Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Ik heb een LG G4. Na een hoop gedoe ben ik erachter hoe ik, als ik de telefoon via USB met de PC verbind, bij de verschillende directories kan.

Toen kwam ik er achter dat de telefoon behoorlijk wat directories heeft waarin foto's staan (ook nog eens apart voor Whatsapp). Het beheren van al die foto's is een aardige klus, zeker omdat ik niet zomaar alles naar de PC wil copieren (er staan ook een hoop bonnetjes etc. tussen). Bovendien blijkt dat Whatsapp niet zomaar de foto's kan gebruiken die ik met de camera heb genomen (wellicht ook logisch - die zijn nogal groot).

Daarom vroeg ik me af of er een programma (waarschijnlijk op de PC) bestaat waarmee ik de foto's op mijn telefoon kan beheren. En de mooie wellicht ook kan synchroniseren tussen PC en telefoon. En, wellicht als bonus, waarmee ik Whatsapp wel camera-foto's kan laten sturen.

Alvast dank!

Groeten,
Evert

Beste antwoord (via rens-br op 18-09-2017 15:04)

Topicstarter
Ik heb een programma gevonden dat precies aan mijn eisen voldoet: TunesGo. Heel gebruiksvriendelijk en doodsimpel om foto's uit allerlei directories te deleten/downloaden en nog veel meer. Ook apps en allerlei informatie kun je ermee beheren.

Een programma dat draait op Android en iets minder functionaliteit heeft (geen connectie met PC), maar waarmee je ook je foto's kan beheren is QuickPic. Zeker ook een aanrader!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 19:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:43
Anoniem: 600543 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:58:
Bovendien blijkt dat Whatsapp niet zomaar de foto's kan gebruiken die ik met de camera heb genomen (wellicht ook logisch - die zijn nogal groot).
Dat kan sinds kort prima de originele foto's versturen via WhatsApp. Je moet dan wel het paperclip-symbool gebruiken, en niet het camera-symbool.

Verder zou ik je aanraden je foto's automatisch te laten synchroniseren, bijvoorbeeld met Google Foto's of Dropbox (of iets anders). Dan kun je, bij wijze van spreke, je telefoon uit het raam gooien en ben je op z'n hoogst de laatste paar foto's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar het nadeel van je laatste tip is dat ik dan ook al die bonnetjes en onzin-foto's op Google Foto's krijg. Dat wil ik niet en die wil ik ook eenvoudig kunnen verwijderen van mijn telefoon, dus vandaar de vraag naar de beheerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet jij als je developer mode aan zet ook je telefoon via USB kunnen benaderen. Check even hoe dat moet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeker kan ik mijn telefoon via USB benaderen. Alleen, wat ik al schreef,
Toen kwam ik er achter dat de telefoon behoorlijk wat directories heeft waarin foto's staan (ook nog eens apart voor Whatsapp). Het beheren van al die foto's is een aardige klus,
Ik zoek dus een programma op de PC waarmee ik eenvoudig alle foto's kan zien (liever niet per directory, al zou dat nog kunnen), veel foto's deleten en andere foto's naar mijn PC kan copieren. Dat kan inderdaad ook handmatig, maar dat is een hoop meer werk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een programma gevonden dat precies aan mijn eisen voldoet: TunesGo. Heel gebruiksvriendelijk en doodsimpel om foto's uit allerlei directories te deleten/downloaden en nog veel meer. Ook apps en allerlei informatie kun je ermee beheren.

Een programma dat draait op Android en iets minder functionaliteit heeft (geen connectie met PC), maar waarmee je ook je foto's kan beheren is QuickPic. Zeker ook een aanrader!
Pagina: 1