Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop upgrade/nieuwe desktop advies?

Pagina: 1
Acties:

• FreddieS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-05-2024
Goedemorgen allen,

Ik ben al een poosje aan het puzellen met het samen stellen van een nieuwe desktop/mijn oude upgraden.
De oude is wel zodanig oud (9 jr) dat alles nieuw moet, m.u.v. HDD en SSD.

Ik wil het nieuwe systeem gebruiken om te gamen, geen 4K ivm kosten scherm, al hou ik graag de optie open voor de toekomst.
Bij games moet je denken aan Witcher 3, Andromeda en Shadow of War, het liefst op maximale settings in HD.
Daarbij zit ik in een woning waar ik gedwongen ben om internet draadloos te verbinden, zit op een 500mbit glasvezel aansluiting en wil die verbinding het liefst volledig benutten.

Verder ben ik iemand die niet overclocked, mijn huidige systeem was er op ingesteld, nooit gebruikt.
Ben mij er wel van bewust dat ik wat dingen in de bios moet aanpassen om de RAM volledig te benutten.

De vraag is: Is deze samenstelling adequaat voor mijn wensen? Zijn er dingen die allicht met blik op de toekomst tikje beter moeten of andersom misschien wat lichter kunnen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 120,95€ 120,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 484,-€ 484,-
1Fractal Design Define S€ 77,50€ 77,50
1Asus PCE-AC68€ 68,-€ 68,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,95€ 135,95
1Corsair CS550M€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,35

Bedenkingen:
- Geen aparte koeler, gezien ik niet van plan ben te gaan overclocken en men zegt dat de stock koelers van Ryzen best goed zijn.
- Wellicht is het moederbord een beetje over de top, wellicht dat (pricewatch: MSI B350 Gaming Plus volstaat, maar heeft geen recensies. Anders kan (pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 mogelijk ook, maar heeft veel opmerkingen in de reviews.
- de GTX1070 gigabyte variant, puur omdat deze nog te leveren is :P de MSI gaming variant vind ik vrij duur geworden en de EVGA variant is ook amper te krijgen. Verder vraag ik me af of je daadwerkelijk prestatie verschil gaat zien tussen de 3. (werkelijk geen idee)
- netwerkkaart heb ik bijzonder weinig verstand van, dit ding kreeg goeie reviews en lijkt mij de 500mbit te kunnen handelen. Als een goedkopere variant afdoende is hoor ik dat graag,

Hoor graag wat jullie idee hierbij is!

met vriendelijke groet,

Freddie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die Asus WiFi is voldoende; is als beste getest bij de buren een tijdje geleden.

Maar je vind het niet nodig om enige vorm van storage in je nieuwe systeem te stoppen? Evenmin een monitor en overige randapparatuur?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FreddieS
MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:25:
Die Asus WiFi is voldoende; is als beste getest bij de buren een tijdje geleden.

Maar je vind het niet nodig om enige vorm van storage in je nieuwe systeem te stoppen? Evenmin een monitor en overige randapparatuur?
Dank voor de Snelle reactie.
In mijn huidige systeem zit een 1TB HDD en 256GB SSD, die gaan mee over.
Verder ben ik nog tevreden met mijn huidige scherm/speakers etc, dus die ga ik ook nog niet vervangen :)

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 14:11
Ik wordt ook wel blij van dit systeem. Was net van plan er eentje te gaan samenstellen ( + SSD) dus als je het niet erg vind , haak ik even aan bij dit topic.

Is de vraag erg off topic als ik me afvraag in hoeverre je een ander systeem kan maken waarin je niet oeft aan te passen in het Bios ?

Ik kan het wel, maar het uitzoekwerk wat ( en dan hopelijk niet te veel verschillende meningen ) kijk ik nu al tegenop.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Toch even een kleine waarschuwing voor de WiFi : staat de pc zo ongeveer naast de router zonder tussenliggende muren? Per obstakel en per meter afstand neemt de snelheid namelijk flink af dus als je een glasvezel verbinding draadloos volledig wil benutten moet je van goede huize komen.

