Vervorming van beeld bij dvd kan aan tv ligggen???

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Pioneer dv340 stand-alone dvd speler. Nu heb ik een paar dvd's afgespeelt en merkte ik een vreemde ZWARE vervorming in het beeld op...
Een deel van het beeld trekt krom naar de linker hoek van het scherm...ik kan het moeilijk uitleggen.

Het probleem doet zich voor bij sommige scenes op ALLE dvd's die ik heb geprobeerd. (het kan dus niet aan de schijfjes zelf liggen)

Het kan ook niet aan de kabels liggen (2 scart kabels geprobeerd (duur&goedkoop) en de standaard tulpstekker aansluiting)

Het kan ook niet aan de omringende apparaten liggen (magnetische blabla :) ). Ik heb de tv&dvd speler op een andere plek in het huis neergezet, ver uit elkaar...nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb de speler op m'n tv'tje in m'n slaapkamer geprobeerd (die behoorlijk nieuw is)...weg probleem! Maar ik wil dvd's kijken op de grotere tv...die 6/7 jaar oud is :(

Kan het nou echt zo zijn dat een tv te oud is voor dvd spelers?? Hij werkt verder wel goed met videorecorders en spelcomputers via de scartkabel of tulpstekkers.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Weet je het lijkt op een te hoge insteling van je contrast op je TV. Stel het contrast wat lager in en de helderheid ook niet te hoog en kijk eens of dat helpt.

6 a 7 jaar oud zou opzich geen probleem moeten zijn...

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Je kunt toch even met je teeveetje langs een speciaalzaakje gaan of langs een elektronica zaakje die die dingen repareren. Zij kunnen je iig vertellen wat er mis is/kan zijn. Zorg dat je niet bij 1 zaakje langsgaat, want dan loop je de kans afgezet te worden :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Baklap

Baklap

^^^ schop... laat even weten of je al wijzer bent... Ik haat niet afgeronde topics.. ;)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien moet je even voor je driver of DVD software even een anti macrovisionpatch installeren :)

Veel TV's (vooral wat oudere) zijn gevoelig voor macrovision waardoor het beeld bovenin krom trekt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Miletos
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 09:09 schreef Sinclair het volgende:
Misschien moet je even voor je driver of DVD software even een anti macrovisionpatch installeren :)

Veel TV's (vooral wat oudere) zijn gevoelig voor macrovision waardoor het beeld bovenin krom trekt.
Sorry voor de nogal late reactie, maar wat jij zei Sinclair is PRECIES het probleem wat ik heb. Heb je het soms zelf ook meegemaakt? Want het enige wat ik kan vinden op internet over Macrovision en vervorming bij tv's, is dat je niet je dvd via de VCR moet aansluiten, dat heb ik nooit niet gedaan. Hij is gewoon rechtstreeks aangesloten.

Patchen? Hoe dan? Ik heb een stand-alone dvd speler. Dus ff regio-vrij firmware installeren gaat moeilijk...toch?

Ik denk er serieus over een nieuwe tv te kopen...bad idea? good idea? (die oude die ik nu gebruik is toch maar 45cm (vaag formaat, I know), dus das ook niet echt groot)

Hoe groot is m'n kans als ik nu een nieuwe tv koop dat ik het probleem weer krijg? (dus zijn er nu nog veel tv's die ook die vervorming hebben door macrovision beveiliging?)

Thanks voor de hulp!

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Tja.. dat heb je met die oude Blaupunkts he Steve! ;)

Kun je dat niet instellen / beeldhoogte/hoek/breedte/vorm etc.? zodat ie gewoon weer normaal is?

Nieuwe tv? Je hebt geld over? Breedbeeld?

Putting the bit in Biton since 1997

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle TV's vervormen in lichte mate, alleen met DVD zie je het heel erg goed, omdat je daar een (in principe) hele scherpe lijn hebt, tussen het beeld en de zwarte balken.

Het is dus hoogstwaarschijnlijk altijd al zo geweest, gok ik. Maar met DVD zie je het ineens heel goed.

Nieuwe TV's hebben het ook in lichte mate. Als ik in een winkel TV's bekijk, zie ik altijd breedbeeld tv's waar de balk redelijk kromtrekt. |:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Miletos
  • Niet online
Ok, check this, ik heb ff met photoshop geprobeerd die vervorming na te maken. ZO ziet die vervorming er bij mij uit (ongeveer 60kb totaal voor de modem gebruikers):

ZONDER vervorming:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/st2.jpg
MET vervorming:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/st1.jpg

(screens genomen van m'n Ghost In The Shell DVD, met behulp van de speler in m'n PC)

Niet echt iets waar je omheen kijkt, vindt je ook niet? :'(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 13 juli 2001 23:56 schreef steve_jacks het volgende:
Ok, check this, ik heb ff met photoshop geprobeerd die vervorming na te maken. ZO ziet die vervorming er bij mij uit (ongeveer 60kb totaal voor de modem gebruikers):

ZONDER vervorming:
[afbeelding]
MET vervorming:
[afbeelding]

(screens genomen van m'n Ghost In The Shell DVD, met behulp van de speler in m'n PC)

Niet echt iets waar je omheen kijkt, vindt je ook niet? :'(
nope.. da's wat anders dan dat ik bedoel...

(ps, pics 550 pixels breed maken, da's chill)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• p_m
  • Niet online

p_m

Zit de kabel er wel goed in?

