Laptop om mee te nemen tijdens backpacken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 21:59
Ben op zoek naar een laptop en zou graag wat adviezen willen hebben betreft de juiste laptop te zoeken die hier het beste in past. Deze laptop wil ik meenemen tijdens het backpacken door Azie. Hier wil ik dan mijn gemaakte films en foto's op zetten. Ook zou ik graag wat video's of foto's willen bewerken. Een kleine laptop die niet al te zwaar is, lange accuduur, SD kaart ingang en een ssd heeft. Ik maak het liefst gebruik van het besturingsprogramma Windows. Daarnaast heb ik altijd goede ervaringen gehad met ASUS. Het merk Acer heb ik zelf geen belang bij.

Verder heb ik ook nog naar een windows surface gekeken alleen weet ik niet zo goed of dit wel een goed idee hiervoor is. Mijn budget hiervoor is max €800,-

Graag hoor ik jullie ervaringen en ideeën.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Mark.

[ Voor 8% gewijzigd door Schumpie op 21-08-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Is een 'hufterproof' Chromebook niet iets hiervoor oid? Ik kan me voorstellen dat je met backpacken af en toe in situaties zit wat niet bepaald prettig is voor een standaard notebook.

Enkel cloud opslag heeft denk ik ook zo z'n voordelen, lekker licht en qua kosten ook niet zo'n groot risico. Asus heeft een aantal Chromebooks in z'n assortiment en Acer staat op Chromebook gebied wel degelijk z'n mannetje (notebooks daar gelaten)

Ook HP en Dell bijv. Hebben een poging gewaagd een fatsoenlijke Chromebook te maken;
categorie: Laptops

Misschien het overwegen waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:00
Voor dezelfde doeleinde ben ik gegaan voor de Xiaomi Air 13.3 (2017 met i5 7200u). Er gaan wat verschillende prijzen rond maar voor 800-900e kan je wel een exemplaar vinden. 4k videobewerking gaat niet zo soepel maar dat gaat ook niet echt met een laptop van 2000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
Asus Zenbook een optie? Ik weet niet of dat bij de nieuwe modellen ook zo is, maar de vorige generatie is ook makkelijk uit te breiden met een extra hdd. Erg handig voor een backup van je foto's en filmpjes

pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV092T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 16:38
Surface book?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
ScytheNL schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:06:
Is een 'hufterproof' Chromebook niet iets hiervoor oid? Ik kan me voorstellen dat je met backpacken af en toe in situaties zit wat niet bepaald prettig is voor een standaard notebook.

Enkel cloud opslag heeft denk ik ook zo z'n voordelen, lekker licht en qua kosten ook niet zo'n groot risico. Asus heeft een aantal Chromebooks in z'n assortiment en Acer staat op Chromebook gebied wel degelijk z'n mannetje (notebooks daar gelaten)

Ook HP en Dell bijv. Hebben een poging gewaagd een fatsoenlijke Chromebook te maken;
categorie: Laptops

Misschien het overwegen waard?
Een Chromebook is inderdaad behoorlijk hufterproof, maar in mijn ervaring met backpacken heb je onderweg zelden internettoegang en dan is werken in de cloud niet erg handig.

Ik heb voor een vergelijkbare situatie een Voyo A1 Plus Ultimate gekocht, een Chinese convertible met Atom X5-8300, FHD IPS-scherm en M2-slot voor een SSD. Met jouw budget zou ik zeker kijken naar de Xiaomi Air 13.3 die FireBladeX al voorstelde.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:18

g0tanks

Moderator CSA
Schumpie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:36:
Hier wil ik dan mijn gemaakte films en foto's op zetten. Ook zou ik graag wat video's of foto's willen bewerken.
Heb je al bedacht hoeveel ruimte die films en foto's gaan innemen? Als je straks een laptop hebt met enkel een 256 GB SSD, terwijl je 4k GoPro-beelden en RAW-foto's gaat maken, zul je ook een externe hardeschijf nodig hebben.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dit niet iets? https://www.chromeit.nl/a...wijs-chromebook-4gb-16gb/ Als je echt wilt editen niet, mocht je een externe hdd meenemen kun je in ieder geval je foto's back-uppen en t.z.t. internetten waar dat mogelijk is.

