Welk insect is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.480 views

Vraag

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
Antwoord is bekend

[ Voor 94% gewijzigd door Lensent op 21-08-2017 10:27 ]

Alle reacties

• BOotaBle
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 16:36
Meest waarschijnlijke lijkt me dat het Haften zijn, a.k.a eendagsvliegen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Haften).
Ze leven maar enkele uren / dagen. Ze verdwijnen dus vanzelf weer. Waarschijnlijk zijn de exemplaren die stil blijven zitten al dood.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom zou je er vanaf willen komen?

Oslik blyat! Oslik!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

dion_b schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:56:
Waarom zou je er vanaf willen komen?
Een onbekend insect op een kinderspelhuisje... Ik zou het risico liever ook niet willen lopen als ouder.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Lensent
Omdat mijn kind van 2 idd speelt in een plastic hutje waar in elk hoekje wel een handjevol van die beesten zitten.

Ik dacht eerst aan muggen oid maar als het slechts eendagsvliegen zijn geloof ik het verder wel natuurlijk.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:21

Bezulba

Formerly known as Eendje

Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:01:
[...]

Een onbekend insect op een kinderspelhuisje... Ik zou het risico liever ook niet willen lopen als ouder.
Welk risico?

blup

• Lensent
Bulten, jeuk, ongemak etc etc

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 01:01:
[...]

Een onbekend insect klinkt mij als ouder juist als een gelegenheid om iets over de natuur te leren (plus iha niet krampachtig op het onbekende reageren)

En risico... we leven niet in Australie, tenzij je kind bijzonder overgevoelig ervoor is, is het aantal daadwerkelijk gevaarlijke insecten op de vingers van één hand te tellen, en dit is overduidelijk geen hoornaar of eikprocessierups :z

Oslik blyat! Oslik!

• Lensent
Nou, ik heb iets geleerd dus bedankt!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

maar dat risico is er altijd buiten. Ok, nu zijn het wat meer insecten, maar je veegt ze weg en dan is het directe "gevaar" weg. Als je niet wil dat er bulten en jeuk en ongemak in het leven van een kind komen kan je het kind het beste gelijk onder de zoden leggen.

blup

• Lensent
Oke laat maar, ik vroeg me gewoon af met wat voor beesten het speelhuisje gevult was en dat weet ik nu.

Later!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bezulba schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:16:
[...]

maar dat risico is er altijd buiten. Ok, nu zijn het wat meer insecten, maar je veegt ze weg en dan is het directe "gevaar" weg. Als je niet wil dat er bulten en jeuk en ongemak in het leven van een kind komen kan je het kind het beste gelijk onder de zoden leggen.
Natuurlijk is er altijd risico. Elk kind zal de wet van zwaartekracht eerder kennen dan de tafel van 2. Vallen en opstaan. Worden ze groot en sterk van.
Maar als je zoals @Lensent in dit geval, iets niet helemaal vertrouwt, vind ik het niet heel gek dat hij "ingrijpt"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Ik ben geen ouder dus kan niet oordelen, maar dit is erg overdreven vind je niet? :X

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik ben ook volledig voor de insteek van laat ze maar lekker zand happen. Maar je kind in een kleine ruimte laten spelen vol met onbekende muggen. Thanks but no thanks.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mugenmarco schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Ik ben geen ouder dus kan niet oordelen, maar dit is erg overdreven vind je niet? :X
Als je een kind zou hebben vindt ik het niet echt overdreven.
Ze zeggen niets voor niets : beter voorkomen dan genezen.
Als je weet wat een drama sommige kinderen maken van een bultje of een wondje of zelfs wat jeuk, dan kan je dat beter vermijden ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

chucky666 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:59:
[...]

Als je een kind zou hebben vindt ik het niet echt overdreven.
Ze zeggen niets voor niets : beter voorkomen dan genezen.
Als je weet wat een drama sommige kinderen maken van een bultje of een wondje of zelfs wat jeuk, dan kan je dat beter vermijden ;)
ja maar dat ga je niet vermijden door een paar insecten weg te jagen. Als het kind buiten is, is er een risico om geprikt te worden. Dat is gewoon het leven. Is voor het kind ook een leer moment. Je kan je kind niet in een glazen stolp plaatsen en alle "risico" uit de weg gaan.

Dit is geen Australië waar alles er op uit is om je te vermoorden in de meest vreselijke manieren.

blup

• Lensent
Wel mooi hoe jullie van een 'mug' een olifant maken.
Dit speelhuisje zit vol met voor mij onbekende mug-achtige beesten.

Ik wil mijn kind hier niet in laten spelen met de kans dat het onder de muggensteken er weer uit komt. Is dat raar ofzo?

Ik heb wel vreemdere vragen hier voorbij zien komen.

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11 08:38
dion_b schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:57:
[...]

