• Rcc93
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:20
Beste medetweakers,

Voor op m’n werk ben ik op zoek naar een oplossing om twee zalen met een livestream met elkaar te verbinden. We hebben soms in de ene zaal weleens een lezing en als het druk is willen we een videoverbinding naar de andere zaal kunnen leggen. Ik wil graag zowel de spreker als de slides in de andere zaal laten zien. Het gaan om ongeveer 10 evenementen per jaar.

Ik heb nagedacht over een camera met een lange sdi kabel naar de andere zaal en deze kabel daar op de beamer aan te sluiten. De slides zou ik dan met iets als teamviewer kunnen streamen. Het lastige is dat je dan twee signalen naar 1 beamer moet sturen of moet gaan werken met twee beamers.

Een andere oplossing die misschien zou kunnen werken is Infiniscene. Ik ben momenteel aan het uitzoeken of dat zou kunnen werken.

Hebben jullie nog tips of ideeen? Heb geprobeerd van de zoekfunctie gebruikt te maken maar niet echt een antwoord gevonden. Misschien goed om te vermelden dat we een snel bekabeld en draadloos net werk hebben liggen. Misschien zijn er ook hardware matige oplossingen?

Bedankt voor jullie hulp

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:19

P_Tingen

omdat het KAN

Gewone standaard communicatiesoftware? Wij gebruiken Microsoft Lync (tegenwoordig heet dat Skype dacht ik) en daar kan dit mee. Anders misschien iets als Teamviewer?

... en gaat over tot de orde van de dag

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om de HDMI-out van de bestaande pc / laptop met een splitter op te delen, dan met uitgang 1 naar beamer 1, met uitgang 2 (eventueel via HDMI>UTP>HDMI oplossing) naar zaal 2. Dan heb je in ieder geval de slides e.d. opgelost.

Audio op eenzelfde wijze; de bron opdelen, en naar 2 installaties laten gaan (analoge audio heeft als voordeel dat je veel langere afstanden kan overbruggen; hoef je dus niet via UTP oid over te zetten)

Resteert dus nog de spreker zelf; daar zal dus een camera op moeten komen te staan, en in zaal 2 moet dat beeld weer worden getoond. Zelfde concept dus als beamer-setup.

Gaat al met al dus wel wat kosten vrees ik; denk dat je al gauw 500,- verder bent om alleen alle signalen van ruimte A in ruimte B te dupliceren.

iRacing Profiel

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-01 09:18
P_Tingen schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:31:
Gewone standaard communicatiesoftware? Wij gebruiken Microsoft Lync (tegenwoordig heet dat Skype dacht ik) en daar kan dit mee. Anders misschien iets als Teamviewer?
Ja en ze veranderen in september weer van naam hoorde ik op TWiT |:(

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb destijds gebruik gemaakt van RTMP streaming server (nginx plugin) en vervolgens streamen met OpenBroadcasterSoftware. Met VLC zou je eventueel verbinding kunnen maken met de RTMP server om zo de stream te kunnen openen.
Als ik me goed herinner kan je met VLC ook streamen.

[ Voor 10% gewijzigd door com2,1ghz op 21-08-2017 16:12 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 15:08
Audio met 2 conference telefoons?
Beeld via de beamer.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Rcc93
Yes, ga jullie tips even allemaal op het gemakje bekijken. Budget is niet echt een groot probleem, 2000 euro uitgeven is opzich mogelijk. Ben op zoek naar de meest eenvoudige oplossing zodat iedereen hem kan gebruiken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tussenmuur er uit en deelbare muur of flexibel scherm er tussen? Oplossing hoeft niet perse elektronisch te zijn natuurlijk.
Wil je dat toch: kabels trekken, paar HDMI switches en extra monitoren en je doet veel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 16:03
Rcc93 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 20:38:
Yes, ga jullie tips even allemaal op het gemakje bekijken. Budget is niet echt een groot probleem, 2000 euro uitgeven is opzich mogelijk. Ben op zoek naar de meest eenvoudige oplossing zodat iedereen hem kan gebruiken.
Als geld uitgeven aan een eenvoudige oplossing geen probleem is, dan zou ik ook kijken naar bijvoorbeeld Crestron of Extron (de laatste heeft bijvoorbeeld: dit)

En ik zou een AV bedrijf inschakelen, die doen dit bijna dagelijks tegenwoordig en kunnen je de beste oplossing aangeven.
Kijk bijvoorbeeld naar MK2, AVEX, BIS, dat soort bedrijven.

• Rcc93
Avex hebben we inderdaad al eens ingezet voor een stream. Is er een oplossing waarbij ik gewoon het camerasignaal (sdi), Audio en HDMI in een kastje kan prikken en dat via internet kan streamen? Dat maakt het voor iedereen eenvoudig om te gebruiken.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 23:11
Is dit niks voor je?

https://www.blackmagicdes...ts/atemtelevisionstudiohd

Hier gooi je je sources in (bij jou camera en de presentatie, kan via HDMI of SDI), je switched via het apparaat zelf of via de software van beeld en je hebt 1 output die je op de beamer aansluit.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 16:03
Rcc93 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:36:
Avex hebben we inderdaad al eens ingezet voor een stream. Is er een oplossing waarbij ik gewoon het camerasignaal (sdi), Audio en HDMI in een kastje kan prikken en dat via internet kan streamen? Dat maakt het voor iedereen eenvoudig om te gebruiken.
Daar zijn wel oplossingen voor, dat kastje van Extron waar ik naar linkte kan dit.
Deze kan ook naar RTMP sites streamen (zoals YouTube live, Facebook live etc...)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Maarce schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:57:
[...]

Als geld uitgeven aan een eenvoudige oplossing geen probleem is, dan zou ik ook kijken naar bijvoorbeeld Crestron of Extron (de laatste heeft bijvoorbeeld: dit)
Dat is ook een mooie mogelijkheid inderdaad. Maar je kan ook eens bij PulseEight gaan winkelen natuurlijk. Daar zie ik ook diverse opties staan die kunnen voldoen
En ik zou een AV bedrijf inschakelen, die doen dit bijna dagelijks tegenwoordig en kunnen je de beste oplossing aangeven.
Kijk bijvoorbeeld naar MK2, AVEX, BIS, dat soort bedrijven.
Dat lijkt me zeker aan te raden. Kan er nog wel een aantal noemen die hier goed in zijn :)

iRacing Profiel

Pagina: 1