Toon posts:

Bij welke winkel kun je het beste een laptop kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit vroeg ik me af, ik ben laatst bij de "mainstream" zaken geweest zoals Dixons, Dynabyte en Vobis maar daar hebben ze maar een beperkt aanbod en ze weten niet waar je het over hebt als je wat vragen hebt over een bepaalde laptop.

<<Offtopic>>
Ik zag ook laatst in de folder v/d Lidel een laptop met 256MB geheugen, 30GB HDD, CDRW, DVD, etc voor 4400 piek of zo, maar dat heb ik maar niet gedaan omdat het een onbekend merk is. (ik zat wel ff te twijfelen) :P

...en welk merk laptop heeft trouwens een regiovrij (-te maken) dvd?

Verwijderd

Koop gewoon je laptop bij een echte PC zaak zodat als er ooit wat mee is ze je uit de brand kunnen helpen en niet zo als scheer en foppen datding op moeten sturen en je hem 2 maanden kwijt ben

Je bent wel wat duurder uit maar daar krijg je ook iets voor terug

greetz MrFrosty

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 19:10 schreef MrFrosty het volgende:
Koop gewoon je laptop bij een echte PC zaak zodat als er ooit wat mee is ze je uit de brand kunnen helpen en niet zo als scheer en foppen datding op moeten sturen en je hem 2 maanden kwijt ben
Welke zaken noem jij echte PC zaken, ik ken er wel een paar maar die zijn niet zo groot en zijn meestal duurder. (veel duurder)
Noem 's wat zaken, en als het kan een www adresje er bij :)

thanx..

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 12:50

Verwijderd

probeer anders
http://www.laptop.nl (beetje voor de hand liggend)

Daar staat een hele hoop usefull info op over ongeveer alle laptops die worden aangeboden :D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

bij Dell (= SLetje)

http://www.dell.nl

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
misschien is mycom een idee
is goedkoper en beter dan dixons en andere niets-weters

• Jax
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jax

Bij een particulier die kan je het beste advies geven! zelf ook gedaan

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

dell maakt hele goede spullen erg duur maar ook wel fijn om mee twe werken ;)

Sommige mensen....

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 09 juli 2001 00:45 schreef Koelkasten het volgende:
dell maakt hele goede spullen erg duur maar ook wel fijn om mee twe werken ;)
Jupz.. mee eens..

Alleen elke winkel moet laptop opsturen, geen winkel maakt laptops in de TD.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Het is of duur & goed of goedkoop en rommel.... Dat is het altijd al geweest en zal ook altijd zo blijven. Je moet voor jezelf bepalen met welk merk je zelf genoegen neemt. Zo ken ik wel veel mensen die tevreden zijn over hun Topline, terwijl veel mensen hier niet echt te spreken over zijn.
Voor mijzelf heb ik voor dell gekozen, dat was voor mij de beste prijs / kwaliteit verhouding.

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Je kan het beste als je eruit ben welke laptop je wilt hebben naar een winkel gaan die alleen maar dat type laptop verkoopt.
Dan weten ze over het algemeen het meeste van die producten af.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
mijn ma heeft een IBM laptop gekocht en die zijn best wel ok. Niet te duur, maar wel degelijk. Nog geen problemen mee gehad.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 00:53 schreef nigelator het volgende:

[..]

Jupz.. mee eens..

laptops die binnen garantie zijn worden niet gerepareert in de td jah, maar als ze er uit zijn (en dan gaan ze meestal kapot) dan maakt de computerboer waar ik werk er geen probleem om hem open te schroeven...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan een Dell of Apple notebook, compaq's zijn me te gammel, sony kan alleen worden geinstalleerd met bijgelevede rescue cd, en van Topline en nog meer van zulke merken hoef ik al helemaal nix te weten :)

Heeft de Apple veel nadelen t.o.v een windows-based laptop zoals de dell of maakt dat weinig uit?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 09:58 schreef pr0f het volgende:

[..]

laptops die binnen garantie zijn worden niet gerepareert in de td jah, maar als ze er uit zijn (en dan gaan ze meestal kapot) dan maakt de computerboer waar ik werk er geen probleem om hem open te schroeven...
Je hebt toch van die speciale schroevendraaiers nodig om een laptop open te kunnen schroeven, bij de compaq laptops zitten er iig hele vreemde schroefjes in :)
....toch alleen compaq personeel moet dan over deze speciaal benodigde schroevendraaiers kunnen beschikken, waarom hebben ze er anders andere schroeven voor gebruikt??