Een onbekend insect klinkt mij als ouder juist als een gelegenheid om iets over de natuur te leren (plus iha niet krampachtig op het onbekende reageren)

En risico... we leven niet in Australie, tenzij je kind bijzonder overgevoelig ervoor is, is het aantal daadwerkelijk gevaarlijke insecten op de vingers van één hand te tellen, en dit is overduidelijk geen hoornaar of eikprocessierups :z
Een Eikprocessierups? Wat is dat?! Klinkt eng! Nu maak je me wel erg bang hoor! Voor welke insecten moet ik nog meer bang zijn? Ik weet dat nooit zo goed, maar gelukkig kan ik dat hier vragen zonder belachelijk gemaakt te worden!

• mugenmarco
SpazzII schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Een Eikprocessierups? Wat is dat?! Klinkt eng! Nu maak je me wel erg bang hoor! Voor welke insecten moet ik nog meer bang zijn? Ik weet dat nooit zo goed, maar gelukkig kan ik dat hier vragen zonder belachelijk gemaakt te worden!
nah zie dit niet als belachelijk maken maar meer wat vraagtekens naar hoe erg je op het kind let etc. Iedereen denkt daar natuurlijk anders over, je moet dit ook alleen als een mening van een ander zien en niet als kritiek of belachelijk maken

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
mugenmarco schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

nah zie dit niet als belachelijk maken maar meer wat vraagtekens naar hoe erg je op het kind let etc. Iedereen denkt daar natuurlijk anders over, je moet dit ook alleen als een mening van een ander zien en niet als kritiek of belachelijk maken
Alleen is dat totaal off topic en geen antwoord op TS z'n vraag. Ook een ongevraagde mening imho.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mugenmarco schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Klopt. Maar we moeten ook niet doen alsof TS zijn zoon in 5 lagen bubbeltjesplastic over straat laat lopen.

Als hij een situatie niet vertrouwt, heeft hij gewoon goed gehandeld.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Saturate schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:59:
Ik ben ook volledig voor de insteek van laat ze maar lekker zand happen. Maar je kind in een kleine ruimte laten spelen vol met onbekende muggen. Thanks but no thanks.
Lensent schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:24:
Wel mooi hoe jullie van een 'mug' een olifant maken.
Dit speelhuisje zit vol met voor mij onbekende mug-achtige beesten.
"Onbekende" muggen bestaan waarschijnlijk niet maar als je de beestjes niet vertrouwt, kan je ze vaak vangen en dood/levend inleveren bij de gemeente of iets dergelijks. Bel even met de info-balie want de detectie/bestrijding van ongewenste/gevaarlijke insecten valt gewoon onder verantwoording van de gemeente.

En anders krijg je vanzelf een berichtje dat je je zorgen maakt om niets en het geen gevaarlijke/onbekende beesten zijn. Dan kan je je er tegen wapenen (of niet) door voorzorgsmaatregelen te nemen zoals een tubetje creme of goed schoonmaken.

Wat me opvalt, en niemand vraagt; als een plastig hutje vergeven is van de insecten, betekent dat vaak dat er een klimaat is waarin die beesten gedijen. Vliegen, muggen en andere vliegbeesten, zijn voornamelijk gecharmeerd van vocht/bacterien voor voortplanting. Spinnen (geen insect), mieren, pissebedden etc. concentreren zich vooral op voedingsbronnen.

Iets zegt me dat het speelhutje dus niet schoon genoeg is, water aantrekt/vasthoudt en een mogelijke haard kan zijn van overlast. Heeft @Lensent dat ding eens goed onder handen genomen dus met stevige schoonmaakmiddelen helemaal gewassen en afgenomen en daarna enkele keren afgespoeld en/of met anti-bacteriele middelen behandeld?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Oke, en wat was de originele vraag?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

steffex schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:50:
[...]

Oke, en wat was de originele vraag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2z5mzzMYSKErCNaWC8jy2p3q/medium.png

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Altijd handig; originele vragen weghalen. Selfishness want stel dat iemand anders volgende week hetzelfde insect tegenkomt, krijgen we weer een topic extra ipv geconsolideerde/duidelijke vragen & antwoorden op Tweakers. :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MAX3400 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Altijd handig; originele vragen weghalen. Selfishness want stel dat iemand anders volgende week hetzelfde insect tegenkomt, krijgen we weer een topic extra ipv geconsolideerde/duidelijke vragen & antwoorden op Tweakers. :+
Meer pageviews > meer advertentie-inkomsten > lagere abo-prijzen.... Geniaal dus 8)7

Maar inderdaad. @Lensent gelieve je oorspronkelijke vraag gewoon te laten staan. Stel een verontruste ouder heeft morgen dezelfde vraag. Dan wil je toch dat hij dit topic kan vinden en direct antwoord kan krijgen op zijn vraag?!

• mugenmarco
Switchie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:05:
[...]

Meer pageviews > meer advertentie-inkomsten > lagere abo-prijzen.... Geniaal dus 8)7
_/-\o_

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Goed, TS is zo kinderachtig en respectloos is geweest om de openings-post leeg te halen, en aangezien hij weigert deze weer terug te plaatsen gaat dit topic op slot.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 21-08-2017 11:18 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.