Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Workstation voor virtual tours

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelf ben ik ook in de markt voor een knap workstation. Ik kom van MacOS en ik werk sinds 14 dagen op een afgetopte Dell XPS laptop met Windows 10. Dit bevalt beter dan ik had verwacht, en smaakt naar meer.

Daar ik eerst op een iMac en Macbook combinatie werkte, is de XPS laptop een mooi project om weer eens in de Windows te duiken. Voor onderweg / keukentafel prachtig. Als ik echter wat meer rekenkracht wil, ben ik door de bomen het bos kwijt. Als die processors, SSD's. Ik ben te lang uit de materie geweest dus zal mij eerst moeten verdiepen in het huidige hardware veld. Ik vind de AMD ontwikkelingen interessant.

Goed: ik werk als fotograaf met Phase One Capture One Pro en veel batches met tif-bestanden van 120+ MB/stuk. Daarnaast werk ik met Affinity Photo. Ik fotografeer veel voor virtual tours. Batches verwerken en renderen met Kolor Autopano Giga en Panotour Pro.

Naast fotograferen wil ik meer met videomontages gaan werken. Daarvoor wil ik gaan werken met Davinci Resolve Studio.

Data opslag, rekenvermogen en GPU(s?) lijken mij belangrijk. Uiteraard een knap scherm met minstens UHD resolutie. Verder ben ik vooral benieuwd naar wat er wordt genoemd. Een budget van 3500 - 4000 is niet te veel.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Als ik jou was zou ik naar een gerenommeerde pc winkel gaan en daar om een voorstel vragen.

Wil je advies hier, lees dan eerst eens DAA beleid en pas dan je topicstart aan.