Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 16:03
Hi,

Ik hoop dat ik in de juiste subforum zit anders hoor ik het graag.

Ik heb een Fractal Design Define R5 met een Corsair H100i V2 AIO koeler.
Ik heb begrepen dat ik met de Corsair link software kan meten hoe warm mijn CPU is en een fan speed profiel kan instellen. Wat ik liever wil is dat de fan speed automatisch reageert als de temperatuur oploopt.

Omdat ik nog een Lamptron Touch fan controller heb liggen wil ik deze gaan instellen.
Bij deze controller zitten temperatuur sensoren die ik dan zou moeten bevestigen in de kast op meerdere plaatsen.

Ik wil een temperatuur sensor plaatsen op of bij

Tussen de fan en de radiator. De fan blaast door de radiator naar buiten. Als de temperatuur in de radiator stijgt gaat de ventilator harder draaien.

Op de behuizing van de ventilator op mijn videokaart (MSI R9 200).
Als de temperatuur stijgt gaat de radiator er naast harder blazen om koele lucht te blazen.

Het lastige voor mij in dit verhaal is waarmee kan ik dit bevestigen. Via google gezocht en veel artikelen gevonden waar het niet te plaatsen zoals direct op de CPU e.d. en adviseert men tape maar niet welke.
Het liefste zou ik dit plakken met een tape die tegen warmte kan en sterk genoeg is.

Bedankt voor de reacties

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
In heb ook een lamptron fancontroller met temperatuur sensoren, bij mijn weten kan je met die 3 sensoren enkel de temperatuur uitlezen en niet warmte gestuurd controleren op de controller zelf.

Dus welke van lamptron heb jij ?

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:41
Ik denk aan thermisch plakband

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Dat plakt aan 2 kanten volgens mij. Ik denk dat plakband dat aan 1 kant plakt dan een betere oplossing is toch? Waarom moet het thermisch zijn? Als ik de probe laat uitsteken lukt het toch ook? Het plakband houd dan de draad op zijn plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
Omdat de sensor goed contact moet maken met het oppervlakte wat warm word. Anders krijg je geen goede meting. Je moet hem ook zo dicht mogelijk bij het warmste punt plaatsen. Anders meet je niet goed. Bijvoorbeeld tussen fan en radiator meet je vooral de temp van de lucht die de fan blaast. Als je hem ergens achteraan tussen de lamellen van de radiator plakt dan meet je de warmte van de radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
.Maarten schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:59:
Omdat de sensor goed contact moet maken met het oppervlakte wat warm word. Anders krijg je geen goede meting. Je moet hem ook zo dicht mogelijk bij het warmste punt plaatsen. Anders meet je niet goed. Bijvoorbeeld tussen fan en radiator meet je vooral de temp van de lucht die de fan blaast. Als je hem ergens achteraan tussen de lamellen van de radiator plakt dan meet je de warmte van de radiator.
SUPERTIP, dankjewel
maar dan nog is dubbelzijdig niet nodig toch?
Pagina: 1