Welke zekering moet ik nemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 960777

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een 2e hands subwoofer en versterker voor in de auto gekocht, nu wil deze komende week een keer gaan aansluiten. Ik heb alle kabels al besteld. ik twijfel alleen welke zekering ik voor in de auto moet doen dicht bij de accu.

Het gaat om de volgende versterker : http://www.mediamarkt.nl/...eer-gm-3500t-1159392.html
het is een 2 kanaals versterker. ik heb maar 1 subwoofer dus dat is ook de enigste die ik aansluit.
Dus dat is dan 1x 185 Watt rms of 1x 400 Watt. In de versterker zelf zit een zekering van 25A. Moet ik deze ook voorin bij de accu doen? of moet deze groter of kleiner :/
Ik ben nieuw op dit gebied dus hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven 8)7 .

Ik heb een 20mm kwadraats kabelsetje, dus als ik later groter wil is dit al voldoende.

De subwoofer is een : http://www.hifidump.nl/pi...R5fbapljHN_waAng4EALw_wcB

Deze is 1300watt piekvermogen en 300w RMS.

Ik heb een 30a 40a en 60a zekering liggen.

Hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Bij voorbaat dank :)

Beste antwoord (via Anoniem: 960777 op 23-08-2017 22:23)

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

400W piek op 12V is 33,3A
De zekering in de versterker is al te licht voor wat ie zou moeten kunnen leveren.
Met een 30A zekering bij de accu zou je safe moeten zitten. De zwakste klapt er als eerste uit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, als je hem bij de accu met meer zekert knalt de zekering van de amp er uit. En als je hem met minder zekert schiet je er ook niks mee op. Als je een dedicated kabel gaat trekken zou ik voor zoveel gaan als je kabel kan trekken. Dat kan meer dan die 25A zijn, mocht je naast de versterking nog ooit iets anders aan willen sluiten. Maar ik mag aannemen dat je kabel meer dan 25A moet kunnen gaan trekken en je die er dus ook voir gebruikt,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

400W piek op 12V is 33,3A
De zekering in de versterker is al te licht voor wat ie zou moeten kunnen leveren.
Met een 30A zekering bij de accu zou je safe moeten zitten. De zwakste klapt er als eerste uit