Toon posts:

vernieuw lease

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Van de week trok iemand de stekker uit de router en bij activeren bleek de router naar fabrieksinstellingen terug te zijn gegaan, heb het wifi netwerk weer de oude naam en wachtwoord gegeven.

Sindsdien heb ik wat problemen, er zitten meerdere iphones op het wifi netwerk hier, maar af en toe, als deze uit huis zijn geweest en weer binnen bereik komen, hebben ze wel het netwerksignaal, maar komt er geen data mee.

Als ik dan op de telefoon "vernieuw lease" aanklik, werkt alles weer, hier had ik voorheen nooit last van, het is ook niet bij alle toestellen op het zelfde moment, lijkt wel willekeur. De router is van KPN experia box V8, is er iets wat ik in de instellingen kan aanpassen? Voorheen draaide alles als een zonnetje.

Relevante software en hardware die ik gebruik
experia V8, iphone 6, 6s en 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Je zou op je telefoon het netwerk kunnen verwijderen uit je opgeslagen wifi netwerken.
en dan opnieuw toevoegen...
Werkt dat niet zou je je SSID kunnen veranderen in de router naar iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:30:
Van de week trok iemand de stekker uit de router en bij activeren bleek de router naar fabrieksinstellingen terug te zijn gegaan, heb het wifi netwerk weer de oude naam en wachtwoord gegeven.
Zou je dit eens verder kunnen toelichten?

Settings blijven normaal gesproken gewoon bewaard. Opnieuw activeren heb ik al helemaal nooit van gehoord.

Welke stappen heb je precies genomen vanaf het moment dat je de DC plug weer terug had gedrukt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@kmichael, al meerdere keren verwijderd, geen succes, er zit ook geen regelmaat in, en op de andere telefoons is er geen probleem, ik heb al mijn instellingen vergeleken met de andere telefoons, alles het zelfde.
Het gebeurde vandaag ook, terwijl ik niet weg ben geweest, dus niet van het netwerk af ben geweest, zou het dan een timer iets zijn? Bij mijn instellingen van de router vind ik nergens iets van een timer die ok op oneindig kan zetten.

@Switchie: klinkt idd niet logisch, ik heb wel vaker de router ge-reset door de spannning eraf te halen. De router staat in de meterkast en het stopcontact was nodig voor de grasmaaier, dus de router is wat langer van spanning af geweest,
Toen de stekker terug werd geplaatst, verscheen het netwerk onder de naam zoals die door de fabriek ingesteld was, met bijbehorend wachtwoord (stond achterop de router) dus heb ik ingelogd en de naam en wachtwoord weer veranderd in wat het voorheen was. Verder heb ik niks veranderd.
Andere telefoons hebben in het begin dit probleem ook gehad en die hebben nu nergens last van, behalve die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Ik zou sowieso even bij KPN informeren of ze een V10 op willen sturen. Als ze dat willen even SSID en WPA2 key wijzigen via servicetool.kpn.com . Als je dan ooit per ongeluk je modem reset(wat normaalgesproken niet alleen door een powercycle zou mogen gebeuren) dan krijgt het modem de gegevens die je ingesteld weer gepusht uit het KPN-systeem.

[ Voor 41% gewijzigd door Qlimaxxx op 21-08-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een V10 heel in het begin, maar de kids kregen de xbox daar niet op, dus toen in overleg met kpn naar een V8 gegaan en die draait al een jaar zonder problemen, ik snap ook nog steeds niet waarom hij naar fabriekssettings is gegaan toen de stekker eruit ging, kan me niet voorstellen dat er per ongeluk op de reset gedrukt is, dus dat is idd een raadsel,.
verder heb ik 2 accespoints, en bij zowel de router als de accespoints is de SSID en WPA2 hetzelde. ik ga zeker de boel wijzigen via de sercicetool, dat is nieuw voor mij, thnxs. Kijken of dat soms een oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:49:
Ik had een V10 heel in het begin, maar de kids kregen de xbox daar niet op, dus toen in overleg met kpn naar een V8 gegaan en die draait al een jaar zonder problemen, ik snap ook nog steeds niet waarom hij naar fabriekssettings is gegaan toen de stekker eruit ging, kan me niet voorstellen dat er per ongeluk op de reset gedrukt is, dus dat is idd een raadsel,.
verder heb ik 2 accespoints, en bij zowel de router als de accespoints is de SSID en WPA2 hetzelde. ik ga zeker de boel wijzigen via de sercicetool, dat is nieuw voor mij, thnxs. Kijken of dat soms een oplossing biedt.
Als je aparte access points gebruikt dan is het misschien niet zo handig om dit via de servicetool aan te passen. Of gebruik je de wi-fi van de experiabox ook?

Welke AP's gebruik je eigenlijk? Die van KPN?

De V10 heeft trouwens veel uitgebreidere mogelijkheden m.b.t. portforwarden. Veel applicaties staan er standaard al in, en je kunt ze gemakkelijk toevoegen.

Afhankelijk van wat voor verbinding je hebt (Fiber, (B)VVDSL, (B)VDSL of ADSL2+) is de V10 toch nog de moeite waard. Zeker als je de wi-fi van de V8 ook gebruikt, want die van de V10 is echt een flink stuk beter.

Daarnaast heeft de V10 een betere processor en zal het dus beter doen bij veel gebruikers(dit hoef je niet per se te merken, hangt helemaal af van je thuis situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja wifi van de experia staat aan, en de router en de 2 AP's hebben dezelde naam en wachtwoord.

Het verhaal is dat alles werkte, totdat de router dus een "zelf reset" oid dergelijks deed (ben er nog steeds niet achter waardoor dit is gebeurd) en sindsdien heeft dus 1 telefoon problemen, AP's zijn een belkin router die ik als AP ingesteld heb (lag hier nog) en een linksys wap300N, belkin staat op zolder en zit rechtstreeks met utp op de xperia box, en de linsys zit via een DVS (van kpn) achter in de tuin

Wat KPN mij toendertijd wist te vertellen is dat ze met merken routers werkte, bij het ene merk was de
laatste versie de V10 en bij het andere merk was de laatse versie de V8, en de V8 van het ene merk kon wel overweg met de xbox en de V10 van het andere merk die ik bij afsluiten kreeg, kon hier niet mee overwerg, ik vroeg namelijk of de V8 veel ouder was dan de V10, maar volgens haar waren het van beide merken de laatste versies, ik zal ze morgen eens bellen.

Kan dat vernieuwen van die lease niet automatisch? of gaat het daar juist fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteravond de experia naar fabrieksinstellingen proberen te resetten, eerst via de servicetool en toen via de experia zelf, en dat ging maar voor de helft, de experia kreeg wel de orginele SSID naam terug, maar niet het orginele wachtwoord, hij bleef het wachtwoord behouden wat ik voorheen zelf handmatig ingesteld had en alle UTP poorten deden het niet meer, kon de experia niet meer via UTP benaderen, alleen via WIFI.

Heb de experia wat langer spanningsloos gehad en daarna werkte alles weer en tot nu toe geen problemen. vingers crossed.
Pagina: 1