Nieuwe videokaart voor FSX?

Pagina: 1
Acties:

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
In het kort, graag wil ik weten of FSX baat heeft bij een nieuwe videokaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

De huidige specs:

I5 3570
8gb ddr3
ATI 7850 2gb
W10 pro x64

Het gaat om de steam versie van FSX.

De frames zitten nu rond de 20-30 wanneer je rondkijkt in de cockpit, bij de rex softclouds wordt het al minder.

Ik heb al even gekeken en zit te denken aan een 1060 gtx maar ik weet niet of dit een groot verschil gaat geven en of dit het waard is.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Fsx is nogal CPU dependent dus denk dat je hier meer aan gaat hebben:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 201,95€ 201,95
1Asus Prime B350-Plus€ 89,-€ 89,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,47

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Zeropaid
  • Niet online
Toch zou je verwachten dat de cpu niet de bottleneck is aangezien fsx al zo'n 10 jaar oud is en enkel gebruik maakt van een core.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:32
Zeropaid schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:28:
Toch zou je verwachten dat de cpu niet de bottleneck is aangezien fsx al zo'n 10 jaar oud is en enkel gebruik maakt van een core.
Zit het probleem niet simpelweg in een software/driver fout? Is het altijd zo slecht geweest?
De specs die jij hebt komen ver, ver boven de recommended specs uit. Waarom er dan geadviseerd wordt een paar 100 euro aan een nieuwe setup uit te geven weet ik niet?

Naar mijn weten zou namelijk je huidige setup meer dan goed genoeg moeten zijn. Wel draait het voornamelijk om de snelheid van je CPU, tot een paar jaar geleden zie je dat men het max uit de game wist te halen met een 3Ghz cpu, volgens mij is die van jou nog sneller.

De geadviseerde Ryzen zou het slechter moeten doen dan de CPU die je nu hebt, koop die dus aub niet aangezien jij meer snelheid per core hebt.

• FerronN
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-01 21:52
LopendeVogel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:37:
Zit het probleem niet simpelweg in een software/driver fout? Is het altijd zo slecht geweest?
Mee eens. Ik denk ook dat het eerder een softwarematig probleem is. Wat zijn je huidige graphic settings in de game?

• Zeropaid
  • Niet online
Niet alles staat op high en draait op resolutie van 1920x1080. er zijn veel tweaks voor te vinden maar blijf het vreemd vinden dat dit spel niet gewoon speelbaar is op redelijke hardware.

Verwijderd

Een HD7850 is geen rappe videokaart, behoorlijk traag vandaag de dag. Lijkt mij dat die de boel ophoudt. Er zijn addons van bijv vliegvelden die hogere eisen stellen aan gpu en hoeveelheid ram.

Laat MSI Afterburner eens meelopen als je FSX speelt.

• Zeropaid
  • Niet online
Is misschien idd wel handig om even te kijken hoe de kaart belast wordt, zou kunnen dat ie maar voor de helft aan gpu power verbruikt dan heeft het upgraden ook niet veel zin denk ik

• Zeropaid
  • Niet online
Toch maar een 1060 besteld via azerty, mocht ie niet bevallen kan ik hem altijd terugsturen.

• Zeropaid
  • Niet online
Zit nog even met een vraag. heb een mini itx kaart besteld maar ik weet niet zeker of deze past in een normale atx behuizing?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zeropaid schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:28:
Owww? Vertel me er meer over aub :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/URWvEwE8rLrCjh8WRxLuVzQn/full.png
LopendeVogel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:37:
[...]
De geadviseerde Ryzen zou het slechter moeten doen dan de CPU die je nu hebt, koop die dus aub niet aangezien jij meer snelheid per core hebt.
Zou hem inderdaad zeker niet kopen. :>

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:25
Zeropaid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:40:
Zit nog even met een vraag. heb een mini itx kaart besteld maar ik weet niet zeker of deze past in een normale atx behuizing?
Normaal gezien past die kaart in een kleine (ITX-)kast. Daarbij is de kaart dan smaller omdat ze meestal in een dergelijke kast op zijn kant geplaatst wordt (verticaal ipv horizontaal). Ik dacht dat de meeste kaarten echter wel een ander opzetstukje bijgeleverd kregen om die in een ATX-kast te plaatsen, doch dit moet je even nakijken.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik hang aan je lippen hoor @Zeropaid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8zDTxj5M23SLJTTbbQLytpDz/full.png

• Zeropaid
  • Niet online
Hello

FSX after SP2 can use multiple cores as a quick look at task manager will confirm.

