Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-07 08:36
Recentelijk heb ik een pc gekregen met een intel i5 2500 en 8Gb ram. Ik ben nu op zoek naar een videokaart voor in dit systeem om een beetje te kunnen gamen. Ik stel geen hoge eisen (game momenteel op een playstation 3 ;) ) De monitor die ik heb staan is een 1080p ultrawide van LG. Wat voor videokaart raden mijn mede tweakers me aan? Ik vermoed dat alles boven een 1060 overkill is, maar heb geen bronnen kunnen vinden die dit bevestigen...
Ik twijfel momenteel tussen:
Geforce 1050ti
Geforce 1060
Radeon 560

Wat vinden jullie? of zijn er nog andere opties die ik moet overwegen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
dit topic is meer iets voor componenten aankoopadvies, Wil je je startpost uitbreiden met je systeemspecificaties, budget en het resultaat van je eigen onderzoek?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-07 08:36
Zoals beschreven in mijn startpost, is het systeem een core i5 2500 met 8 gb ram. Moederbord weet ik zo niet maar lijkt me ook niet heel relevant en de voeding is 550watt. Mijn budget is zo rond de 250 tot 350€ ik wil graag gamen op 1080 ultrawide met settings vergelijkbaar of hoger dan een playstation 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord is zeker relevant. Het komt regelmatig voor dat, bijvoorbeeld, een H61 bord een biosupdate nodig heeft om compatibel te zijn met een recente videokaart. Deze biosupdate is niet voor elk bord beschikbaar, met name als het een bord uit een OEM systeem is.

550w zegt niets. Aan de hand van merk, type en leeftijd kan bepaald worden of een voeding geschikt is om gebruikt te worden icm een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

antubus schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:53:
Recentelijk heb ik een pc gekregen met een intel i5 2500 en 8Gb ram. Ik ben nu op zoek naar een videokaart voor in dit systeem om een beetje te kunnen gamen. Ik stel geen hoge eisen (game momenteel op een playstation 3 ;) ) De monitor die ik heb staan is een 1080p ultrawide van LG. Wat voor videokaart raden mijn mede tweakers me aan? Ik vermoed dat alles boven een 1060 overkill is, maar heb geen bronnen kunnen vinden die dit bevestigen...
Ik twijfel momenteel tussen:
Geforce 1050ti
Geforce 1060
Radeon 560

Wat vinden jullie? of zijn er nog andere opties die ik moet overwegen?
alles boven een 1060 gaat ook bottlenecken 1060 6GB is maximaal wat deze processor aan kan.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Duidelijke eisen stel je niet, exacte situaite ook niet ("gamen" kan alles van Minesweeper tot GTA6 zijn), de shortlist die je noemt onderbouw je ook niet. Zo doe je jezelf tekort en geef je ons te weinig houvast om je goed te helpen. Kijk eens in de guides in de aankoopadviesfora. Goede kans dat je er dan zelf prima uit komt. Zo niet, maak dan een topic aan (op de juiste plek) waar je gericht vraag op wat nog niet duidelijk is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.