Hi,
Heb eea al geprobeerd, maar heb toch hulp nodig, misschien dat iemand hier kan helpen.
Ben verhuisd naar de binnenstad, dus vele wifi-netwerken aanwezig. Ook nieuwe provider: Ziggo (300/30)
Achter de Ziggo router (op DHCP) heb ik om de beurt in bridge modus 2 routers geprobeerd: Apple Airport Time Capsule 2TB en Asus RT-AC3200. Die laatste ook als Tri-Band.
Uiteraard zoveel mogelijk 5Ghz.
Op dit moment volgens IStumbler:
1x 5Ghz: -47dBm, kanaal 108. Er is nog 1 ander netwerk op dat kanaal (-88dBm).
1x 5Ghz: -53dBM, kanaal 36. Er zijn nog 2 anderen (beide -73dBm)
1x 2.4Ghz: -51dBm, kanaal 9. Er is nog 1 andere (-76dBm)
Kanaal staat wel op automatisch.
In beide gevallen blijft op mijn MacBook Pro (2011) wifi soms hangen. Echter als ik dan ff een andere kanaal kies (tussen verschillende 5Ghz of 2 Ghz), of Wifi ff aan/uit doe, dan gaat hij wel verder.
Netflix op TV (draadloos of bekabeld) of filmpjes op Iphone...geen problemen.
Google verteld me: kanaal drukte, maar ik zie dat niet terug in Istumbler.
Lees ook, gezien kwaliteit van beide routers: zet het auto.
Hoe krijg ik dit stabiel?
Heb eea al geprobeerd, maar heb toch hulp nodig, misschien dat iemand hier kan helpen.
Ben verhuisd naar de binnenstad, dus vele wifi-netwerken aanwezig. Ook nieuwe provider: Ziggo (300/30)
Achter de Ziggo router (op DHCP) heb ik om de beurt in bridge modus 2 routers geprobeerd: Apple Airport Time Capsule 2TB en Asus RT-AC3200. Die laatste ook als Tri-Band.
Uiteraard zoveel mogelijk 5Ghz.
Op dit moment volgens IStumbler:
1x 5Ghz: -47dBm, kanaal 108. Er is nog 1 ander netwerk op dat kanaal (-88dBm).
1x 5Ghz: -53dBM, kanaal 36. Er zijn nog 2 anderen (beide -73dBm)
1x 2.4Ghz: -51dBm, kanaal 9. Er is nog 1 andere (-76dBm)
Kanaal staat wel op automatisch.
In beide gevallen blijft op mijn MacBook Pro (2011) wifi soms hangen. Echter als ik dan ff een andere kanaal kies (tussen verschillende 5Ghz of 2 Ghz), of Wifi ff aan/uit doe, dan gaat hij wel verder.
Netflix op TV (draadloos of bekabeld) of filmpjes op Iphone...geen problemen.
Google verteld me: kanaal drukte, maar ik zie dat niet terug in Istumbler.
Lees ook, gezien kwaliteit van beide routers: zet het auto.
Hoe krijg ik dit stabiel?