Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 20:48
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Helaas is mijn galaxy s5 gevallen :F waardoor het scherm (lcd+glas) kapot is gegaan. Weet iemand hier hoe ik mijn bestanden kan terug krijgen? Ik heb het al geprobeerd met adb manager maar heb debug mode waarschijnlijk niet aanstaan. Gewoon aansluiten op de pc werkt ook niet want dan is de telefoon volgens windows leeg(kan geen toestemming geven op de telefoon) Ook heb ik het geprobeerd met samsung kies. Dit werkte ook niet omdat er een pincode op de telefoon zit.

Iemand hier nog een idee? :-(

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:00
Een toetsenbord aansluiten met een USB OTG-kabel, en daarmee de pincode invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ADB is in dit soort gevallen inderdaad ook mijn eerste ingeving. Aangezien je geen debugging aangevinkt had, ga ik er gemakshalve vanuit dat je geen custom ROM, recovery etc.... had draaien?!

In dat geval is de oplossing van @psychonetics volgens mij het enige dat nog te proberen valt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Thom probeer een reparateur te vinden die je wellicht kan helpen? Een scherm tijdelijk vastklikken om je gegevens eraf te krijgen, dit scheelt je de aanschaf van het scherm, reken ik alleen arbeid. Mocht dit nodig zijn en je bent in de buurt van Soest dan kan ik je ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:59
Werkt het touchscreen nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Cevel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:04:
Thom probeer een reparateur te vinden die je wellicht kan helpen? Een scherm tijdelijk vastklikken om je gegevens eraf te krijgen, dit scheelt je de aanschaf van het scherm, reken ik alleen arbeid. Mocht dit nodig zijn en je bent in de buurt van Soest dan kan ik je ook wel helpen.
Dan wel de tip voor @Thom.Seagal om vooraf duidelijk het onderwerp data kenbaar en bespreekbaar te maken. Menig GSM boer heeft in de voorwaarden staan dat ze, bij reparaties, niet verantwoordelijk zijn voor data-verlies.
Vraag me overigens wel af, als TS het vooraf duidelijk bespreekt, of een reparateur zijn handen hier wel aan wil branden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zoek in de buurt waar je woont of er een reparatiebedrijf die UNETO-VNI erkend is. Dan weet je dat dit wel goed zit als je daar je probleem voorlegd. Zijn namelijk meestel ervaren mensen. Ikzelf heb dit regelmatig meegemaakt. De inhoud is mij niet belangrijk. Dat de klant ermee geholpen is wel. Scherm erop klikken. Dan kwestie van selecteren, knippen en plakken vervolgens nieuw scherm weer losklikken en wegleggen voor hergebruik. Succes gewenst of er reparateur is die je hierbij wil helpen. Leg de situatie uit. Tegen een gering bedrag moet dit wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:45

D4NG3R

kiwi

:)

Werkt de touchbediening dan wel het LCD paneel nog wel?

Indien het touchscreen nog werkt is kan iemand anders je er doorheen leiden, indien het LCD paneel nog werkt kan je zoals eerder aangegeven een OTG kabel i.c.m. een generieke USB muis kunnen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2017 01:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35
http://www.samsung.com/us...Smart_Switch-PC_setup.exe

Deze al geprobeerd? Is niet hetzelfde als Samsung Kies volgens mij. Vandaag toevallig hiermee mijn Samsung Tablet naar Android 7 geupgrade (kon niet via OTA want mijn tablet is geroot en KNOX blokkeert de update dan). Maar met dat programma kan je ook backups maken.

edit: verder al Chrome Cast of iets dergelijks geprobeerd om je telefoon scherm naar je tv of desktop te sturen?

edit2: en hier nog iemand met een soortgelijk probleem. Die heeft via ADB zijn lockscreen (pincode) weten te omzeilen: https://forum.xda-develop...otely-enable-usb-t2177440

[ Voor 33% gewijzigd door Fleximex op 21-08-2017 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:46
Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:15:
[...]

Dan wel de tip voor @Thom.Seagal om vooraf duidelijk het onderwerp data kenbaar en bespreekbaar te maken. Menig GSM boer heeft in de voorwaarden staan dat ze, bij reparaties, niet verantwoordelijk zijn voor data-verlies.
Vraag me overigens wel af, als TS het vooraf duidelijk bespreekt, of een reparateur zijn handen hier wel aan wil branden.
Menig GSM boer heeft geen voorwaarden. Tevens kun je gewoon vragen of ze je telefoon niet willen resetten..
Een scherm vervangen, of een tijdelijk scherm plaatsen betekend namelijk geen dataverlies, dat gebeurt alleen als ze het moederbord vervangen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

SgtElPotato schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 02:21:
[...]
Menig GSM boer heeft geen voorwaarden. Tevens kun je gewoon vragen of ze je telefoon niet willen resetten..
Een scherm vervangen, of een tijdelijk scherm plaatsen betekend namelijk geen dataverlies, dat gebeurt alleen als ze het scherm vervangen of andere onderdelen (zoals het moederbord).
In theorie zal er inderdaad geen reset nodig zijn en logischerwijs geen dataverlies.
Toch kan het volgens mij zeker geen kwaad dit vooraf even duidelijk te benoemen.

