Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

chromebook advies (of laptop dan toch maar?)

Pagina: 1
Acties:

• standy
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-03-2024
Even een kort overzicht over mijn specifieke vraag, de andere vragen worden hieronder ook vermeld.
Ik zit vooral te twijfelen tussen een laptop en een chromebook. Een chromebook spreekt me aan omdat het licht, klein en handig lijkt, de prijs is meestal ook een pluspunt. Maar licht grafisch werk is ook nodig. Ik weet echter dat een chromebook geen programma's kan downloaden en enkel via apps werkt. Ik zocht ondertussen wel al alternatieven van illustrator en photoshop op, en ik kwam uit bij apps zoals Pixlr, Photopea, Gimp, Psykopaint, Gravit Designer, Vectr en nog enkele andere.
Ook Chrome remote desktop lijkt me een oplossing, mijn desktop is zwaar genoeg op programma's als photoshop etc makkelijk te draaien, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Ik weet wel niet of apps draaien hiervoor een slimme manier is, graag zo ik wat bedenkingen en ervaringen horen hiervan.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou graag kunnen browsen, tekstverwerking doen en licht grafisch (non-professioneel) werk (o.a. affiches, logo's, fotobewerking,..

Wat is je budget?
Zo laag mogelijk! Het toestel zou enkel en alleen voor mijn werk zijn, dus ik wil er niet veel aan spenderen. 300 a 400 zou ideaal zijn, 500max als het over een laptop gaat.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het toestel zou gebruikt worden op mijn werk waar hij in principe telkens via stroom kan gebruikt worden, maar lange accuduur is wel een optioneel pluspunt. Een scherm van 15inch vind ik dan ook te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt op zich niet veel uit, Dell, Acer, HP, Lenovo lijken me de meest courante.
Ik bekeek al de Lenovo N23 bij een handelaar in m'n buurt, geen idee of dat een goed toestel is, ik weet dat volgens LAA gevraagd wordt zelf research te doen, maar mijn grootste twijfel zit dus echter nog tussen het kiezen van chrombook vs laptop.

Ik hoop dat ik hier op het juiste subforum post, het is de eerste keer dat ik zelf iets post, dus vergeef me als ik een rookie mistake maakte.

Vriendelijk bedankt alvast om de tijd te nemen om dit te lezen en eventueel te antwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door standy op 21-08-2017 13:51 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

standy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:39:
Wat is je budget?
Zo laag mogelijk! Het toestel zou enkel en alleen voor mijn werk zijn, dus ik wil er niet veel aan spenderen. 300 a 400 zou ideaal zijn, 500max als het over een laptop gaat.
Poeh... Zelfs 500,- e is lastig met jouw wensen.
Voor een beetje photoshop denk ik snel aan 1080p mat ips paneel + 8gb ram + de rest... Maar dat is ee utopie.

Waarom betaald jouw baas trouwens de laptop niet of doet hij in ieder geval een bijdrage?
Als ik zou moeten werken op een Chromebook a 200 of een ietwat stevig systeem a 2000, dan heb ik die 1800e duurdere PC binnen de kortste keren terugverdiend

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• standy
Dankjewel voor je reactie,

Zoals ik zeg is het licht grafisch werk. Als in 5tal logo's of degelijke affiches per jaar. Voor de rest is het wekelijks een kleine affiche waarvan de verwachtingen eigenlijk in word liggen.(maar ik doe het liefst iets beter dan word)
Mijn werkgever kocht vorig jaar een laptop aan voor mij en alle (4) andere collega's samen. Deze mag nooit meegenomen worden naar huis en daarom kijk ik voor een persoonlijk toestel.
Dus 1080p 8 Gig ram is voor mijn gebruik Overkill.
Mijn vraag was vooral of een chromebook apps makkelijk kan draaien en eventueel die remote acces kan gebruiken moest ik Photoshop nodig hebben.
En zo ja. In welke richting kijk ik dan best uit naar chromebook.

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Verre van ideaal op een Chromebook lijkt me, geen ervaring mee though. Kijk eens bij refurbished laptops of tweede kansjes bij de verschillende webshops. Misschien dat je zo wat meer uit je budget kunt halen ipv jezelf te beperken met een Chromebook.

• standy
Dankjewel voor je reply.

Een refurbished toestel of 2e hands wil ik niet. Ik weiger principieel gewoon om er veel aan uit te geven. Jammer dat ik geen mensen hier vind die er wel al ervaring mee hebben.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

standy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:49:
Jammer dat ik geen mensen hier vind die er wel al ervaring mee hebben.
Je wensen zijn ook gewoon niet realistisch
- een ssd is gewoon een musthave. Met een paar adobe progs + bronmateriaal zit je al snel op, of een 256 ssd of een 128 ssd + hdd
- ips is een musthave ivm photoshop

Daar ga je al.... Hebben we resolutie, ram, CPU etc etc. nog niet eens meegenomen in de criteria
Ik weiger principieel gewoon om er veel aan uit te geven
Dan zal je flink moeten sleutelen aan je wensen

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 22-08-2017 02:36 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

standy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:49:
Dankjewel voor je reply.

Een refurbished toestel of 2e hands wil ik niet. Ik weiger principieel gewoon om er veel aan uit te geven. Jammer dat ik geen mensen hier vind die er wel al ervaring mee hebben.
2de kansjes zijn niet perse tweede hands maar geretourneerde laptops vanuit web bestellingen. Recht van retour, mensen die zich bedenken enz. Vaak staat erbij vermeldt wat er mee aan de hand is (verpakking open, onbeschadigd bijv.)

In any case, ik denk echt niet dat je je wensen voor elkaar gaat krijgen met een chromebook. Wellicht dat een adobe creative cloud abbonement je specificaties omlaag kunnen gooien maar nogmaals, geen ervaring mee.

• standy
Ik heb alsook nu op Reddit gepost en gevraagd en daar antwoord op gekregen. Ik denk dat het ofwel verkeerd geformuleerd was hier van mij of wel het verkeerd opgevat werd.
Programma's als Photoshop hoef ik dus niet, in het algemeen hoef ik geen enkele programma's. Nieuwe chromebooks kunnen apps vergelijkbaar met word/Photoshop/illustrator draaien zonder dat ze daar rekenkracht voor nodig hebben + alles wordt in de cloud opgeslagen.
Die gratis apps kunnen nagenoeg alles aan wat ik verwacht van een licht grafisch programma. Moest ik toch nood hebben aan Photoshop of illustrator kan ik blijkbaar via een remote acces app connecten naar mijn desktop en zogezegd Photoshop gebruiken via mijn desktop.
Dit alles ga ik nu testen en uitproberen via de chrome browser.
Toch bedankt om de tijd te nemen om mijn vraag te lezen.
Vriendelijke groeten

• gast2012
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09-2022
In Computeridee 18-2017 stond een reportage over gebruik met een Chromebook en Android Apps
hier wat screenshots:
https://postimg.org/image/8oq32xayb/

Hier kan je ook nog vragen stellen:
CR2032 in "Chromebooks wat denken we ervan?"

Chromebook vergelijk:
https://computertotaal.nl...hromebook-van-dit-moment/

en een betaalbare laptop met een batterijduur van 11 uur:
http://folder.bcc.nl/bcc-...efolder&utm_medium=folder
Pagina: 1