[ Voor 42% gewijzigd door True op 22-08-2017 00:48 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
Bedankt voor al jullie reacties, weer stof om nogmaals goed over na te denken. Vind het nog erg lastig om een keuze te maken. Maar als ik dit zo zie dan komt de xiaomi air en een chromebook zeker in aanmerking voor dat geen wat ik graag wil doen. Nogmaals bedankt en heb je nog meer tips hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:00
Schumpie schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:08:
Bedankt voor al jullie reacties, weer stof om nogmaals goed over na te denken. Vind het nog erg lastig om een keuze te maken. Maar als ik dit zo zie dan komt de xiaomi air en een chromebook zeker in aanmerking voor dat geen wat ik graag wil doen. Nogmaals bedankt en heb je nog meer tips hoor ik het graag.
Let wel op dat er verschillende modellen zijn van de Xiaomi Air 13. De nieuwste model is uit 2017 en heeft een vingerafdrukscanner + 7de generatie intel processor (7200u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zou aan een Panasonic Toughbook denken, maar die valt nogal buiten je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

FreakNL

Well do ya punk?

Toughbook is echt zwaar voorbarig. We weten helemaal niet wat de TS gaat doen, backpacken kan ook van hotel naar hotel.

Zou er niet te moeilijk over doen en een goedkoop, licht maar alsnog krachtig 13 of 14 inch laptopje meenemen en evt een externe drive.... Elke gram is meegenomen bij reizen.

https://www.asbascomputer...06gQnIEAQYASABEgImY_D_BwE

Bovenstaande was mijn zakelijke laptop en die heeft de hele wereld gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 23-08-2017 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumpie
@FireBladeX deze zou het dan moeten zijn neem ik aan? http://www.xiaomidevice.c...book-air-2-8gb-256gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 08:08
Vorige maand ben ik ook lang op zoek geweest naar een laptop voor gebruik op fietsreis, mijn vereisten waren in de eerste plaats compactheid, robuustheid, lange batterijduur en max 600 euro. Videoediting is geen vereiste, het is eerder om een reisblog met foto's bij te houden. Ik heb toen een wenslijst bijgehouden met een aantal kandidaten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook Flip 12 TP203NA-BP025T€ 378,71€ 378,71
1Asus X207NA-FD041T€ 299,-€ 299,-
1Asus X207NA-FD074T (Belgisch model)€ 284,47€ 284,47
1Dell Latitude 31896-V2VC€ 684,50€ 684,50
1HP ProBook x360 11 G1 EE 1TT14EA€ 433,86€ 433,86
1HP ProBook x360 11 G1 EE Z3A45EA€ 650,98€ 650,98
1Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW006AMH€ 942,59€ 942,59
1Lenovo IdeaPad 710S Plus-13IKB (80W30058MH)€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.393,60

Deze ASUS E12 laptops zien er ook interessant uit: https://www.asus.com/be-nl/Laptops/ASUS-VivoBook-E12-E203NA/. Kennelijk worden deze verkocht als X207NA in de Benelux (althans volgens de Asus klantendienst).

Een chromebook was geen optie voor mij, omdat ik waarschijnlijk vaak geen Internet toegang zal hebbem. Een tablet met een extern keyboard lijkt mij wel een optie, mede omdat Android bv. wel gemaakt is voor offline/online te wisselen (mogelijks zelfs beter dan windows, met offline muziek, offline kaarten, ...). De nieuwe Lenovo Tab 4 8/10 ziet er momenteel wel interessant uit. Surface pro is hier ook een optie bijvoorbeeld (maar 1000euro+ met keyboard cover). Maar ik heb uiteindelijk toch voor een laptop gekozen omdat ik een extern toetsenbord niet zag zitten (op de schoot in de tent bv.).

