Past zo'n NVMe PCIe controller in een Dell T330?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zat te kijken naar deze Dell Quad NVMe-adapter die ruimte biedt voor 4 M.2 NVMe disks op 1 16x PCIe slot.

Hoe groot is de kans dat dit zou werken in een server als de Dell T330?

Qua ruimte en PCIe sloten past het namelijk wel. Het is best lastig te vinden om PCIe NVMe adapters te vinden die meerdere SSD's ondersteunen. Supermicro heeft er een paar.

Ik zou graag een raid-1 met kleine 2 SSD's draaien voor een FreeNAS SLOG/ZIL en nog een aparte voor andere dingen en ik heb maar 3 bruikbare PCIe sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
Dat lijkt mij gewoon te moeten passen. Heb je de kast al open gehad en bekeken of er ruimte is voor deze kaart?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is het anders eventueel een idee om wat ssd's achter de usb 3.1 te hangen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 04:07:
Ik heb hier nog NVMe schijven liggen, die wilde ik ook graag gebruiken en die zijn ook niet aan te sluiten op SATA zonder PCIe adapter volgens mij?

• chronoz
Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 04:07:
Mijn doel was hem te gebruiken in combinatie met VMware en FreeNAS. Die gaan daar niet goed mee om, maar ik zie dat de performance via USB 3.1 in iops en throughput helemaal niet slecht is volgens sommige artikelen.

USB is toch maar half-duplex dacht ik.

Ik heb uiteindelijk deze gekocht: https://azerty.nl/product/2588229/slg3-2m2-o-oem-use-only. Het aparte SLOG/ZIL in FreeNAS laat ik dan nog even zitten, wordt anders een beetje duur.
SgtElPotato schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 02:22:
Dat lijkt mij gewoon te moeten passen. Heb je de kast al open gehad en bekeken of er ruimte is voor deze kaart?
Ja, zou moeten passen, maar ik zag in de optie alleen nergens de optie PCIe bifurcation en er zijn ook geen riser-cards voor de Dell T330, zou me niets verbazen als die optie er niet is bij deze server.