRITZ-Box-is-verbonden/) lees ik:

"Het USB-opslagmedium moet zijn geformatteerd met het bestandssysteem NTFS, FAT/FAT32 of ext2 en mag maximaal vier partities hebben. Elke partitie mag tot 4 terabyte groot zijn."

Daar staat geen HFS+ of Ex Fat bij... Dus, ander bestandsysteem gebruiken lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-01-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:03:
Wat ik ook doe: ik zie in Finder geen HD's.
Let er ook op dat (nadat je fritzbox de schijven wel herkent) je finder ook HD's zult zien. Je moet op zoek gaan naar een netwerkshare. Grote kans dat je de share een eerste maal nog zelf moet toevoegen (navigeer naar de cifs share) voordat hij aan finder wordt toegevoegd.