Hallo allemaal, ik heb wat vage problemen met mijn thuisnetwerk en ik kom er niet echt uit. Er zijn twee dingen die soms wel en soms niet werken en ik heb het vermoeden dat ze met elkaar verband houden.
- Ik heb een mediaspeler die soms mijn “WORKGROUP” wel ziet en soms niet.
- BubbleUPNP op mijn telefoon ziet soms mijn televisie wel en soms niet
Hardware – soms wat “oudere” apparatuur (lees: 6-8 jaar)
TV: LG 42LW570s
Mediaspeler: Eminent EM7080 – zonder HDD
Router: TP-LINK TL-WDR3600 (achter een Ziggo Ubee modem in bridge modus)
Telefoon: Samsung S6
Twee desktops met Windows 10.
Alles is bedraad verbonden, behalve uiteraard de telefoon.
De mediaspeler en router heb ik voorzien van de nieuwste firmware. Van de TV weet ik het eerlijk gezegd even niet, maar volgens mij updatete deze automatisch. En tegenwoordig dus niet meer gezien de leeftijd.
Tijdje terug redelijk wat problemen gehad met mijn mediaspeler, maar na firmware-updates en router reset leek het weer helemaal goed. Alleen afgelopen week was mijn “WORKGROUP” weer niet zichtbaar.
Daarnaast gebruik ik BubbleUPNP op mijn telefoon om filmjes/muziek naar mijn televisie (of mediaspeler als die zichtbaar is) te streamen, maar die is niet altijd zichtbaar. Alleen de local renderer is dan in beeld.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Gewoon te oude rotzooi die niet stabiel is?
Het is gaat gewoon om een thuisnetwerk, dus zo ingewikkeld zou het niet moeten zijn dacht ik. Juist het feit dat het soms wel en soms niet werkt is frustrerend.
- Ik heb een mediaspeler die soms mijn “WORKGROUP” wel ziet en soms niet.
- BubbleUPNP op mijn telefoon ziet soms mijn televisie wel en soms niet
Hardware – soms wat “oudere” apparatuur (lees: 6-8 jaar)
TV: LG 42LW570s
Mediaspeler: Eminent EM7080 – zonder HDD
Router: TP-LINK TL-WDR3600 (achter een Ziggo Ubee modem in bridge modus)
Telefoon: Samsung S6
Twee desktops met Windows 10.
Alles is bedraad verbonden, behalve uiteraard de telefoon.
De mediaspeler en router heb ik voorzien van de nieuwste firmware. Van de TV weet ik het eerlijk gezegd even niet, maar volgens mij updatete deze automatisch. En tegenwoordig dus niet meer gezien de leeftijd.
Tijdje terug redelijk wat problemen gehad met mijn mediaspeler, maar na firmware-updates en router reset leek het weer helemaal goed. Alleen afgelopen week was mijn “WORKGROUP” weer niet zichtbaar.
Daarnaast gebruik ik BubbleUPNP op mijn telefoon om filmjes/muziek naar mijn televisie (of mediaspeler als die zichtbaar is) te streamen, maar die is niet altijd zichtbaar. Alleen de local renderer is dan in beeld.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Gewoon te oude rotzooi die niet stabiel is?