youtube.com/@hisrep

• FreddieS
DeNachtwacht schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:55:
Toch even een kleine waarschuwing voor de WiFi : staat de pc zo ongeveer naast de router zonder tussenliggende muren? Per obstakel en per meter afstand neemt de snelheid namelijk flink af dus als je een glasvezel verbinding draadloos volledig wil benutten moet je van goede huize komen.
Terechte opmerking, plaats de pc idd zo dicht mogelijk bij de router. (Meterkast zit pal onder de kamer).
Het verlies dat dan nog door de afstand/muren/isolatie gebeurt is helaas niet te verhelpen.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
FreddieS schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Terechte opmerking, plaats de pc idd zo dicht mogelijk bij de router. (Meterkast zit pal onder de kamer).
Het verlies dat dan nog door de afstand/muren/isolatie gebeurt is helaas niet te verhelpen.
Ik gebruik dezelfde WiFi kaart sinds enkele maanden nadat mijn oude TP-Link toch wel erg veel laggspikes en packetloss begon te krijgen. Zit een verdieping boven de router (betonnen vloer) en dat ding is SNEL! Zelfs als ik de router op de bendenverdieping oppak (ik zit op zolder) krijg iknog prima snelheden ondaks dat windows aangeeft dat ik maar 2 streepjes signaal heb en er 2 betonnen vloeren tussen zitten. Kan hem dus zeker aanraden!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 15:16
Misschien powerline adapters overwegen ipv wifi?
Of een separate wireless bridge opzetten (directionele antennes) en dan met ethernet aan je pc aansluiten?

https://www.wifishop.nl/point-to-point-wifi/cid=3450

PVO

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

kgd92 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Ik gebruik dezelfde WiFi kaart sinds enkele maanden nadat mijn oude TP-Link toch wel erg veel laggspikes en packetloss begon te krijgen. Zit een verdieping boven de router (betonnen vloer) en dat ding is SNEL! Zelfs als ik de router op de bendenverdieping oppak (ik zit op zolder) krijg iknog prima snelheden ondaks dat windows aangeeft dat ik maar 2 streepjes signaal heb en er 2 betonnen vloeren tussen zitten. Kan hem dus zeker aanraden!
Goed te horen. Maar doe gewoon eens een speedtest.net vergelijking van die pc naast de router en je zal zien dat het alsnog een wereld van verschil is. Met een normaal 80/8 mbit download/uploadlijntje zit je inderdaad niet snel aan de max (want een wifi kaartje kan ook wel 200mbit halen) maar het volledig benutten van een glasvezel van 500/500 is in een normale thuissituatie echt nagenoeg onmogelijk met draadloze kaarten op het moment.

youtube.com/@hisrep

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DeNachtwacht schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:27:
[...]

het volledig benutten van een glasvezel van 500/500 is in een normale thuissituatie echt nagenoeg onmogelijk met draadloze kaarten op het moment.
Eens, ik haal ongeveer 35MB/s downstream op een goed 5GHz-netwerk thuis terwijl mijn vaste PC bijna het dubbele haalt (ja, ik krijg meer van KPN dan de 500/500).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FreddieS
Hartelijk dank voor de reacties :) om mijn andere twijfels nog even de ruimte te geven, qua wifi/internet nog dingen om even na te kijken, heeft men nog tips/bedenkingen bij de rest van de lijst of ideeën rondom mijn andere bedenkingen?

"Bedenkingen:
- Geen aparte koeler, gezien ik niet van plan ben te gaan overclocken en men zegt dat de stock koelers van Ryzen best goed zijn.
- Wellicht is het moederbord een beetje over de top, wellicht dat (pricewatch: MSI B350 Gaming Plus volstaat, maar heeft geen recensies. Anders kan (pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 mogelijk ook, maar heeft veel opmerkingen in de reviews.
- de GTX1070 gigabyte variant, puur omdat deze nog te leveren is :P de MSI gaming variant vind ik vrij duur geworden en de EVGA variant is ook amper te krijgen. Verder vraag ik me af of je daadwerkelijk prestatie verschil gaat zien tussen de 3. (werkelijk geen idee)"

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

FreddieS schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:02:
Normale moederborden zijn prima, als je een goed merk pakt en de reviews leest kan het haast niet mis zijn. Het verhaal is altijd "dat de transistoren van goedkopere slechter zijn". Ja leuk, maar mijn MSI DKA790GX gaat nu toch al 8 jaar probleemloos mee en was destijds toch een middenklasser qua prijs. Zolang je niet gaat overklokken en gewoon een beetje normaal doet met het bord voldoet zo'n €75-100 bordje prima. Enige waar je op moet letten is de chipset maar die is bij beide toch gelijk.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1