Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop voor (4k) videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 11:27
Hey tweakers,

Ik wil graag een computer samenstellen voor voornamelijk (4k) video-bewerking (Premiere & After Effects). Een keer spelletje on the side is nooit verkeerd, maar absoluut niet de hoofdmoot. Nou ben ik zelf volledig leek op het gebied van bouwen en ik kwam deze site tegen. Om maar gelijk naar de vragen te springen. Is deze samenstelling een goede kwaliteits/prijs-verhouding om komende jaren vooruit te komen of is er een efficiëntere setup te verzinnen? En zouden jullie hier bestellen af/aanraden zoals het er uit ziet?

Ik was niet van plan over te klokken, omdat ik van tweaken amper verstand heb, ik wil rond de 1250,- zitten inclusief windowslicentie voor de desktop. Scherm valt erbuiten. Ik heb over het algemeen het idee dat ik met Intel beter zit voor het werken met Adobe CC.

Zo veel mogelijk Bang for Buck is hierbij dus de uitgang. Stel dat ik iets meer zou moeten betalen, maar daarmee relatief een veel sterker systeem zou hebben, dan is dit dus belangrijk.

De volgende setup voor €1.282,-

Corsair 100R Silent Edition
Intel Core i5-7600K 3,8GHz
Fluisterstil (Cooler Master Hyper 412S)
Asus H110M-R
Crucial 24GB DDR4-2133
NVIDIA GTX 1050Ti 4GB
525GB SSD Crucial MX300
Geheugenkaartlezer
Standaard geluidskaart
1Gbit netwerkkaart
500 Watt Cooler Master
Windows 10 Home incl. Installatie
4 jaar Volledige Garantie (GRATIS)

Hier samengesteld: https://pc-samenstellen.n...ellen/multimedia-computer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

24GB is zonde geld; ik zou meteen voor 32GB RAM gaan. Waarom? Omdat je een single SATA storage erin zet en hiermee een redelijke bottleneck kan creeeren als je veel/groot wil editen; dan heb je meer aan wat RAM erbij.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler€ 449,55€ 449,55
1MSI B350 PC Mate€ 83,01€ 83,01
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 174,49€ 174,49
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 53,95€ 53,95
1be quiet! Pure Rock€ 32,50€ 32,50
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-32GVR€ 262,-€ 262,-
1Corsair CX450M€ 50,-€ 50,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,50€ 163,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.269,-

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DeKoetsier
Dankjewel @MAX3400 voor je tip, die zijn waardevol. Voor de rest dus een goede setup en tevens prijs bij die site? Want ik zat ook te denken aan + 1000gb harddisk ernaast, ipv. extra geheugen. (Maar heb al meerdere TB backups/schijven waar ik veel vanaf werk.)

@Switchie Is die veel sterker dan? En kan je enige argumentatie geven waarom ik daar voor zou moeten gaan? Zit ook nog geen licentie bij namelijk.

Verwijderd

DeKoetsier schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:56:
Hey tweakers,

Ik wil graag een computer samenstellen voor voornamelijk (4k) video-bewerking (Premiere & After Effects). Een keer spelletje on the side is nooit verkeerd, maar absoluut niet de hoofdmoot. Nou ben ik zelf volledig leek op het gebied van bouwen en ik kwam deze site tegen. Om maar gelijk naar de vragen te springen. Is deze samenstelling een goede kwaliteits/prijs-verhouding om komende jaren vooruit te komen of is er een efficiëntere setup te verzinnen? En zouden jullie hier bestellen af/aanraden zoals het er uit ziet?

Ik was niet van plan over te klokken, omdat ik van tweaken amper verstand heb, ik wil rond de 1250,- zitten inclusief windowslicentie voor de desktop. Scherm valt erbuiten. Ik heb over het algemeen het idee dat ik met Intel beter zit voor het werken met Adobe CC.

Zo veel mogelijk Bang for Buck is hierbij dus de uitgang. Stel dat ik iets meer zou moeten betalen, maar daarmee relatief een veel sterker systeem zou hebben, dan is dit dus belangrijk.

De volgende setup voor €1.282,-

Intel Core i5-7600K 3,8GHz
Asus H110M-R
Crucial 24GB DDR4-2133
NVIDIA GTX 1050Ti 4GB
525GB SSD Crucial MX300
Geheugenkaartlezer
Standaard geluidskaart
1Gbit netwerkkaart
500 Watt Cooler Master
Windows 10 Home incl. Installatie

Hier samengesteld: https://pc-samenstellen.n...ellen/multimedia-computer
Let wel op dat het gekozen moederbord waarschijnlijk een bios-update nodig heeft.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DeKoetsier schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:57:
@Switchie Is die veel sterker dan? En kan je enige argumentatie geven waarom ik daar voor zou moeten gaan? Zit ook nog geen licentie bij namelijk.
Licentie is een paar tientjes. Maar je hebt gelijk. Het komt er nog wel bovenop.

