Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router snelheid per apparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Beste allen,

Ik heb een vraag m.b.t. de router die bij mijn vriendin op haar kamer staat. Deze router heeft een simpel 2.4ghz signaal dat sterk genoeg is voor heel de kamer (100mbs down/100mbs up).

Op mijn laptop en haar telefoon heb ik dan ook deze snelheid. Echter sinds ik mijn S8+ heb, is de snelheid op die telefoon niet hoger dan 0.20-0.30mbs down. Dit is zoals jullie ook wel begrijpen, tergend langzaam.

Routermodel:
- Sitecom 300N X3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Router meerdere malen gereset,
Mac adres toegevoegd en Mac filteren aangezet (geen effect)

Weten jullie iets?

Alle reacties

• kevintjeb
Ik heb deze instellingen nooit aangeraakt, kan het dan zo zijn dat hier de issue zit? Dat hij zelf bepaald dat mijn laptop etc een hoge prioriteit hebben en mijn s8+ niet?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sitecom kadaver de deur uit doen, en een fatsoenlijk merk router neerzetten. Het enige positieve aan Sitecom is dat dat schroot lekker goedkoop is.

• kevintjeb
TommyboyNL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:19:
Sitecom kadaver de deur uit doen, en een fatsoenlijk merk router neerzetten. Het enige positieve aan Sitecom is dat dat schroot lekker goedkoop is.
Ik weet het.. ik weet het.. something something 'student' helaas :p

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TommyboyNL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:19:
Veel te kort door de bocht.

Allereerst is het helemaal niet zo goedkoop. Je kunt voor vrijwel ieder Sitecom apparaat iets van een andere vendor met beter spul (denk TP-Link) vinden met zelfde specs dat minder kost :o

Maar hoe brak Sitecom ook moge zijn, daar zou je op de laptop en het telefoon van vriendin van TS last van hebben. Het probleem ligt hier niet aan de router.

Oslik blyat! Oslik!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
dion_b schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:23:
[...]

Veel te kort door de bocht.

Allereerst is het helemaal niet zo goedkoop. Je kunt voor vrijwel ieder Sitecom apparaat iets van een andere vendor met beter spul (denk TP-Link) vinden met zelfde specs dat minder kost :o

Maar hoe brak Sitecom ook moge zijn, daar zou je op de laptop en het telefoon van vriendin van TS last van hebben. Het probleem ligt hier niet aan de router.
Toch zou het geen slecht idee zijn om die Sitecom te vervangen en vervolgens ver bij dat merk uit de buurt te blijven.

Dat hoeft niet eens zoveel te kosten, en de kans is aanwezig dat het probleem met de S8+ ook opgelost is.

Ik bedoel: waarom zou je dit tot op de bodem uitzoeken als je nooit geweldige resultaten gaat halen met deze 2.4GHz only Sitecom. Helemaal als student, dan woon je vaak op een plek met een shitload aan interferentie. Ik ken zat studenten die volledig aangewezen zijn op de 5GHz band omdat 2.4GHz onbruikbaar is.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Tuurlijk je vervangt die sitecom door een andere router en je hebt nog hetzelfde probleem.
Geld uitgegeven, hoop gedoe gehad en niets verder gekomen.

Als het probleem niet aan de sitecom kant ligt dan eerst het probleem oplossen voordat je andere dingen gaat proberen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Ben(V) schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:59:
Tuurlijk je vervangt die sitecom door een andere router en je hebt nog hetzelfde probleem.
Geld uitgegeven, hoop gedoe gehad en niets verder gekomen.

Als het probleem niet aan de sitecom kant ligt dan eerst het probleem oplossen voordat je andere dingen gaat proberen.
Het kan prima dat dat niet DE oplossing is, maar het kan ook best zijn dat het probleem wel weg is.

Sitecom routers zijn over het algemeen slecht presterende apparaten. In heb echt al zoveel gekke dingen gezien die pas weggingen toen de Sitecom de prullenbak in ging.

Los van of het probleem daarmee verholpen is, zijn er genoeg mensen die hier kunnen beamen dat het geen slecht idee is om hem OOK te vervangen. Mocht je dat toch doen dan Kun je altijd daarna kijken of je nog problemen hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Qlimaxxx schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Los van of het probleem daarmee verholpen is, zijn er genoeg mensen die hier kunnen beamen dat het geen slecht idee is om hem OOK te vervangen. Mocht je dat toch doen dan Kun je altijd daarna kijken of je nog problemen hebt.
Eens, maar:
kevintjeb schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:21:
[...]

Ik weet het.. ik weet het.. something something 'student' helaas :p
Laten we eerst troubleshooten, dan pas kijken of andere apparatuur nodig is en zo ja wat...

TS, kun je de stats van je verbinding op je S8+ geven? Dus naar WiFi, dan klikken op het netwerk waar je mee verbonden bent en dan noteren:
- Signal strength
- Link speed
- Frequency
- Security

En dan zelfde doen op telefoon van vriendin waar het wel goed gaat. Dat geeft hopelijk een idee welke richting we in moeten zoeken.

Nog een relevante om te melden: hoe is het gedrag van die S8+ op andere WiFi netwerken?

Oslik blyat! Oslik!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 20:28
Menig keer dit soort vreemde dingen meegemaakt. In diverse gevallen was het wel te verhelpen met een ander kanaal of het uitzetten van de optie hardware accelerator, weet niet of het nog zo is maar in het verleden leek die best brak. Misschien het proberen waard.

• kevintjeb
dion_b schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Eens, maar:

[...]

Laten we eerst troubleshooten, dan pas kijken of andere apparatuur nodig is en zo ja wat...

TS, kun je de stats van je verbinding op je S8+ geven? Dus naar WiFi, dan klikken op het netwerk waar je mee verbonden bent en dan noteren:
- Signal strength
- Link speed
- Frequency
- Security

En dan zelfde doen op telefoon van vriendin waar het wel goed gaat. Dat geeft hopelijk een idee welke richting we in moeten zoeken.

Nog een relevante om te melden: hoe is het gedrag van die S8+ op andere WiFi netwerken?
- Signal strength
- Verder staat er weinig info, dus dan maar het aantal streepjes.. 4 in totaal (Max).
- Link speed
- 20Mbps-50Mbps
- Frequency
- onbekend
- Security
- WPA2 PSK

Dit is echter hetzelfde bij mijn vriendin, model is de Huawei P9.

Bij alle andere wifi netwerken is het gedrag van mijn telefoon top, nergens problemen..
Pagina: 1