Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ik zoek een?
5 ports powered HDMI switch, met IR (en discrete codes), welke niet autosensing/switching is.

Wat is je budget?
Don't really care, zo duur zijn ze niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de slaapkamer heb ik ooit 2 hdmi kabels in de muur gestuced, is er helaas 1 van kapot, maar goed, moest er toch meer hebben natuurlijk blijkt achteraf. Nu Humax decoder, Apple TV en een raspberry met Kodi. Daar komt waarschijnlijk eens een Xbox bij. De huidige Marmitek 301 switch is een 3 ports, die autoswitching doet, en dat is bloed irritant. De Humax gaat eens in de zoveel tijd updates doen (best vaak) en dan komt er blijkbaar toch iets op de hdmi poort waardoor de Marmitek switched. Lekker dan, als je net Kodi zit te kijken.
Ik gebruik nu ook al een Harmony met een RF/IR blaster, die de Marmitek via IR aanstuurt. Dus als autoswitch uit zou kunnen (kan dus niet) dan was het al goed. Omdat de switch nu vol zit en er waarschijnlijk toch nog iets bij moet later, lijkt het verstandig te gaan zoeken naar een 4K switch, met IR, 5 ports en dus geen autoswitch.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al vanalles gezien, maar het is meestal erg oud, niet meer te vinden, of alleen in de states en dan nog is het te oud. Ik hoop dat hier mensen zijn die al zoiets draaien en uit ervaring weten of het autoswitching is of niet. Het staat er bij specs meestal niet bij. Reviews vermelden het meestal als een minpunt als het er niet op zit (maar again, oud spul), en volgens mij heeft 90% van de switches het ingebouwd en kan het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

UltraSub schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:11:
Ik zoek een?
5 ports powered HDMI switch, met IR (en discrete codes), welke niet autosensing/switching is.

Wat is je budget?
Don't really care, zo duur zijn ze niet.
Voor de Xbox (uitgaande van 4k hdr) zit je vast aan > hdmi 2.0
Een 5 poorts hdmi 2.0 is wel degelijke onbetaalbaar op moment.

Kun je de Xbox niet rechtstreeks aansluiten zodat de switch met 1.4(b) af kan?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ow? Ik meende toch echt 4K switches te hebben gezien voor €50. Straks weer ff opnieuw kijken dan. Naja, dan drop ik die eis, boven hangt nu nog gewoon 1080p tv en de xbox die naar boven gaat zal dan een normale One zijn (de aan te schaffen X blijft beneden). Dacht gewoon voorbereiding op toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ja ze zijn er wel maar die geven op 4k meestal 30hz omdat ze 1.4b hdmi gebruiken.
Terwijl je liever 60hz gebruikt dus hdmi 2.0

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok. Dan droppen we de 4K eis bij deze!
Koop tegen die tijd dan wel weer een andere als ik boven ook 4K nodig heb. Moet de muur dus toch weer open dan voor nieuwe kabels zo te lezen. Gaat nog wel even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

UltraSub schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:12:
Ok. Dan droppen we de 4K eis bij deze!
Koop tegen die tijd dan wel weer een andere als ik boven ook 4K nodig heb. Moet de muur dus toch weer open dan voor nieuwe kabels zo te lezen. Gaat nog wel even duren dus.
Er bestaan geen hdmi 2.0 kabels oid. Het zou best mogelijk kunnen zijn dat je huidige hdmi kabel gewoon 4k hdr aan kan en helemaal niet vervangen hoeft te worden

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat zou kunnen inderdaad. Maar voorlopig blijven ze dus ook nog even liggen. Maar moet ik wel nog steeds een switch vinden volgens bovenstaande specs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:32
Deze vermeld niets over intelligent wisselen, maar aangezien het zo'n beetje de enige is die het niet vermeld weet ik niet zeker of het er ook niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cichlisuite
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09 16:54
UltraSub schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:03:
Dat zou kunnen inderdaad. Maar voorlopig blijven ze dus ook nog even liggen. Maar moet ik wel nog steeds een switch vinden volgens bovenstaande specs. :)
Mag ik vragen of je inmiddels een HDMI switch hebt gevonden die goed met je Apple TV werkt?

De HDMI switch die ik heb gekocht om o.a. een Apple TV (4th gen) aan een Samsung LCD monitor te koppelen werkt onvoldoende. Dat wil zeggen dat ik de Apple TV en apps normaal kan gebruiken, maar het mis gaat bij het afspelen van bepaalde content in de apps: bij het afspelen van een gehuurde film in iTunes of bepaalde series in Netflix blijft het scherm zwart. Volgens mij komt het door een HDCP probleem met de switch, want als ik de Apple TV direct op de monitor aansluit is er geen probleem.

Op internet kan ik nergens vinden met welke (goed verkrijgbare) HDMI switch dit HDCP probleem niet optreedt. Heb jij, of heeft iemand anders, een tip voor een switch die goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik gebruik nog steeds de Marmitek 301. Niet meer verder gezocht.
Sinds een week staat er echter een Xbox ongebruikt in de slaapkamerkast omdat er geen hdmi ports meer vrij zijn en kwam het weer bij me op dat ik toch echt weer eens moet gaan kijken. Dus ik heb nog geen antwoord voor je helaas.
Pagina: 1