Of mijn systeem krachtiger is? Ja, en niet zo'n beetje ook. Maar voel je vrij de benchmarks erbij te pakken :)

Eerste de beste youtube filmpje dat ik vind:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B6mvOF1SM0MitJ4r7ZJCfONW/full.png

Daarnaast heeft "mijn" lijstje zowel meer als ook sneller geheugen, een (op papier) stillere koeling en sowieso een kwalitatief betere voeding.

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 21-08-2017 13:23 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• DeKoetsier
Kijk, dat zijn beste verschillen, bedankt. Alleen prijs gaat natuurlijk wel flink omhoog (in de buurt van i7 7700K). Dan ben ik ook wel geïnteresseerd in de volgende setup voor 1209,- (excl licentie maar INCL 32 gb ram, wel iets zwakkere GPU)

AMD Ryzen 5 1600X 3,6GHz
Asus Prime B350M-A
Crucial 32GB DDR4-2133
MSI AMD Radeon RX 460 2GB
525GB SSD Crucial MX300
1Gbit netwerkkaart
500 Watt Cooler Master
Standaard geluidskaart
Nee, laat mijn PC standaard.

[ Voor 90% gewijzigd door DeKoetsier op 21-08-2017 13:33 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DeKoetsier schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:24:
Kijk, dat zijn beste verschillen, bedankt. Alleen prijs gaat natuurlijk wel flink omhoog (in de buurt van i7 7700K). Dan ben ik ook wel geïnteresseerd in de volgende setup voor 1209,- (excl licentie maar INCL 32 gb ram)

AMD Ryzen 5 1600X 3,6GHz
Asus Prime B350M-A
Crucial 32GB DDR4-2133
MSI AMD Radeon RX 460 2GB
525GB SSD Crucial MX300
1Gbit netwerkkaart
500 Watt Cooler Master
Standaard geluidskaart
Nee, laat mijn PC standaard.
Dus we zijn voor Jan *** ons best aan het doen om jou goed op te weg te helpen?
Zeg dat dan meteen. Kunnen we ons de moeite namelijk besparen :)

• DeKoetsier
haha, zeer zeker niet.

Zoals je zag in mijn TS heb ik niet de know-how om zo'n bak in elkaar te timmeren. (Jouw voorbeeld zou ideaal zijn als ik dit wel kon. Maar wellicht moet ik op zoek gaan naar iemand die dit wel kan voor me.) Dus mijn vragen worden op deze manier absoluut beantwoord en heb ik mijn idee herzien (Intel is niet beter dan AMD voor renderen), blijkbaar is 32gb zeker beter dan 24gb (prijs/kwaliteit) en zijn licenties veel goedkoper te regelen.

ps. zie inderdaad (vanuit eerdere BBG) dat hoger clock-rate van RAM bij RIZEN wel meer winst behaald. Dus de optie om iemand anders ervoor in te schakelen, wordt steeds verleidelijker.

Bedankt allen al so far!

[ Voor 33% gewijzigd door DeKoetsier op 21-08-2017 13:54 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DeKoetsier schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:44:
haha, zeer zeker niet.

Zoals je zag in mijn TS heb ik niet de know-how om zo'n bak in elkaar te timmeren. (Jouw voorbeeld zou ideaal zijn als ik dit wel kon. Maar wellicht moet ik op zoek gaan naar iemand die dit wel kan voor me.) Dus mijn vragen worden op deze manier absoluut beantwoord en heb ik mijn idee herzien (Intel is niet beter dan AMD voor renderen), blijkbaar is 32gb zeker beter dan 24gb (prijs/kwaliteit) en zijn licenties veel goedkoper te regelen.

ps. zie inderdaad (vanuit eerdere BBG) dat hoger clock-rate van RAM bij RIZEN wel meer winst behaald. Dus de optie om iemand anders ervoor in te schakelen, wordt steeds verleidelijker.

Bedankt allen al so far!
Het komt ietwat raar over dat ik een suggestie doe en op jouw verzoek beargumenteer.
Maar jij direct daaronder aangeeft interesse te hebben in een compleet ander systeem.
Waar doe ik het dan voor?