The i5 and i7 are essentially the same chip as far as FSX is concerned, both having four physical cores.

SP1 started to include some multicore support and SP2 is fully multicore aware

Phil taylor, Ex ACES lead developer had this to say around the time of the SP1 release :

http://blogs.msdn.co...ntel-quote.aspx

blijkbaar hebben ze dus later multicpu support erbij gedaan :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zeropaid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:12:
Hello

FSX after SP2 can use multiple cores as a quick look at task manager will confirm.

The i5 and i7 are essentially the same chip as far as FSX is concerned, both having four physical cores.

SP1 started to include some multicore support and SP2 is fully multicore aware

Phil taylor, Ex ACES lead developer had this to say around the time of the SP1 release :

http://blogs.msdn.co...ntel-quote.aspx

blijkbaar hebben ze dus later multicpu support erbij gedaan :)
Pas sinds 2010 dus volledig terecht dat je mijn post in twijfel trok d:)b

Ps. hier kun je erg mooi zien hoe zwaar de GPU het heeft terwijl de processor maar een beetje loopt te luieren.

Enfin. Je hebt in ieder geval vast de zekerheid dat de gtx 1060 geen enkele moeite heeft om jouw processor op de knieën te krijgen. En dat is ook wat waard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bw7cOR5sEixWaOOjM5p4Zj8k/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door Switchie op 23-08-2017 22:01 ]

Verwijderd

Arator schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Normaal gezien past die kaart in een kleine (ITX-)kast. Daarbij is de kaart dan smaller omdat ze meestal in een dergelijke kast op zijn kant geplaatst wordt (verticaal ipv horizontaal). Ik dacht dat de meeste kaarten echter wel een ander opzetstukje bijgeleverd kregen om die in een ATX-kast te plaatsen, doch dit moet je even nakijken.
Volgens mij haal je ITX en lowprofile door elkaar.

• Zeropaid
  • Niet online
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:15:
[...]

Pas sinds 2010 dus volledig terecht dat je mijn post in twijfel trok d:)b

Ps. hier kun je erg mooi zien hoe zwaar de GPU het heeft terwijl de processor maar een beetje loopt te luieren.

Enfin. Je hebt in ieder geval vast de zekerheid dat de gtx 1060 geen enkele moeite heeft om jouw processor op de knieën te krijgen. En dat is ook wat waard!

[afbeelding]
Ik ga het wel zien kan de kaart altijd nog terug sturen mocht het niet het gewenste resultaat hebben

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zeropaid schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:03:
[...]

Ik ga het wel zien kan de kaart altijd nog terug sturen mocht het niet het gewenste resultaat hebben
Zou het beschermfolietje er voor de zekerheid maar om laten zitten :)

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:45:
[...]

Volgens mij haal je ITX en lowprofile door elkaar.
Indeed :$
Dan zie ik geen reden waarom het niet zou passen.

[ Voor 12% gewijzigd door Arator op 24-08-2017 07:47 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• LopendeVogel
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:59:
[...]

[afbeelding]

[...]

Ach Dexter wat weet jij daar nou van? :D Laten wij ons met Felalli's belalilis ofzo bezig houden?

Maar, het maakt nu dus gebruik van oneindig veel cores of? Gebruik jij een speciale mod? Gebruikt de topicstarter ook die zogenaamde mod?

He kom, dit is niet het topic om een discussie te voeren.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:44

Praetextatus

the dutch_paki

Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:59:
[...]

[afbeelding]

[...]

_/-\o_ 8)7 schitterend dit !

