Toon posts:

Klein probleem met een buurman

Pagina: 1
Acties:
  • 4.881 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik kom uit buitenland en ik dacht altijd dat Nederland tolerant is. Ik heb probleem met een buurman die woont naast mij. Hij gooit die peuken aan mij tuin elke dag, soms cola/fanta blikjes. Het duurt bijna een jaar. Hij maakt soms grapjes dat ik moet weg naar mijn eigen land.

Die gozer werkt niet, zit op bijstandsuitkering dus heeft niks te doen.

Aangifte doen bij politie (ik heb geen bewijs :(), melden bij een antidiscriminatie bureau?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49

Rannasha

Does not compute.

Woon je in een huurwoning en heeft je buurman dezelfde verhuurder, dan daar een klacht indienen.

Kijk overigens ook eens of je iets hebt als een wijkagent. Daar kun je een praatje mee maken op een manier die een stuk informeler is dan een aangifte.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ja lastig. In elk land heb je er (genoeg) rotte appels tussen zitten. Gewoon zijn rommel even opsparen en als het een leuk bultje is terug gooien. Als hij er dan naar vraagt zeg je gewoon dat jouw tuin geen afvalsstortplaats is en dat je je tuin netjes wilt houden. In gesprek gaan met zulke personen heeft verder toch geen zin.

Edit: het advies hierboven van @Rannasha is wellicht eerst verstandiger om te volgen.

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 21-08-2017 18:32 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Sommige Nederlanders zijn nu eenmaal klootzakken en/of racisten.
In een sociale huurwoning met iemand in de bijstand is die kans wat groter dan in de rest van het land.
Wij noeman dat "Tokkies".

Als je hem betrapt, kijk dan of je het kan filmen. Dan heb je je bewijsmateriaal.
En zoals hierboven al wordt genoemd: Als de politie niks kan doen, probeer de verhuurder dan eens. Die zijn vaak ook geen fan van dit soort mensen in hun woningen.

TheS4ndm4n#1919

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:09

P_Tingen

omdat het KAN

Talking about betrappen: bij de Action zag ik een dashcam voor vijftien euro. Kun je dat ding niet ergens monteren en in de gaten houden wat de buurman doet?

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Topicstarter
Hij is Nederlandse Turk. Hij woont met zijn vrouw en twee kinderen bij moder. Andere buren allemaal Nederlands - nooit probleem gehad, leuke menschen, echt.

Ik wilde een duurder huurwoning zodat ik kan naast Nederlandse menschen wonen en beetje taal leren.

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:57:
Talking about betrappen: bij de Action zag ik een dashcam voor vijftien euro. Kun je dat ding niet ergens monteren en in de gaten houden wat de buurman doet?
Ik ga doen. Bedankt voor jouw reactie.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:13

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, welkom in het land waar een willekeurige asociaal meer voor elkaar krijgt dan iemand anders en waar het weken/maanden/jaren duurt voordat zo'n overlastgever uiteindelijk aangepakt wordt. De snelste oplossing is zelf maar verhuizen maar dat is wel een 'last resort' optie...

In de besloten gedeelten van dit forum staan meer van dit soort topics maar gezien je postcount kom je daar nog niet voor in aanmerking.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
vhal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:01:
Ach ja, welkom in het land waar een willekeurige asociaal meer voor elkaar krijgt dan iemand anders en waar het weken/maanden/jaren duurt voordat zo'n overlastgever uiteindelijk aangepakt wordt. De snelste oplossing is zelf maar verhuizen maar dat is wel een 'last resort' optie...

In de besloten gedeelten van dit forum staan meer van dit soort topics maar gezien je postcount kom je daar nog niet voor in aanmerking.
Ik ben momenteel op zoek naar een koopwoning. Afspraak gemaakt met de Hypotheeker voor advies. Maar ik moet hier nog 1-2 maanden wonen als goed is.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Als het om 1-2 maanden gaat en je weet zeker dat je er niet veel langer dan dat meer gaat zitten is het weinig nuttig de woningbouwvereniging oid te bellen/schrijven; eer die ergens werk van maken ben je vaak minstens zo lang aan het wachten.

Die dash cam is net zo'n verhaal; eer je daarmee iets 'bereikt' (dat wil zeggen, niet alleen beeld hebt maar ook de juiste instanties aan het werk hebt weten te krijgen) ben je langer bezig dan dat.

Ondertussen is het wel zo dat een dergelijk conflict danig kan escaleren als de buurman in kwestie lucht krijgt van dit soort dingen; dan heb je een paar maanden extra ellende met die l*l zonder dat je er echt de vruchten van plukken kunt.

Kortom: als je binnen een paar maanden gaat verhuizen denk ik dat je er beter aan doet er niet zo veel aan te doen; zodra jij weg bent is die etter ook jouw probleem niet meer en je neemt niet het risico dat het dadelijk echt gruwelijk uit de hand loopt...

