Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw Desktop Gaming systeem voor 1080p. BUDGET: 1500,-

Pagina: 1
Acties:

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-10 13:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primaire doel van de PC is gaming. Hiervoor heb ik 2 monitoren met beide een iets andere resolutie. Daarom gebruik ik 1 monitor voor gaming en de andere voor guides, videos, chats, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1500,- maar als dat niet nodig is, dan liever voor minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen onderdelen worden overgenomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een sterke voorkeur voor Ryzen 5 of 7 en een GTX 1070. De rest van de onderdelen zijn flexibel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energie verbruik is leuk, maar geen prio. Ik wil wel graag een redelijk stille PC. Bij intensief gebruik mag je natuurlijk wel iets horen, maar het moet niet storen. Bij licht gebruik, zoals videos kijken, browsen, mailen, etc, wil ik (bijna) niks horen

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Voornaamste vraag die ik heb, AMD Ryzen 5 of 7? Het scheelt ongeveer 100 euro.
Games die ik voornamelijk speel: League of Legends, Total War: Warhammer en CIV 6.
Welke kast is het beste? De Fractal Design Define S lijkt mij goed.
Hij moet er een beetje strak uit zien en stil zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1Asus Prime B350-Plus€ 89,-€ 89,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 446,49€ 446,49
1Fractal Design Define S€ 77,50€ 77,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 129,95€ 129,95
1Corsair CS550M€ 70,-€ 70,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,50€ 163,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.178,39

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Voor 1080p heb je geen GTX 1070 nodig, zeker niet met de games die jij noemt. Een GTX 1060 volstaat prima op die resolutie. Scheelt je ook weer wat geld.

Ik zou wel een andere voeding kiezen. Als je 550 Watt wil hebben kies dan liever voor de Corsair RMx serie.

[ Voor 26% gewijzigd door CMD-Snake op 21-08-2017 13:21 ]

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 21:29

Da Rock

DevOps

CMD-Snake schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:20:
Voor 1080p heb je geen GTX 1070 nodig, zeker niet met de games die jij noemt. Een GTX 1060 volstaat prima op die resolutie. Scheelt je ook weer wat geld.

Ik zou wel een andere voeding kiezen. Als je 550 Watt wil hebben kies dan liever voor de Corsair RMx serie.
Precies dit. _/-\o_

Ook als je een stille case wilt, zou ik voor de Corsair Carbide 100R Silent gaan, deze ondersteund alleen geen waterkoeling in de toekomst. Ook zou ik lekker voor de Ryzen 5 gaan, dit is meer dan voldoende.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
CMD-Snake schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:20:

Niet helemaal mee eens. Als je de meest recente games nu voluit wil spelen op 1080p en er over 2-3 jaar weer een nieuwe GPU in gooit voor de meest recente games van dan, dan ja. Wil je zeker 5 jaar niet meer omkijken naar je build en alles wat uitkomt nog minimaal tegen high aan kunnen spelen is een 1070 absoluut geen verkeerde keuze. Mooiste middeneweg zou een RX580 zijn, maar die zijn nou eenmaal beroerd te krijgen op het moment...

Voeding heb je volkomen gelijk in. De RMx of whisper van bitfenix zijn kwalitatief veel beter en zeker de meerprijs waard.

Kast: mja, niet zo dat de define luidruchtig is. Blijft een kwestie van afwegen tussen looks en stilte..

[ Voor 12% gewijzigd door kgd92 op 21-08-2017 13:35 ]

• Xanthian
Da Rock schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Precies dit. _/-\o_

Ook als je een stille case wilt, zou ik voor de Corsair Carbide 100R Silent gaan, deze ondersteund alleen geen waterkoeling in de toekomst. Ook zou ik lekker voor de Ryzen 5 gaan, dit is meer dan voldoende.
Ryzen 5 lijkt mij inderdaad de betere keuzes.
Mooie vergelijking op de website trouwens.
Klinkt goed, vooral de GTX 1060 lijkt wel geschikt voor mijn wensen als die iets stiller is dan de 1070.
Ik ga het allemaal nog eens uitgebreid bekijken en lezen.
kgd92 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:33:
[...]

Niet helemaal mee eens. Als je de meest recente games nu voluit wil spelen op 1080p en er over 2-3 jaar weer een nieuwe GPU in gooit voor de meest recente games van dan, dan ja. Wil je zeker 5 jaar niet meer omkijken naar je build en alles wat uitkomt nog minimaal tegen high aan kunnen spelen is een 1070 absoluut geen verkeerde keuze. Mooiste middeneweg zou een RX580 zijn, maar die zijn nou eenmaal beroerd te krijgen op het moment...

