Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade of nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

• diLLa88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 13:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p, 144hz, liefst op high/max settings bij nieuwste games

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet erg relevant, maar wil wel kost-efficiënt het doel behalen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem wat ik in 2012 gekocht heb:
  • CPU: Intel Core i7-3820 3.6Ghz -> draait op 4.0Ghz
  • GPU: GTX670
  • Moederbord: MSI X79A-GD45
  • RAM: Corsair 16GB DDR3
  • 1TB HD en 250MB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet relevant, wat nodig is voor mijn wensen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor alles

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen

Ga je overklokken?
Niet van plan tenzij het makkelijk te doen is. Wil zo min mogelijk er aan klooien

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies of het verstandig is om mijn huidige systeem te upgraden (zal waarschijnlijk dan een nieuwe gpu zijn) om mijn doel te kunnen bereiken of dat het toch verstandig is om te investeren in een nieuwe PC met een betere cpu, moederbord, gpu, alles.

[ Voor 16% gewijzigd door diLLa88 op 21-08-2017 17:16 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 15:16
Waar loop je nu tegenaan, te lage FPS in games?

Wat betreft updgrade, kijk eens welke CPU er nog maximaal wordt ondersteund door je huidige moederbord?
Is je voeding ook nog OK of aan vernieuwing toe?

PVO

• diLLa88
Nieuwste games moet ik sneller op lagere settings doen om redelijke fps te behouden. PUBG bijvoorbeeld draait voor geen meter meer op mijn PC.

CPU upgrades op dit moederbord is niet mogelijk. Nieuwe CPU betekent automatisch ook een nieuw moederbord, bovendien betekent dat ook een nieuwe GPU omdat dit naar mijn idee de grootste bottleneck is op dit moment (dus eigenlijk een nieuwe PC). De vraag is dus meer of ik met een nieuwe GPU op dit systeem mijn doel zou kunnen behalen, of dat het toch verstandiger is om alles gelijk te vervangen.

Voeding is overigens wel ok volgens mij. Heb 700watt voeding erin zitten dus dat zal het probleem niet zijn bij een GPU upgrade.

[ Voor 13% gewijzigd door diLLa88 op 21-08-2017 17:27 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gewoon gtx 1070/1080 kopen, of een vega 64. Afhankelijk van je budget en voorkeur voor het rode of groene kamp. Rest van je pc voldoet gewoon.

Cunning linguist.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
diLLa88 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:25:
PUBG bijvoorbeeld draait voor geen meter meer op mijn PC.
PUBG zou ik niet meteen als voorbeeld willen gebruiken, die draait namelijk slecht op iedereens PC. PUBG is nog heel slecht geoptimaliseerd.

Ik zou als ik jou was kijken naar een GTX 1060 6GB of een GTX 1070. Een 1060 is normaliter voldoende voor 1080p resoluties, maar gezien dat je 144 fps wil halen is een 1070 misschien interessant.

Vega zou ik lekker links laten liggen. Dat ding trekt zoveel stroom in vergelijking met het aanbod van Nvidia dat het moeilijk te verantwoorden valt.

• diLLa88
Dank voor de reacties. Ik heb uiteindelijk een 1080 gekocht met de Destiny 2 actie. Grote kans dat ik toch Destiny 2 zou gaan halen, en een 1070 + Destiny 2 was vrijwel net zo duur als de 1080.

Ben zeer benieuwd!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Veel plezier ermee :).

Cunning linguist.

Pagina: 1