Uiteindelijk heb ik de Dell latitude 3180 (staat niet op pricewatch) gekozen met een Pentium N4200 (Intel Apollo Lake), 128GB SSD, 8GB ram en microSD kaart lezer. Dit is de non-touch versie van de Dell latitude 3189. Aangezien ik het touchscreen niet nodig heb, heb ik de 3180 gekozen. De heel lange batterijduur en het kleine formaat hebben voor mij de doorslag gegeven. Het TN paneel is een nadeel, maar de accuduur is wel heel goed (een groter scherm met FHD resolutie verbruikt meer bv). Reviews voor de 3180 en 3189 vind je o.a. op notebookcheck:
https://www.notebookcheck...ptop-Review.213878.0.html
https://www.notebookcheck...ible-Review.213692.0.html
Ik heb de laptop nu reeds een aantal dagen, maar ben er ntrlk nog niet mee op fietsreis geweest. Compact is ie alleszins en de batterijduur lijkt mij ok. Toetsenbord heeft natuurlijk weinig travel, de verticale kijkhoeken vh scherm zijn inderdaad belabberd (3189 zal een betere keuze zijn op dit vlak) en er zit redelijk wat flex in het centrum van de behuizing. Desalniettemin hoop ik dat hij toch vele fietsdagen zal meegaan de komende jaren.

Die Xiaomi Airs ben ik pas tegengekomen nadat ik de Dell heb besteld trouwens, desalniettemin is er weinig energie-efficiënter dan een Intel Apollo Lake SoC op dit moment.

[ Voor 4% gewijzigd door logion op 23-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
zit te twijfelen tussen deze opties:

pricewatch: Asus VivoBook R301UA-R4129T

http://www.xiaomidevice.c...book-air-2-8gb-256gb.html

http://www3.lenovo.com/nl...Pad-Miix-510/p/80XE000JMH

Dit omdat ik altijd een liefhebber ben geweest van Asus ondanks dat de specs minder goed zijn dan die van Xiaomi. Daarnaast vraag ik me af hoe snel Xiaomi mij die laptop kan leveren aangezien ik over 4 weken vertrek. Ook zie ik dat Xiaomi chineese windows erop zet betekent dit dat ik dan de nederlandse windows er zelf op moet zetten en daar dus extra voor moet betalen? En tot slot Hoe betrouwbaar is Xiaomi en heeft het net zo`n lange levensduur als de asus?

Hopelijk kunnen jullie mij nog wat advies geven.

Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:07
Weet je zeker dat je zo'n dure laptop mee wilt nemen tijdens het backpacken? Er wordt vast met je spullen gegooid, je hebt stof, water, allerlei dingen die slecht zijn voor laptops. Ik zou in jouw geval daarom eerder rond de 300 euro uitgeven.

Misschien deze? pricewatch: HP ThinBook 14-bp000nd

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-04 19:05

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik zou het risico niet willen nemen. Mijn ervaringen met backpacken, de tas moet tegen een stootje kunnen dus geen breekbare spullen en je bent ook eerder een slachtoffer van diefstal.

Waarom niet gewoon een paar grote SD kaarten? Bewerken kan thuis wel.

(Persoonlijk heb ik deze behoefte nooit gesnapt. Backpacken is voor mij een primitieve bezigheid met zo min mogelijk luxe).

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 08:08
Voor een reisje van drie weken zou ik ook geen laptop meezeulen. Als je echter meerdere maanden aan een stuk weg bent, dan is het wel handig om een laptopje mee te nemen. Al is het maar om jouw reis on the go te plannen of een digitaal dagboek bij te houden. In de wereldfietser 'community' is het alleszins redelijk ingeburgerd op langdurige expedities. Maar uiteindelijk beslist iedereen voor zichzelf, als jij je wilt bezig houden met 4K video editing on the road dan is dat jouw zaak ntrlk.

Ik ben wel helemaal te vinden in de suggestie om niet te duur te gaan, dan doet het toch ietsje minder pijn indien de laptop gestolen wordt of stuk gaat. Denk ook wel dat dure macbooks en surface pro's sneller zullen gestolen worden dan goedkopere modellen.

edit: nog een overweging is passieve koeling, dit is een stuk robuuster dan actieve koeling. Dat gezegd zijnde, de performance van veel laptops wordt naast de CPU grotendeels bepaald door het koelend vermogen. Indien de koeling onvoldoende is, zal de CPU gaan throttlen. Je moet maar eens zoeken op de nieuwe surface pro met i5 CPU en thermal throttling.

[ Voor 19% gewijzigd door logion op 23-08-2017 23:49 ]

Pagina: 1