Hey!
Ik zit weer eens op het punt dat ik de CPU van mijn huidige gaming rig wil gaan upgraden, maar ik zit met een dilemma, kies ik Ryzen 7, of i7?
Ik heb nu een i5 4460, en ik wil graag wat meer power van de CPU hebben. Ik speel voornamelijk games, maar af en toe render ik ook wel eens een 3d videotje en soms wat andere videobewerking. Sommige mensen in mijn directe omgeving raden mij de i7 aan, maar anderen raden mij dan weer de Ryzen 7 aan.
Mijn huidige systeem bestaat uit:
- i5 4460
- 16GB DDR3
- GTX 1060 6G
- 650W Corsair PSU
- Coolermaster Seidon 240v
Het nieuwe setje moet het liefst wel 16gb ram hebben!
Ik speel vooral de wat zwaardere games op 1080p 144hz. Denk hierbij aan:
- Battlefield 1 ( Met i5 is multiplayer slecht speelbaar )
- PUBG
- GTA V
Is de i7 het kleine prijsverschil waard, of kan ik dat geld wat ik bespaar op de Ryzen beter uitgeven aan wat anders?
Mocht je nog een andere CPU weten die bij mij zou passen dan zijn die suggesties uiteraard ook welkom!
- Daan
Ik zit weer eens op het punt dat ik de CPU van mijn huidige gaming rig wil gaan upgraden, maar ik zit met een dilemma, kies ik Ryzen 7, of i7?
Ik heb nu een i5 4460, en ik wil graag wat meer power van de CPU hebben. Ik speel voornamelijk games, maar af en toe render ik ook wel eens een 3d videotje en soms wat andere videobewerking. Sommige mensen in mijn directe omgeving raden mij de i7 aan, maar anderen raden mij dan weer de Ryzen 7 aan.
Mijn huidige systeem bestaat uit:
- i5 4460
- 16GB DDR3
- GTX 1060 6G
- 650W Corsair PSU
- Coolermaster Seidon 240v
Het nieuwe setje moet het liefst wel 16gb ram hebben!
Ik speel vooral de wat zwaardere games op 1080p 144hz. Denk hierbij aan:
- Battlefield 1 ( Met i5 is multiplayer slecht speelbaar )
- PUBG
- GTA V
Is de i7 het kleine prijsverschil waard, of kan ik dat geld wat ik bespaar op de Ryzen beter uitgeven aan wat anders?
- Daan
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 767375 op 21-08-2017 11:37 ]