Laptop sinds freezed sinds kort zomaar na een tijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Sinds een paar dagen freezed mijn laptop na een tijd soms 20 minuten na het opstarten soms na 4uur maar als die freezed kan ik niks meer doen en de enige oplossing is dan dat ik het moet uit moet gaan zetten met de power knop.. Mijn vraag is waar kan dit aan liggen en zou ik dan iets moeten gaan vervangen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Ik heb geprobeerd de drivers te updaten maar dat heeft geen resultaat opgeleverd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag worden onze glazen bollen gewassen, dus niemand die erin gaat kijken.
Merk, type, en hoe oud wil ook wel eens helpen. Stof in de koeling of droge koelprut?
Vast wel iemand die je verder kan helpen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een toshiba c70 a 15g ~3jaar oud.
Waar zou ik dan die koelprut kunnen vinden?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, met koelprut bedoelde ik koelpasta tussen processor en koeling.
Had wat duidelijker kunnen zijn.
Ik weet niet of dat direct de oplossing is maar hier in huize Murdy al eens zo'n ding gehad met soortgelijk probleem, jawel, een toshiba. Heb het ding uit elkaar gehaald en alle stof er uit geblazen en van nieuwe koelpasta voorzien.
De klacht was weg.
Of het voor jou ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
Temperaturen van de laptop zijn goed? Wat zeggen je logboeken?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Doe anders eens een aantal hardware testjes via de bios.
Het kan nu van alles zijn maar als je hardware goed is dan ligt het dus aan de software.
Geheugen wat niet goed meer is kan dit bijvoorbeeld ook veroorzaken.

Maar je geeft aan sinds een paar dagen dus heb je onlangs iets gedaan of geïnstalleerd (Windows updates / viruscanner?).

Je zal toch zelf wat zaken moeten controleren of testen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat twee posters hierboven al zeggen, probeer dat eerst, kan heel nuttig zijn om dingen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie ook een programma om tempraturen te meten? En waar zou ik die logboeken kunnen vinden? Onlangs wel updates geïnstalleerd dus daar ga ik even achteraan. Heb ook gezien dat mensen in de BIOS gingen kijken maar helaas kan ik die niet tevoorschijn krijgen als ik f1/f2/f8/esc of met de fn knop ingedrukt met een van die mogelijkheden.
Alvast bedankt voor de hulp :)

ben trouwens ook vergeten om te vermelden als die freezed en ik heb muziek aan dan veranderd het in een raar geluid

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 15:00 ]

Pagina: 1