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 00:10 schreef TOGrimReaper het volgende:
Bij een particulier die kan je het beste advies geven! zelf ook gedaan
ben ik het NIET mee eens, straks heb je pech en heb je iemand die 1x per 2 weken de computer idee leest en dan denkt dat ie d'r alles van weet. :r

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 21:57 schreef ReseTTim het volgende:
bij Dell (= SLetje)

http://www.dell.nl
Moet ik beamen. Zeer goed spul voor een mooie prijs. En als je besteld hebt kun je mooi je bestelling tracken. Werkte in mijn geval nu al 2 keer zeer betrouwbaar. Zeer grote klasse van Dell. Krijgen van mij een ruime 9. :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 11:05 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

ben ik het NIET mee eens, straks heb je pech en heb je iemand die 1x per 2 weken de computer idee leest en dan denkt dat ie d'r alles van weet. :r
Kijk ik ben totaal geen newbie op het gebied van pc's, ik weet er heel veel vanaf...
...maar op het gebied van laptops weet ik gewoon iets minder omdat dat soms toch net iets anders zit.
Nou denkt zo'n verkoper van de dixons of dynabyte wanneer je hun iets vraagt over de laptop dat je er "helemaal nix" van af weet en dat ze je alles voor kunnen lullen, dit heb ik al een paar keer mee gemaakt...
Als je bijvoorbeeld vraagt hoe of er 1 of 2 kaarten in het pcmcia slot kunnen, en dan als antwoord krijgt dat een laptop "slot" (zo'n beveiligings-lock dus) met een sleutel of cijfercode werkt en tevens optioneel is... :? ...ik ben maar weggelopen...

Verwijderd

DELL, maar neem dan wel 3 jaar on-site garantie (of meer ;)) erbij, voor het geval dat, en die kans is toch best redelijk bij notebooks (in verhouding met pc's dan)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook winkels die dell laptops verkopen of is het alleen via internet te krijgen?

Verwijderd

Compaq laptops zijn op zich wel aardig, het grootste voordeel bij Compaq is, is dat ze snel onderdelen leveren aan reparateurs mocht er iets defect zijn. Ik ben zelf monteur (en voor de compaq schroefjes zijn er gewoon sdraaiers te krijgen, sdraaier voor de GBA wordt alleen wat moeilijker) en repareer ze regelmatig, makkelijk en snel klaar.
Persoonlijk vindt ik Toshiba de betere laptop en als je een Tecra koopt zit er ook 3 jaar fabrieksgarantie op. Ik heb zelf een Tecra 8000 gehad en die werkte perfect.

En mijn advies om "waar" te kopen: Correct in R'dam Noord. grote zaak die al 61 jaar bestaat en waarbij de prijzen ook wel meevallen (behalve op losse onderdelen).
Daarnaast hebben zij hun eigen reparatiedienst (Correct Service Center) aan de achterkant v/d Ceintuurbaan (rara hoe weet ik dat, had ik al gezegd dat ik een monteur was).

Zit hier niet om mijn eigen baas te promoten, doet hij zelf al goed genoeg.

Trouwens, de laatste Tosh. Satelite serie heeft de GeForce 2 Go video chipsets op het mainboard, haalde een 3dmark2000 score van over de 5000, was zeer onder de indruk voor een onboard videokaartje met maar 16 mb ram.

Anyway, me RSI begint op te treden, ik hoop dat dit geholpen heeft ;)

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 00:53 schreef nigelator het volgende:

[..]

Jupz.. mee eens..

Correct repareert bijna alle laptops/notebooks op de eigen td. Toshiba, Compaq,IBM,NEC,etc. Alleen geen Sony Vaio's (mag niet van Sony) en 1 of 2 series van Toshiba niet, die willen zij zelf repareren in Capelle.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:38 schreef blueeyes het volgende:
Zijn er ook winkels die dell laptops verkopen of is het alleen via internet te krijgen?
alleen, via internet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 09 juli 2001 11:48 schreef Neelsjan het volgende:

[..]

alleen, via internet
Duurt de levering lang, of valt dat wel mee...
En welke winkel verkoopt nou Apple laptops, want als ik aan apple denk denk ik automatisch aan kpn (primafoon) maar daar is 't nu allemaal gateway pc's ... :?

Verwijderd

Nou de adressen heb je al wel.
Mag ik je een advies geven koop geen compaq ik werk zelf bij een pc zaak en we krijgen die dingen zo vaak terug.
En al die laptops kwamen buiten garantie tijd.

Sony vaio is wel een goeien en toshiba maar toshiba is veel duurder.
Dell hebben we ook weinig problemen mee gehad en is relatief goedkoop.
Dan heb je nog conceptronic die gaan ook wel goed en er komen er weinig van terug.

Dus kijk maar ff

Greetz MrFrosty

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

http://www.evendi.de/hardware/notebookframe.htm
dit is een soort van Duitse Pricewatch....
gewoon ff kijken er zitten hele goedkope tussen!!

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op maandag 09 juli 2001 11:56 schreef blueeyes het volgende:

[..]

Duurt de levering lang, of valt dat wel mee...
En welke winkel verkoopt nou Apple laptops, want als ik aan apple denk denk ik automatisch aan kpn (primafoon) maar daar is 't nu allemaal gateway pc's ... :?
Officieel 8-10 (werk)dagen ofzo, maar ik had op vrijdag een laptop bij DEll besteld en hij was woensdag al binnen.

Verwijderd

Wat vinden jullie van acer laptops? Hoor er tegen woordig namelijk veel positieve berichten over.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 21:07:
Wat vinden jullie van acer laptops? Hoor er tegen woordig namelijk veel positieve berichten over.
Anders schop je effe een antiek topic.
bovendien is je reactie nog offtopic en zijn vragen mbt ervaringen van notebooks ook niet erg gewenst. (kijk ook even in de FAQ).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
OMG, deze is oud! :+

Dicht wegens nutteloze kick :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.