Mbt de voorwaarden. Wellicht ken jij andere "gsm boeren" dan ik. De 2 lokale bedrijven waar ik mee bekend ben hebben het in ieder geval duidelijk in hun voorwaarden staan.

https://www.gsmreparatietwente.nl/pages/algemene_voorwaarden
11.2. Reparateur is in geen geval aansprakelijk voor het verlies of verwisseling van datagegevens.
http://www.degsmfan.nl/pages/repair_conditions
12. Verlies van data.GSM Fan is niet verantwoordelijk voor eventueel verlies van data. Een aantal reparaties zoals o.a. vervanging van moederborden of harddisk gaan gepaard met verlies van data. De klant is zelf verantwoordelijk voor het veiligstellen hiervan middels een back-up
Zal uiteraard nergens beweren dat dit dan direct voor alle reparateurs geldt maar vond het wel zo netjes om even te melden :)

Btw:
Een scherm vervangen, of een tijdelijk scherm plaatsen betekend namelijk geen dataverlies, dat gebeurt alleen als ze het scherm vervangen of andere onderdelen (zoals het moederbord).
=/=
Een scherm vervangen betekend namelijk geen dataverlies, dat gebeurt alleen als ze het scherm vervangen
8)7 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Switchie op 21-08-2017 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
mhl kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:45

D4NG3R

kiwi

:)

SgtElPotato schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 02:21:
[...]
Een scherm vervangen, of een tijdelijk scherm plaatsen betekend namelijk geen dataverlies, dat gebeurt alleen als ze het moederbord vervangen.
Het probleem is dat er ook bij iets betrekkelijk simpels als het vervangen van een scherm iets mis kan gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:46
D4NG3R schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Het probleem is dat er ook bij iets betrekkelijk simpels als het vervangen van een scherm iets mis kan gaan.
Zeker waar, maar bij het vervangen van een scherm an sich verlies je geen data.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom.Seagal
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 20:48
Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft? want anders regel ik er 1 voor niks?
psychonetics schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:22:
Een toetsenbord aansluiten met een USB OTG-kabel, en daarmee de pincode invoeren?
Zojuist geprobeerd maar werkt niet
Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:59:
ADB is in dit soort gevallen inderdaad ook mijn eerste ingeving. Aangezien je geen debugging aangevinkt had, ga ik er gemakshalve vanuit dat je geen custom ROM, recovery etc.... had draaien?!

In dat geval is de oplossing van @psychonetics volgens mij het enige dat nog te proberen valt.
Het is stock rom
D4NG3R schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:39:
Werkt de touchbediening dan wel het LCD paneel nog wel?

Indien het touchscreen nog werkt is kan iemand anders je er doorheen leiden, indien het LCD paneel nog werkt kan je zoals eerder aangegeven een OTG kabel i.c.m. een generieke USB muis kunnen gebruiken.
Ik denkd at het tochscreen ook kapot is maar weet het niet zeker. Kan het niet nakijken omdat het scherm geen beeld geeft.

[ Voor 73% gewijzigd door Thom.Seagal op 21-08-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Thom.Seagal schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft? want anders regel ik er 1 voor niks?

[...]

Zojuist geprobeerd maar werkt niet

[...]

Het is stock rom

[...]

Ik denkd at het tochscreen ook kapot is maar weet het niet zeker. Kan het niet nakijken omdat het scherm geen beeld geeft.
Gewoon scherm laten vervangen. Risico op dataverlies is minimaal. Maar zoals ik al eerder aangaf. Geef het wel even duidelijk aan van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:21

LankHoar

Langharig tuig

Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:51:
Gewoon scherm laten vervangen. Risico op dataverlies is minimaal. Maar zoals ik al eerder aangaf. Geef het wel even duidelijk aan van te voren.
De vraag is natuurlijk of je de scherm van een 3+ jaar oud toestel nog wilt vervangen. Kost sowieso meer dan de dagwaarde van het toestel.

Tip voor TS voor de volgende keer: zorgen dat je regelmatig backups draait van alles op je telefoon. Je kunt hem ook fysiek kwijt raken en dan ben je sowieso je data kwijt.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LankHoar schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:42:
[...]
De vraag is natuurlijk of je de scherm van een 3+ jaar oud toestel nog wilt vervangen. Kost sowieso meer dan de dagwaarde van het toestel.

Tip voor TS voor de volgende keer: zorgen dat je regelmatig backups draait van alles op je telefoon. Je kunt hem ook fysiek kwijt raken en dan ben je sowieso je data kwijt.
Uiteraard maar een nieuwe telefoon is nóg duurder en TS mist in dat geval alsnog zijn data.

Je 2e punt is overigens wel de spijker op zijn kop. Denk dat TS dit nieuwe scherm maar gewoon als lesgeld a pakembeet 100 euro moet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Dylan.
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-02-2024
Zit zelf met hetzelfde probleem sinds enkele dagen. Een LG G5 met een kapot scherm op 2 plekken (breekijzer op het werk tegen aangekomen) Het scherm zelf begint al lost te laten en er zijn stukken glas uit, telefoon ging eerst nog aan, maar gaf alleen geen beeld. Enige wat hij deed was trillen wanneer ik hem op wilde starten. Momenteel niets meer.

Gezien hij voor een tientje verzekerd was en ze hem over enkele dagen al komen ophalen, wil ik alle data eraf halen omdat die bij reparatie/vervanging verloren gaat.

Aansluiten op m'n laptop werkt niet omdat het niet kan bevestigen met mijn telefoon, toetsenbord aansluiten is ook uitgesloten. Welke optie's blijven nog over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 19:57
Zou dit iets voor je kunnen zijn?
https://android.stackexch...lay-to-a-tv-or-pc-monitor

Het werkt als een soort beamer als ik het goed begrijp

[ Voor 15% gewijzigd door acale op 22-08-2017 23:44 ]

Pagina: 1