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:47

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

@DeKoetsier Je kan natuurlijk @Switchie 's systeem natuurlijk bij 1 winkel bestellen en deze door hun in elkaar laten zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door XTREEMRaGE op 21-08-2017 14:11 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• DeKoetsier
Feit is dat jullie me geholpen hebben en dat zelfs Switchie's voorgestelde setup bij een maat van me is voorgesteld om in elkaar te bouwen.

Nogmaals bedankt.

[ Voor 52% gewijzigd door DeKoetsier op 21-08-2017 14:15 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DeKoetsier schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:13:
Feit is dat jullie me geholpen hebben en dat zelfs Switchie's voorgestelde setup bij een maat van me is voorgesteld om in elkaar te bouwen.

Nogmaals bedankt.
Voorstellen? Afdwingen die bende! :P

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:47

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

@DeKoetsier
Je kan bijvoorbeeld alles bestellen bij "een" Azerty en het door hun in elkaar laten zetten, let wel dit kost geld, maar in de meeste gevallen zit er wel garantie erbij en testen zij het systeem. Dus mocht je systeem het na een aantal maanden het niet meer doen of iets dergelijks, kan je het opsturen en zoeken zij het uit.

Zelf in elkaar zetten is natuurlijk leuker :).

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• DeKoetsier
Heren, ik weet genoeg. Graag iedereen bedankt!

Ik ga voor Switchie's setup. (Enige wijziging die ik misschien nog doe is een de R5 1600x ipv de R7 1800x en met die besparing andere upgrade)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm als je flink wil video bewerken zou ik dat niet doen. Bespaart wel iets met je levert ook veel in. Ga dan hier voor:
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler

Iets langzamer maar wel lekker flink goedkoper.

youtube.com/@hisrep

• DeKoetsier
Ik heb de set van @Switchie nu hier liggen (met de 1700x zoals @DeNachtwacht aanraadde). Aangezien de Ripjaws langdurig (10+ dagen) niet geleverd konden worden, ben ik voor deze gegaan. Die blijken alleen niet compatibel te zijn volgens deze lijst.
Nu ben ik alsnog van plan om voor de Ripjaws te gaan 8)7 alleen zie ik die ook niet terug op de compatibiliteits-lijst.
Moet ik dan geen andere kopen? Aangezien Azerty mij meldde:
"De Ryzen Cpu’s zijn dusdanig gevoelig voor geheugen dat indien deze niet op de lijst staan ze ook niet gaan werken."

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm even testen kan geen kwaad. Ik weet dat het in principe normaal gesproken wel werkt, mobo fabrikanten testen maar heel weinig geheugen fysiek op het moederbord. In 9 vd 10 gevallen werkt het dan wel gewoon. Maar als azerty zo stellig is zou het idd bij Ryzen weleens anders kunnen zijn...

youtube.com/@hisrep

• DeKoetsier
Ik ben er even wat dieper in gedoken. Maar degene die ik nu heb liggen, daarvan staat het 16gb (2x8) kitje wel op de lijst van Corsair zelf maar niet de 32gb kit (2x16). http://www.corsair.com/en-us/landing/ryzen

Is deze dan ook te gebruiken? Ik ga het komende week proberen, maar als ik op voorhand al weet dat het niet werkt, kan ik het gelijk terugsturen en de juiste bestellen.

Bedankt voor alle hulp en tijd lui!

[ Voor 24% gewijzigd door DeKoetsier op 24-08-2017 11:35 ]

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn huisgenoot heeft die 2x16GB kit draaien op een Asus Prime B350-Plus, werkt prima hoor.

• DeKoetsier
En op hoeveel mhz draait hij stock? Lees namelijk veel over frequentie problemen over veel lager geclockt standaard. 3000 wordt 2100 en dergelijke. Dan kan ik net zo goed 2400 variant (gesupport) nemen, correct?

Ik wil namelijk een zo stabiel mogelijk systeem, zonder overclock oid waar ik toch te weinig kaas van heb gegeten.

[ Voor 3% gewijzigd door DeKoetsier op 24-08-2017 12:54 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Dat ga je uitvinden als je het probeert, ik heb zelf 2x8 @ 3200 van Corsair en die draait gewoon op 3200MHz zonder enige problemen icm met mijn 1700. Mijn neefje heeft het zelfde RAM en ook bij hem werkt het gewoon.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• DeKoetsier
Goed, ik hou het hierbij. Ik ben hier bij sommige niet echt aan het juiste adres wanneer ik aangeef dat ik zelf geen kennis heb om meerdere dingen 'uit te proberen'. Ik ben opzoek naar zekerheid en een stabiel systeem, vandaar dat ik advies vraag voor die zekerheidjes, zodat ik mijn werk zometeen gelijk door kan zetten.

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Pagina: 1