Voeding heb je volkomen gelijk in. De RMx of whisper van bitfenix zijn kwalitatief veel beter en zeker de meerprijs waard.

Kast: mja, niet zo dat de define luidruchtig is. Blijft een kwestie van afwegen tussen looks en stilte..
De vraag is ook hoe goed de Ryzen 5 is over 5 jaar. En wat voor monitoren ik dan gebruik.
Over een jaar of 3 neem ik waarschijnlijk toch nieuw monitoren maar de vraag is wat er dan komt.

Toch denk ik dat de 1060 ook wel voldoende is.

€150,- is een leuke besparing op de videokaart maar an sich

Wat de kast betreft, het is mij om het even. Ik vind de Define wel erg mooi. En echt luid is hij ook niet denk ik.

Bedankt voor jullie feedback allemaal.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Xanthian schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Ryzen 5 lijkt mij inderdaad de betere keuzes.
Mooie vergelijking op de website trouwens.

[...]

Klinkt goed, vooral de GTX 1060 lijkt wel geschikt voor mijn wensen als die iets stiller is dan de 1070.
Ik ga het allemaal nog eens uitgebreid bekijken en lezen.

[...]

De vraag is ook hoe goed de Ryzen 5 is over 5 jaar. En wat voor monitoren ik dan gebruik.
Over een jaar of 3 neem ik waarschijnlijk toch nieuw monitoren maar de vraag is wat er dan komt.

Toch denk ik dat de 1060 ook wel voldoende is.

€150,- is een leuke besparing op de videokaart maar an sich

Wat de kast betreft, het is mij om het even. Ik vind de Define wel erg mooi. En echt luid is hij ook niet denk ik.

Bedankt voor jullie feedback allemaal.
Als jij een glazen bol hebt zou ik hem graag lenen en zal ik direct antwoord geven op bovenstaande vragen ;)

Ik verwacht in ieder geval dat je met de Ryzen en 16gb ram nog zeker een paar jaar vooruit kunt.
De GTX 1060 zal logischerwijs het eerste aan vervanging toe zijn. Je kunt hiermee zeker nog wel even doorrammen op 1080p maar mocht je over een x aantal jaar GTA VI op 1440p willen spelen dan raakt de 1060 waarschijnlijk lichtelijk in paniek :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 21:29

Da Rock

DevOps

Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Als jij een glazen bol hebt zou ik hem graag lenen en zal ik direct antwoord geven op bovenstaande vragen ;)

Ik verwacht in ieder geval dat je met de Ryzen en 16gb ram nog zeker een paar jaar vooruit kunt.
De GTX 1060 zal logischerwijs het eerste aan vervanging toe zijn. Je kunt hiermee zeker nog wel even doorrammen op 1080p maar mocht je over een x aantal jaar GTA VI op 1440p willen spelen dan raakt de 1060 waarschijnlijk lichtelijk in paniek :)
In feite zou het in jouw optiek, al sneller aan vervanging toe zijn, elke week staan er weer nieuwere hardwaretjes :9

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tegenwoordig vervang je de videokaart toch als eerst. Qua CPU vallen de ontwikkelen best mee, die gaan tegenwoordig best lang mee. Dat was vroeger wel anders.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:36
Was de MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G niet de gene die het minst geluid produceerde?

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:47
Xanthian schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:56:

De Define S is een erg fijne kast en met name als je de niet-window versie neemt heel erg stil. De panelen zijn voorzien van isolatiemateriaal. De bouwkwaliteit is prima en het bouwen van de pc is erg makkelijk in deze kast.

• Xanthian
Ik heb de keuze gemaakt voor de Define S kast.
Gewoon omdat kabel management goed geregeld is en isolerende zijpanelen heeft.

Verder toch besloten om de GTX 1070 Windforce van Gigabyte te kopen.
Ik ben namelijk ook van plan om mijn monitor te upgraden naar 1440p begin volgend jaar.

De nadelen van die kaart zoals geen LED, plastic body, etc zijn allemaal niet van toepassing in een dichte kast. Bovendien wordt hij als erg stil beschreven wat ik graag wil. Bij heavy load mag er natuurlijk wel wat geluid zijn, maar dat stoort namelijk toch niet zo bij gamen.

Wel de voeding gekocht voor 550 watt want anders trekt de videokaart het misschien niet.

Binnenkort maar weer lekker knutselen. Tijd geleden dat ik een hele PC in elkaar heb gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Xanthian op 24-08-2017 08:34 ]

Pagina: 1