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LopendeVogel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:14:
[...]
Maar, het maakt nu dus gebruik van oneindig veel cores of? Gebruik jij een speciale mod? Gebruikt de topicstarter ook die zogenaamde mod?
Mods?
Laten we het gewoon Service packs noemen.

Wil overigens niet direct beweren dat het de meest fantastische en efficiënte MC implementatie is. Wellicht zelfs verre van. Maar bottom line blijft het wel een game die significant zwaarder leunt op de CPU dan GPU dus die 12 threads van een Ryzen 1600 gaan meer plezier geven dan een GTX 1060.
Daarnaast is @Zeropaid met mijn optie ook direct klaar voor de komende jaren gezien het nieuwe platform. Met een GTX 1060 zit ts alsnog op het verouderde 1155 met een twijfelachtige 8gb ram.

[ Voor 36% gewijzigd door Switchie op 25-08-2017 21:01 ]

• LopendeVogel
Switchie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Mods?
Laten we het gewoon Service packs noemen.

Wil overigens niet direct beweren dat het de meest fantastische en efficiënte MC implementatie is. Wellicht zelfs verre van. Maar bottom line blijft het wel een game die significant zwaarder leunt op de CPU dan GPU dus die 12 threads van een Ryzen 1600 gaan meer plezier geven dan een GTX 1060.
Daarnaast is @Zeropaid met mijn optie ook direct klaar voor de komende jaren gezien het nieuwe platform. Met een GTX 1060 zit ts alsnog op het verouderde 1155 met een twijfelachtige 8gb ram.
Hmm en wat als hij een drone besteld? Dat is denk ik nog grappiger? KLM sticker erop en hoppa, je bestuurd je eigen KLM drone?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LopendeVogel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Hmm en wat als hij een drone besteld? Dat is denk ik nog grappiger? KLM sticker erop en hoppa, je bestuurd je eigen KLM drone?
En waarom geen Quatar Airways? :(

• LopendeVogel
Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:08:
[...]

En waarom geen Quatar Airways? :(
Omdat ik die niet ken, KLM kennen we allemaal. Zelfde verhaal als het Ryzen advies, ja het kan allemaal wel zo zijn, maar het hoeft niet zo te zijn.
Dan kan je ;w doen of je gaat _/-\o_ en anders krijg je |:(

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LopendeVogel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:09:
[...]

Omdat ik die niet ken, KLM kennen we allemaal. Zelfde verhaal als het Ryzen advies, ja het kan allemaal wel zo zijn, maar het hoeft niet zo te zijn.
Dan kan je ;w doen of je gaat _/-\o_ en anders krijg je |:(
Ja.... Dat zal allemaal best... Maar ik boek via corendon en vlieg via Ryanair dus ja.... Dan houdt het toch op volgens mij?

• LopendeVogel
Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:11:
[...]

Ja.... Dat zal allemaal best... Maar ik boek via corendon en vlieg via Ryanair dus ja.... Dan houdt het toch op volgens mij?
Klopt, dan heb je de Xeon 32core wel nodig.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LopendeVogel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

Klopt, dan heb je de Xeon 32core wel nodig.
Eindelijk snap je het....

• LopendeVogel
Ja sorry, ik was niet al te bekend met alle wandelroutes binnen het vliegveld met de bijbehorende kleuren en spetters.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LopendeVogel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Ja sorry, ik was niet al te bekend met alle wandelroutes binnen het vliegveld met de bijbehorende kleuren en spetters.
Ik zei nog zo: volg de broodkruimels....
Maar nee hoor... :/

• LopendeVogel
Switchie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:19:
[...]

Ik zei nog zo: volg de broodkruimels....
Maar nee hoor... :/
Ow serieus, zei je dat? Nja ik weet niet hoe ik dat heb kunnen missen, mja een jaar heeft dan ook geen 12 maanden.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

LopendeVogel schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:20:
[...]

Ow serieus, zei je dat? Nja ik weet niet hoe ik dat heb kunnen missen, mja een jaar heeft dan ook geen 12 maanden.
Zolang je de laatste updates draait zit je met 12 threads gewoon goed... Niet al te druk om maken joh. Je red het wel! Het komt wel goed! O+

Pagina: 1