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
*knip* off-topic.

Beste is om je buurman gewoon te negeren, ruzie maken heeft sowieso geen zin met zo'n figuur.

[ Voor 57% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2017 08:22 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:03

Typhone

Who Dares Wins

*knip* off-topic.

Overigens melding maken bij de gemeente, huisbaas, politie, camera neerhangen, buurman verwittigen en klaar is kees. Zeker opmerkingen als terug naar je eigen land zijn in het huidige politieke klimaat 'gevoelig'.
Zei ik als genderdiscriminerende normale man die zich gewoon mannelijk voelt :+

[ Voor 91% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2017 08:22 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:09

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:04:
[...]
Ik ben momenteel op zoek naar een koopwoning. Afspraak gemaakt met de Hypotheeker voor advies. Maar ik moet hier nog 1-2 maanden wonen als goed is.
Aannemende dat TS is wie hij zegt, kan hij beter even de tanden op elkaar doen. Een periode van 1 á 2 maanden moet te overbruggen zijn. Dus wat @iceheart zegt.

*knip* stel het dan ook niet voor.

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2017 08:23 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zet gewoon een hoge schutting neer, klaar. Anders contact opnemen met je huurder.

Asus Zenbook i7 256gb

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:46

g0tanks

Moderator CSA
Ghostrider schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:09:
Zet gewoon een hoge schutting neer, klaar.
Alsof het zo moeilijk is om een blikje frisdrank 1-2m hoger de lucht in te gooien.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:58:
Hij is Nederlandse Turk. Hij woont met zijn vrouw en twee kinderen bij moder. Andere buren allemaal Nederlands - nooit probleem gehad, leuke menschen, echt.

Ik wilde een duurder huurwoning zodat ik kan naast Nederlandse menschen wonen en beetje taal leren.
Beetje vreemd dat een turks persoon tegen een andere 'allochtoon' zou zeggen dat ze terug naar hun eigen land moeten gaan. Lijkt me een vreemd geval van pot verwijt de ketel.

Als je echter toch al bezig bent met een koopwoning, even doorbijten. Of spar alles even op en gooi het de dag van je verhuizing allemaal in een keer terug de schutting over.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Verwijderd

Topicstarter
Skimovic schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:07:
[...]

Beetje vreemd dat een turks persoon tegen een andere 'allochtoon' zou zeggen dat ze terug naar hun eigen land moeten gaan. Lijkt me een vreemd geval van pot verwijt de ketel.

Als je echter toch al bezig bent met een koopwoning, even doorbijten. Of spar alles even op en gooi het de dag van je verhuizing allemaal in een keer terug de schutting over.
Hij is beetje gek. Grote fan van Erdogan en heeft die in zijn tuin:

Afbeeldingslocatie: http://media.istockphoto.com/illustrations/-illustration-id165979914

P.S: Ik ben nu helemaal serieus!

[ Voor 190% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2017 08:25 ]

• Skimovic
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:12:
[...]

Hij is beetje gek. Grote fan van Erdogan en heeft die in zijn tuin:

[afbeelding]

P.S: Ik ben nu helemaal serieus!
Tjha, wat moet je ermee. valt niet echt serieus met dat type mensen te praten waarschijnlijk.

Die boksbal wil niks zeggen overigens, ken genoeg mensen die dat hebben als middel voor een work out en die verder helemaal geen ruzie zoeken.

Welke afkomct heb je zelf als ik vragen mag? Als hij Erdogan aanhanger is en jezelf bijvoorbeeld Koerdisch bent zal je het niet ver hoeven te zoeken.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom uit Polen maar ik ben half Duits (vader), half Pools (moeder).

• Skimovic
*knip* off-topic.

Anyway, je oplossing heb je al door binnenkort een koopwoning te betrekken.
Terwijl hij bij zijn moeder moet blijven wonen.

Even ondergaan zal het slimste zijn. Tenzij je nu voor die korte periode het hoog op wil laten lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2017 08:26 ]

Verwijderd

*knip* Doe eens niet!

Houd moed en zoek lekker naar een andere woning, doe eerst goed onderzoek naar de wijk of je straks niet zoals wij in een pauperwijk terecht gaat komen waar koophuizen en sociale huur door elkaar zijn gemengd want zulke wijken zijn gegarandeerd koppijn en drama, dat maken wij nu ook mee in Almere. Deels nette mensen in koophuizen die 40 uur per week werken en deels asociale tuig met grote mond, agressieve honden en schreeuwende kinderen.
Praten met zulke mensen is onmogelijk, het is of laten zitten en verder met je leven gaan of 8)7 en zelf gezeik krijgen.

[ Voor 87% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2017 08:27 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topic even opgeschoond, maar aangezien het verder nergens heen gaat blijft deze op slot.

[ Voor 97% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2017 09:15 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.