• Miletos
  • Niet online
Nja, p_m, dat is wel het eerste waar je naar kijkt...

Maar goed, ik geef ff een lijst met wat ik al geprobeerd heb (hielp allemaal niet). Misschien dat jullie dan nog wat ideeen hebben...

-andere dvd's erin doen, om te kijken of het aan het schijfje zelf lag
-andere scart kabels (duur, goedkoop)
-via de tulpstekker aansluiting
-dvd & tv op een andere plek neerzetten. (om te controleren of het misschien magnetische storing is)
-via de vcr aansluiten
-direct aansluiten
-in de settings van de dvd-speler zelf kijken...alles verandert wat ik kon veranderen :)
-controleren of de stekkers er goed in zaten (DUH! :) )
-stof wegblazen uit contacten en stekkers
-hele tv openhalen en stof wegblazen met zo'n busje gecomprimeerde lucht (maakte het beeld wel iets beter...maar de vervorming bleef :'( )
-controleren of de pinnetjes van de scartkabels niet verbogen waren
[update]
-contrast & helderheid lager (& hoger) zetten
[/update]

Het enige wat dus wel hielp...was 'm aansluiten op het tv'tje op m'n slaapkamer...maar ja, dat geeft niet veel bioscoop gevoel :Z

Iemand nog ideeen :?
(ik ga maandag/dinsdag maar naar een nieuwe tv kijken denk ik....bij meerdere electronica zaken snapten ze ook niet hoe het kwam ;(

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

Sja, ik heb hier ook een wat oudere tv, die heeft exact hetzelfde, nu ik een nieuwe heb staan, doet ie het wel weer, het heeft met contrast te maken, oudere tv's krijgen er wel vaker last van....tis klote,maar tis niet anders. :(

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

• Baklap

Baklap

steve_jacks heb je nou ook al naar het contrast en helderheidsniveau van je TV gekeken :? Ik zag het niet in je lijstje staan... ;)

• Miletos
  • Niet online
Ja, heb ik geprobeerd. Ik heb contrast, helderheid en alle andere beeld instellingen veranderd (lager, hoger)...geen resultaat ;( (niet eens een beetje verandering, het bleef exact hetzelfde)

PS: ik zal m'n lijstje ff updaten ;)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ai... geen PC, dan is een dergelijke patch lastig :)

Dit is een bekend gebeuren welke begon met de eerste macrovision ondersteunende video's. Het signaal wordt op een dusdanig manier vervormd dat het niet te gebruiken is om te kopieren, een probleem is dat je TV er wel mee overweg moet kunnen wat alle nieuwe wel kunnen.

In de handel zijn zgn. macrovisiondecoders te koop die dit signaal kunnen oppeppen.

Kijk eens bij:

www.conrad.nl
www.velleman.be

Of je plaatselijke electronica dealer, een decodertje kost ongeveer 100 piek.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 14 juli 2001 15:11 schreef p_m het volgende:
Zit de kabel er wel goed in?
Het was meer als MS-help achtig grapje bedoeld. Een keer deed mijn printer het niet, ik dacht, ik ga eens naar F1... wat denk je: alleen maar van dat soort suggesties.

Maar ja... het is wel heel vaag... en zeker als de tv-boeren het zelf ook niet weten.

Kijk anders eens of er een systeem in zit: time om de hoeveel tijd het scherm vervormd.

• Miletos
  • Niet online
Oh, nou, er zit wel een systeem in...sommige scenes op m'n dvd'tjes hebben het wel...en andere niet.

Maar ik denk dat het is wat Sinclair al zegt...macrovision :'(

Ik heb er nou wat meer over gelezen...wat een K*T systeem zeg, wie heeft dat ooit bedacht :(
Een beveiligings systeem dat meer beveiligt dan dat nodig is...

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op mijn TV wil dit (zie plaatje) nog wel eens voordoen als er bepaalde kleuren in beeld komen, dit is bij de TV Out en wanneer ik een Nintendo o.i.d. aansluit. Dit gebeurt op de Samsung TV op de woonkamer ook (die is vrij nieuw)

Afbeeldingslocatie: http://62.163.249.6/got/tvbeeld.jpg

Dat effect wat Steve_jacks liet zien kregen wij op de oude Philips tv altijd bij de videorecorder, totdat we die op kanaal 29 zetten (was speciaal daarvoor bedoeld :? )

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Miletos
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 15:29 schreef dreeke het volgende:
Op mijn TV wil dit (zie plaatje) nog wel eens voordoen als er bepaalde kleuren in beeld komen, dit is bij de TV Out en wanneer ik een Nintendo o.i.d. aansluit. Dit gebeurt op de Samsung TV op de woonkamer ook (die is vrij nieuw)

[afbeelding]

Dat effect wat Steve_jacks liet zien kregen wij op de oude Philips tv altijd bij de videorecorder, totdat we die op kanaal 29 zetten (was speciaal daarvoor bedoeld :? )
He, ja, daar heb ik ook al aan gedacht...maar ja, dan moet ik een RF modulator ofzo kopen, want dat kanaal werkt alleen maar via de coax kabel en niet via scart. (op de meeste dvd spelers zit geen coax aansluiting)

Dat met die tv-out vervormingen heb ik echt op ALLE tv's gezien die met de tv-out van de pc waren aangesloten...dus dat zal wel "normaal" zijn |:(
Pagina: 1